Tagok >> Németh Lajos >> Blog
Tegnap este, Mr. Szerelőlámpa segítségével visszakerültek a fényszóróim a helyükre. Nem szerettem volna még egy éjszakát, fóliázott szemgödrökkel hagyni az autót a pakrolóban, ezért tzoli155-től hazaérve, nekiálltam a helyükre rakni a fényszórókat.
A visszarakás is nagyon egyszerű művelet volt, csak a sötét nehezített kicsit a dolgon. Felújítás után, a fényszórók állítócsavarjai úgy működnek, mint újkorukban. A törött műanyag pöckök cseréjével, pedig a belsőrész mozgása is megszűnt. Nagy az öröm, tzoli155 nagyon profi és gyors munkát végzett. Mindenkinek ajánlom a Mestert, akik beteg, gyári fényszóróikat szeretnék ismét újkori állapotukban tudni.
Frissítés 1.:
Péntek reggel elvittem a fényszórókat beállíttatni, a házunk mellett lévő Magyar Autóklub műszaki állomásra. A beállítást végző szerelő, nagyon dícsérte a fényszórók tökéletes vetítési képét. A jobb oldalin kellett minimálisat állítani.
Beállítás után, kaptam tőlük ajándékba 1 évig érvényes diszkont klubtagsági kártyát, amihez - mint kiderült - ingyenes szolgáltatásként járt a fényszóró beállítás. Tehát ezért sem kellett fizetnem.
Frissítés 2.:
Riki-től szombaton kaptam 2 új, Hella H1 ízzót, ezek is bekerültek a fényszórókba.
A fényszóróim állító pöckei sajnos eltörtek, ezért a belsejük mozog. Holnap viszem felújításra, tzoli155-höz. A tervek szerint, néhány nap alatt elkészülnek.
A kiszedésük egyszerű volt. A hűtőrács és a fényszórók fölötti kis szemöldökök leszedése után, már csak három csavar tartja: fölül egy, alul pedig kettő. Az elektromos csatlakozók lehúzása és a csavarok kiszedése után, nagyon könnyen kiemelhetők.
Néhány napja, furcsa tócsa jelent meg az autó alatt. Miután felfedeztem, mindig átálltam egy száraz helyre, reméltem csak valaki más foltjára sikerült ráállnom, de nem így volt. A helye is meglepő volt, mert a vezetőülés alatt keletkezett mindig, ahol semmilyen cső nem fut. Az állaga csúszós volt, de nem egyértelműen tűnt olajnak. Néztem a folyadékszinteket, de sehonnan, semmi nem hiányzott. Eső sem esett mostanában, ezért beázásra sem gyanakodtam.
Aztán ma este, vacsora közben jött a megvilágosodás:
Ma délutánra is lett alattam egy folt, a "szokásos helyen", aminek a közelében egy vízelvezető nyílás is van. Tegnap nem esett, viszont elég sokat használtam az ablakmosót (és az előző napokban is).
Felszedtem a szőnyeget és vízes volt alatta, jobban megnézve ablakmosó folyadék. Tehát valahogy a padlólemezre került a víz, onnan pedig szépen kicsordogált az alsó vízelvezető nyíláson. Bingó! Eldugult, a szélvédőrács alatti összefolyó. Ide torkollanak a tetőablak vízcsövei is.
Leszedtem a rácsot. Elmentem a legközelebbi kézi mosóba, ahol a nagynyomású mosóval átmostam. Először megállt benne a víz, majd nemsokára jó hangosan zubogott ki a kocsi alján. Utána természetesen, a padlólemezt is szárazra töröltem. A padlólemez és a szőnyeg között, egy víztaszító réteggel bevont hangszigetelő anyag van, így a szőnyegem nem ázott át.
Utoljára még nyáron, AlfaCity előtt pucoltam ki ezt a vízelvezetőt, ezért nem is gondoltam, hogy ez lehet a baj okozója. Ezentúl, minimum 2 havonta érdemes lesz átpucolni.
Egy újabb nagyobb kiránduláson voltam a Michelin-ekkel.
A távolság ezúttal kb. 480 Km volt: Budapest - Veszprém - Pápa - Tapolcafő - Németbánya - Veszprém - Balatonfüred - Velence - Budapest.
Az útviszonyok és úttípusok nagyon változatosak voltak: sajnos ismét volt részem szakadó esőben is. A 8-as út szélesítése miatt, a teherautóktól származó sárfelhordás következtében pedig, néhol sáros földúttá változott az aszfalt.
Michelin mester ezúttal is remekül teljesített. A fogyasztás most némileg nőtt, de ez a 8-as úton lévő araszolásnak volt köszönhető. Várpalota és a 83-as út lehajtójáig, majdnem végig 60-as sebességkorlátozás van.
Guminyomás: 2.3 bar
Profilmélység: 8 mm
Fogyasztás: 9.7 L/100 Km
Tegnap megérkezett a Michelin nyomás- és profilmélységmérő digitális eszköz.
A nyári Michelin garnitúrával megtettem az első, nagyobb utat (kb. 450 km). Az időjárás és az útviszonyok igen változatosak voltak: felhőszakadás, jégeső, szélvihar az autópályán; több cm mély hömpölygő víz a városban.
A Michelin Energy Saver+ nem okozott csalódást. Az extrém vizes úton is csúszásmentes, stabil úttartást biztosított.
Valószínűleg a fogyasztás nagymértékű csökkenése is részben neki köszönhető. Autópályán 120-130 Km/h közötti tempónál 6,7-7 L/100 Km, városban 8,8-9L/100 Km fogyasztást sikerült elérni (MOL 95 benzin).
A gumikban a nyomás: 2,2 Bar
Amint megérkezik a nyomás- és profilmélységmérő, fotók is készülnek.