Tagok >> Németh Lajos >> Blog
Alf ma 20 éves. 1995. május 21-én gördült le a gyártósorról. Azóta is gondos kezek vigyáznak rá. Boldog szülinapot :)
Az első szélvédőm bal alján és a közepén, repedés és kavicsfelverődés keletkezett egy teherautóról lehulló rakomány miatt, még az év elején. Annyira nem volt vészes, hogy azonnal cserélnem kelljen, javítani viszont sajnos nem lehetett.
A rejtélyes beázás után kutatva, lebontottam a tetőkárpitot is. A kocsi locsolása közben feltűnt, hogy a szélvédő szélénél, a ragasztásnál csepeg be a víz. Esőnél gondolom ez nagyobb menyiségben történik, ez lehet akár magyarázat is, a padlóra kerülő eső utáni tócsákra.
Ezen felbuzdulva, elkezdtem egy megbízható szélvédőst keresni, de egy ismeretlen idegenre, nem szívesen bíztam volna a kocsim.Zé ajánlására felhívtam Péter Zsoltot, aki kollégájával Ricsivel, tegnap ki is cserélte a szélvédőm. A szélvédő helye sajnos erősen korrodált volt, ezt is szépen lepucolták, lekezelték, így hosszú évekre száműzték a rozsdát. Profi és gyors munkát végeztek, mindenkinek ajánlani tudom őket.
Bízom benne, hogy a szélvédő elengedett ragasztása volt a beázás oka és ezzel a vízesedés végére is pont kerül.
Sokakhoz hasonlóan, én is rendeltem Kínából új emblémákat. 10 darabos csomagban volt igen kedvező az ára, így ezt választottam. Kb 3 hét alatt érkezett meg.
A minősége viszonylag jónak mondható, bár jó lett volna, ha a festett felület kap még egy védőréteget. Ez utólag akár orvosolható is lakkozással vagy kőfelverődés-védő fóliával.
A 20 év alatt kicsit megkoptak az emblémáim, elsősorban a hátsó. A felső fólia sérült meg rajta, az időjárás pedig elintézte a többit.
A kínai emblémának több gyenge pontja is van: 74 mm átmérővel hirdették, de kb 1mm-el kisebb mint kellene; a "gyárilag" rajta lévő kétoldalas ragasztó fólia a 20 fokban, 2 napig bírta; a formája, kiképzése pedig nem egyezik a gyári emblémával, ebből adódóan a kétoldalas ragasztó csak a közepén, kb. 1 cm részen tartja (lsd. a 2. képen). Gondos rányomkodás után ez ideiglenesen orvosolható volt, de a ragasztója nem bírta és a széleken feljött.
Az emblémákat visszaszedtem, eltavolítottam róla a maradék gyári ragacsot. Ezután víztiszta, hő-és vízálló, karosszéria tömítő-ragasztóval raktam fel őket.
Mindezen gyengeségek ellenére nagyon megérte az árát, ez a pár dolog pedig szinte pár perc alatt korrigálható és újjá varázsolhatók a megkopott emblémák. Ezek ugyan nem fogják újabb 20 évig bírni, de egyelőre szépen mutatnak.
Ugyanitt van még belőle néhány eladó példány is. Az ára 1.400 Ft/db
Eljött az ideje a téli kerekek nyárira cserélésének. A 14"-os felniken, a tavaly AlfaCityben nyert Michelin Enetgy Saver+ gumik vannak.
A nyárira váltás óta 300 km-t tettem meg, Budapest "remek" útjain. Ami a téliekhez képest feltűnt, hogy egy picit zajosabb.
Guminyomás: 2.2 bar
Profilmélység: 8 mm
Fogyasztás: 9.73 L/100 Km
Amit tud:
- 120 fokban, nagylátószögű lencse
- 1080P full HD felvétel
- 4x digital zoom
- 2.7" LCD kijelző
- 0 Lux felvételi lehetőség
- HDMI csatlakozó
- G szenzor
Gyári, matt feketék. Talán majd kapnak carbon fóliát.
A bal hátsó hangszóróból elkezdtett furcsa rezgéseket produkálni. Miután kiszereltem láttam, hogy csúnyán ki van szakadva. Megette az idő vasfoga.
Ma kicseréltem, a cseredarabot Alexandrotól rendeltem.
Kedves Magyar Posta Zrt.! Kérlek, ne eröltesd azt, ami nem megy... megdöbbentő dolog, hogy kettő csomagból egyet sem sikerült sérülésmentesen célbajuttatni.
A másodiknál szerencsére csak a csomagolás sérült és a benne lévő fűtésbox nem, amit Alexandro küldött újra, mivel az előzőt a Posta "remek" szakemberei összetörtek.
A történet rém egyszerű lenne, lehetne: vásároltam egy 145 TS fűtésboxot Alexandro-
tól, aki szépen, precízen és gondosan becsomagolta, ahogy ezt mindenki megszokhatta tőle. Még soha nem csalódtam, a tőle vásárolt dolgokban. Mindig kifogástalan alkatrészeket küld. Elvitte a postára és feladta.
A posta "rendkívül jól képzett szakemberei" kezében, viszont érdekes dolgok történhetnek a küldeményekkel, ahogy ez a mi esetünkben is előfordult.
Röviden:
- A csomagnak hétfőn reggel kellett volna megérkeznie (időgarantált üzleti csomag), de nem jött meg.
- Ezt kedd reggel megírtam Alexandronak, aki válaszában leírta, hogy hétfő reggel felhívták, mert nem vettem át(!). Ki sem hozták... Elküldte a csomag azonosítóját, amivel elkezdtem érdeklődni a küldemény után. Azt mondták, hogy mivel nem vettem át(!), hétfőn reggel azonnal a csomagosztályra került (Újpest 1 posta) letétbe.
- Elmentem a csomagért. A csomagosztályon először azt mondták, hogy nem adják oda, mert nincs nálam értesítő... értesítőt viszont nem hagyott a kézbesítő, pedig tudtommal, ha nem találják otthon a címzettet, akkor hagynak. Mellesleg volt otthon, aki át tudta volna venni, ha valóban kiszállítják (talán a doboz mérete miatt nem is volt kedve felvinni a kézbesítőnek)... a csomag érkezése miatt nem mentek szüleim aznap sehova.
Elmondtam az ügyintézőnek, hogy nem hagyott semmilyen értesítőt a "kedves munkatársuk". Az ügyintéző szerint ez nem igaz, hazudok... ezen vitáztunk egy kicsit, de nagy nehezen túljutottunk rajta.
Ezután érkezett a következő kifogás: nincs is ott a csomag, már visszaküldték a feladónak. Itt jegyezném meg, hogy mindez az állítólagos sikertelen kézbesítés másnapján (kedden) történt, a csomagot pedig 10 munkanapig kell őrizniük, mielőtt visszaküldenék a feladónak.
Elmondtam neki, hogy alig 2 órája egy munkatársával már beszéltem telefonon, aki azt mondta, hogy a csomag a postán van letétben. Nagy nehezen, különböző megjegyzések kíséretében nekiállt megkeresni. Megtalálta, átadta. Már akkor megjegyeztem, hogy ez kissé úgy néz ki, mint amit valaki már előttem felbontott.
- A csomagot hazahoztam, bontom ki és örülnék végre, de nem tudok: a benne lévő cuccok szanaszét dobálva, a fűtésbox két helyen is eltörve.
- Valaki útközben valóban kibontotta és szétdobálta a csomag tartalmát. Alexandro lefóliázta a csomagot és a benne lévő alkatrészeket is, ennek már nyoma sem volt... a Magyar Posta "természetesen" mindent tagad, ők nem hibáztak és szerintük mivel nem volt megjelölve, hogy a csomag törékeny, így nem kötelesek óvatosan kezelni.
- Természetesen panaszt tettem, a telefonos ügyfélszolgálaton. Érdekes fordulat, hogy a panaszbejelentés másnapján (szerdán) bekerült a postaládánkba a hétfői dátummal ellátott értesítő. Nem a postaláda alján volt, hanem a szerdán érkezett küldeményeink tetején. A leveles postás minden nap 13 óra után érkezik, így az értesítő azután került a postaládánkba.
- Ezt szintén panaszként jeleztem az ügyfélszolgálatnak és azt is, hogy az okozott kár miatt kártérítési igényem van. Szerintük ez nem állja meg a helyét, mert a csomagot nem a kézbesítő előtt bontottam ki, így akár (a posta szerint) én is eltörhettem...
- Ezekután tájékoztattam az ügyintézőt, hogy mivel sajnos ez nem az első (és valószínűleg sajnos nem is az utolsó) ilyen eset Újpest 1-es postán, levéltitok megsértése, rongálás és lopás miatt feljelentést teszek. Ezzel el is köszöntünk egymástól. Kb. 5 perccel a beszélgetés befelyezése után hívtak Újpest 1-es postáról. Elnézést kértek és felajánlották, hogy egy nekem megfelelő időpontban kiküldenek egy munkatársukat, aki a helyszínen felveszi a jegyzőkönyvet. Péntek 18 órát beszéltünk meg. Kérték (szánalmasan könyörögtek), hogy a vizsgálat lezártáig ne tegyek feljelentést. Ezt nem ígértem meg...
Sajnos én is hibáztam, mert miután úgy láttam kibontották a csomagom, nem néztem meg a tartalmát a helyszínen, az ügyintéző előtt.
Miután elmeséltem a történteket Alexandronak, felajánlotta, hogy küld egy másik fűtésboxot. Itt is nagyon köszönöm neki. Problémamegoldásáról és ügyfélkezeléséről pedig példát vehetne az "óriás" multi.