- főkép
>> EgyébAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-06-21

Júniusban, eddig kizarólag Budapest útjait koptatták a Michelin Energy Saver+ abroncsaim.
Az útviszonyok, még a városban is igen változatosra sikeredtek, hála az időjárásnak: eső, sár, tengelyig érő víz és szerencsére száraz felületek is akadtak az eddigi időszakban.

Levegőnyomás:
Elől: 2.25 bar
Hátul: 2.25 bar

Profilmelység (egységesen, az összes abroncson): 7.5 mm
Az egyforma kopás, a kifogástalan és jól beállított futóművemnek köszönhető.

Az átlagos fogyasztás: 8.5 - 9.7 L között ingadozott. Ez még mindig jóval kevesebb, mint az előzőleg használt abroncsaimmal mért adatok.

>> EgyébAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-06-11

Hiába kapott új hangszórókat az autó, eddig elég keveset használtam őket. Mostanában szívesebben hallgatom inkább, a boxermotor és a Supersprint kipufogórendszer párosának csodaszép hangját. Mindennél jobb :)

 
>> EseményAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-06-11

 
>> EgyébAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-06-03

... mármint a huzaté. Az autó Heko légterelőket kapott.

 
>> Tuning és extraAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-06-01

A hangszóróim már nagyon pocsék állapotban voltak. Ma kicseréltem őket.

Köszönet értük Ystuc-nak és Marklar-nak.

 
>> SzervizAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-05-26

Kissé elhagyta magát a bal hátsó, nyitható oldalablakmkédere. Ahogy a képen is látszik, megrágta az idő vasfoga. Ma kicseréltem. A cseréhez ki kell csavarni az ablaknyitót tartó 3 db csavart és célszerű leszedni a belső burkolatot is.

A gumit -től kaptam.

A 2. képen az is látszik, hogy be is ázott, ott a befolyó kosz nyoma. Szerencsére semmit nem rozsdásított el a víz. Pár hónapja cserélnem kellett a bal hátsó hangszórót. Akkor nem értettem, hogy miért is van szétázva.

 
>> EseményAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-05-21

Alf ma 20 éves. 1995. május 21-én gördült le a gyártósorról. Azóta is gondos kezek vigyáznak rá. Boldog szülinapot :)

 
>> SzervizAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-05-12

Az első szélvédőm bal alján és a közepén, repedés és kavicsfelverődés keletkezett egy teherautóról lehulló rakomány miatt, még az év elején. Annyira nem volt vészes, hogy azonnal cserélnem kelljen, javítani viszont sajnos nem lehetett.

A rejtélyes beázás után kutatva, lebontottam a tetőkárpitot is. A kocsi locsolása közben feltűnt, hogy a szélvédő szélénél, a ragasztásnál csepeg be a víz. Esőnél gondolom ez nagyobb menyiségben történik, ez lehet akár magyarázat is, a padlóra kerülő eső utáni tócsákra.

Ezen felbuzdulva, elkezdtem egy megbízható szélvédőst keresni, de egy ismeretlen idegenre, nem szívesen bíztam volna a kocsim. ajánlására felhívtam Péter Zsoltot, aki kollégájával Ricsivel, tegnap ki is cserélte a szélvédőm. A szélvédő helye sajnos erősen korrodált volt, ezt is szépen lepucolták, lekezelték, így hosszú évekre száműzték a rozsdát. Profi és gyors munkát végeztek, mindenkinek ajánlani tudom őket.

Bízom benne, hogy a szélvédő elengedett ragasztása volt a beázás oka és ezzel a vízesedés végére is pont kerül.

 
>> SzervizAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-05-10

Sokakhoz hasonlóan, én is rendeltem Kínából új emblémákat. 10 darabos csomagban volt igen kedvező az ára, így ezt választottam. Kb 3 hét alatt érkezett meg.
A minősége viszonylag jónak mondható, bár jó lett volna, ha a festett felület kap még egy védőréteget. Ez utólag akár orvosolható is lakkozással vagy kőfelverődés-védő fóliával.

A 20 év alatt kicsit megkoptak az emblémáim, elsősorban a hátsó. A felső fólia sérült meg rajta, az időjárás pedig elintézte a többit.

A kínai emblémának több gyenge pontja is van: 74 mm átmérővel hirdették, de kb 1mm-el kisebb mint kellene; a "gyárilag" rajta lévő kétoldalas ragasztó fólia a 20 fokban, 2 napig bírta; a formája, kiképzése pedig nem egyezik a gyári emblémával, ebből adódóan a kétoldalas ragasztó csak a közepén, kb. 1 cm részen tartja (lsd. a 2. képen). Gondos rányomkodás után ez ideiglenesen orvosolható volt, de a ragasztója nem bírta és a széleken feljött.

Az emblémákat visszaszedtem, eltavolítottam róla a maradék gyári ragacsot. Ezután víztiszta, hő-és vízálló, karosszéria tömítő-ragasztóval raktam fel őket.

Mindezen gyengeségek ellenére nagyon megérte az árát, ez a pár dolog pedig szinte pár perc alatt korrigálható és újjá varázsolhatók a megkopott emblémák. Ezek ugyan nem fogják újabb 20 évig bírni, de egyelőre szépen mutatnak.

Ugyanitt van még belőle néhány eladó példány is. Az ára 1.400 Ft/db