Tagok >> pettinke >> 166 2.0 V6 TB Super >> Blog
- Típus:166 2.0 V6 TB Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Grigio Chiaro
átvettem az új autót, a 166 pedig pihen egy kicsit, mielőtt eladom - a bal hátsó részét ugyanis egy kedves cserbenhagyó buszsofőr 10-én megtörte (viszont megvan a rendszáma!)
várunk a rendőrökre, hogy előkerítsék a jóembert, és kijavíthassuk a bódét.
van klíma, kaptam bele gázt - valószínűleg azért szökik lassan, mert a belső hőcserélő felé menő egyik cső megadta magát. egyelőre abban maradtunk, hogy nagyobb szívás lenne lebontva mindent kicserélni, mint 1-2 évente újratölteni a klímát...
a tavaly decemberben felújított turbóból kívülről(!) elkezdett szivárogni a hűtővíz, a középrész házából. garanciában megoldották a Dunakeszin az AH-nál a dolgot, nagyon rendesek voltak.
közben felkerült egy másik első lökős, mert az előzőt leamortizáltam egy virágágyás szegélykövével.
kedves ajándékként állás közben kiszökött a klímából a gáz, habár előtte már három ígéretem volt három év alatt, hogy "most már aztán tényleg tömör lesz minden"
cseréltük egy gumis konstrukcióra, mert 2x is eleresztette az olajat. most király!
Ahogy mondani szokás, a kocsi nem folyatja az olajat, csak kijelöli a vadászterületét...
Ez azonban nekem nem szokott tetszeni, úgyhogy átültem a Ritmoba, a 166 pedig csápra került:
- kuplung tárcsa / szerkezet / kinyomó / lendkerék csere
- kuplung munkahenger / csövek csere
- szelepdekni tömítések csere
- turbó felújítás (tulajdonképpen középrész csere)
- gyertyák / alsó sor gyújtáskábelek csere
- apróbb vákuumcsövek meg turbócső csere (repedtek helyett)
- új olaj meg hűtővíz
Szép lista, de végre megint élmény vezetni, megy mint a rakéta, jó a kuplung, és nem ég büdösen az olaj a leömlőn...
Kapott új Hankook téli szettet is, tapad rendesen. Persze pont a hó idején nem próbáltam ki, akkor a kis Ritmot nyúztam.
Hátsó futómű felújítást kellene még megejteni.
A nagy mínuszokban indításkor valamelyik csapágynak (szíjfeszítő? generátor? pumpa? affene tudja) hangja van, de aztán hamar abbahagyja, remélem ez nem valami újabb baljós előjel.
Múlt héten egy észak-olasz körutat nyomtunk, az eredmény: közel 2700 km gond nélkül :-) elfogyott sok benzin, meg egy kevés olaj, a taljánoknak meg tetszett a dög.
kialudt a jobbik xenon, kicseréltem az izzót, erre megint kialudt. mivel az autóval utaznánk egy olasz körútra, rájöttem, most jött el az idő a felújított (új foncsor, tisztítás, törött ház helyett bontott donorok) lámpatestek cseréjére. ugyanakkor, ha már ehhez a lökős lejött, egyúttal azt is megcsináltatom, mert már lassan 3/4 éve lesz, hogy Bence haverom beletolatott.
a héten összeraktam a lámpatesteket, ma délután pedig felszereltem a lökhárítót is. az autó szép, a lámpák meg égnek mint a gyehenna :-)
Nem húz vissza az index kezdetek óta - Andriska hozott egy bontott bajuszkapcsolót, hátha, de persze nem. A légzsák-átvezető két karma van letörve, ami a visszahúzó-gyűrűt forgatná. Próbáltam kipótolni, végülis működik, de nem az igazi (nyöszörög).
Ma viszont megjött az új gyűrű, cserélem is.
kuka a régi nyári szett (meg a levett téli is kuka lesz...), szóval a felszabadulás ünnepe alkalmából kapott a Csillagromboló 4 db GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3-at. tapadnak mint a barom, sínautó lett :-)
Fangio cartárstól vételeztem ma egy kvázi új belteret - első + hátsó ülések, ajtó borítások, könyöklő. Csodaszép állapotban van minden bőr, az első ülések pedig fűtősek, elektromosak és memóriásak :-) Nem bírtam ki, az üléseket beműtöttem estig (egy légzsák csatlakozót majd babrálnom kell), majd a héten valamikor a többire panelre is sort kerítek.