Tagok >> Németh Lajos >> Blog
Az én esetemben ez egy pozitív dolog. Még januárban figyeltem fel rá, hogy eső után, mindig óriási pocsolya képződik a bal első lábtérben.
Nagyon sok mindent kipróbáltam, megcsináltam, kicseréltem, újraszigeteltem, rengeteg külföldi fórumot olvastam el, ahol 145/146-os tulajdonosok, ugyanezzel a problémával küzdöttek.
2 hónappal ezelőtt, sikeresen lezárhattam a vizes időszakot. Eddig nem írtam róla, talán mert magam sem akartam elhinni, hogy SIKERÜLT megoldani. Minden eső után benéztem a szőnyeg alá és örültem annak, amit láttam - illetve nem láttam. Mára viszont biztosan állíthatom, hogy kész, vége, finito, nincs több óceán a kocsimban.
Ami a beázást okozta:
- repedt szélvédő (kb. 0,5 cm-es kavicsfelverődés és 2 cm hosszúságú hajszálrepedés, amiket még tavaly nyáron szereztem egy teherautóról lehulló rakományból, a Hungária-körúton)
- szélvédő kéder és ragasztó elöregedése
- bal hátsó oldalablak kéder szakadása
Júniusban, eddig kizarólag Budapest útjait koptatták a Michelin Energy Saver+ abroncsaim.
Az útviszonyok, még a városban is igen változatosra sikeredtek, hála az időjárásnak: eső, sár, tengelyig érő víz és szerencsére száraz felületek is akadtak az eddigi időszakban.
Levegőnyomás:
Elől: 2.25 bar
Hátul: 2.25 bar
Profilmelység (egységesen, az összes abroncson): 7.5 mm
Az egyforma kopás, a kifogástalan és jól beállított futóművemnek köszönhető.
Az átlagos fogyasztás: 8.5 - 9.7 L között ingadozott. Ez még mindig jóval kevesebb, mint az előzőleg használt abroncsaimmal mért adatok.









Hiába kapott új hangszórókat az autó, eddig elég keveset használtam őket. Mostanában szívesebben hallgatom inkább, a boxermotor és a Supersprint kipufogórendszer párosának csodaszép hangját. Mindennél jobb :)
... mármint a huzaté. Az autó Heko légterelőket kapott.





A hangszóróim már nagyon pocsék állapotban voltak. Ma kicseréltem őket.
Köszönet értük Ystuc-nak és Marklar-nak.

Kissé elhagyta magát a bal hátsó, nyitható oldalablakmkédere. Ahogy a képen is látszik, megrágta az idő vasfoga. Ma kicseréltem. A cseréhez ki kell csavarni az ablaknyitót tartó 3 db csavart és célszerű leszedni a belső burkolatot is.
A gumit Zé-től kaptam.
A 2. képen az is látszik, hogy be is ázott, ott a befolyó kosz nyoma. Szerencsére semmit nem rozsdásított el a víz. Pár hónapja cserélnem kellett a bal hátsó hangszórót. Akkor nem értettem, hogy miért is van szétázva.


Alf ma 20 éves. 1995. május 21-én gördült le a gyártósorról. Azóta is gondos kezek vigyáznak rá. Boldog szülinapot :)
Az első szélvédőm bal alján és a közepén, repedés és kavicsfelverődés keletkezett egy teherautóról lehulló rakomány miatt, még az év elején. Annyira nem volt vészes, hogy azonnal cserélnem kelljen, javítani viszont sajnos nem lehetett.
A rejtélyes beázás után kutatva, lebontottam a tetőkárpitot is. A kocsi locsolása közben feltűnt, hogy a szélvédő szélénél, a ragasztásnál csepeg be a víz. Esőnél gondolom ez nagyobb menyiségben történik, ez lehet akár magyarázat is, a padlóra kerülő eső utáni tócsákra.
Ezen felbuzdulva, elkezdtem egy megbízható szélvédőst keresni, de egy ismeretlen idegenre, nem szívesen bíztam volna a kocsim.Zé ajánlására felhívtam Péter Zsoltot, aki kollégájával Ricsivel, tegnap ki is cserélte a szélvédőm. A szélvédő helye sajnos erősen korrodált volt, ezt is szépen lepucolták, lekezelték, így hosszú évekre száműzték a rozsdát. Profi és gyors munkát végeztek, mindenkinek ajánlani tudom őket.
Bízom benne, hogy a szélvédő elengedett ragasztása volt a beázás oka és ezzel a vízesedés végére is pont kerül.






