Tagok >> pettinke >> 166 2.0 V6 TB Super >> Blog
- Típus:166 2.0 V6 TB Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Grigio Chiaro
a felső motorkitámasztó szilentjei végleg megadták magukat, szétestek. csodálatos új szilentek készültek helyettük, csönd van az autóban, a motor nem rázza a kasztnit.
úgy tűnik, sikerült megoldani az egyenetlenül húzás problémáját is: nem volt visszatéve a gyújtóblokk testelő sodrata.
mondanám, hogy most már minden rendben, de a bal első ablak hidegben vonakodik lemenni ...
volt szelephézag-állítás (meg az egyik vezérműtengely + 3 pogácsa cseréje, mert beverődtek), kapott új olajat, csodaszép lett a motorhang.
közben fény derült egy hasadt levegőcsőre az intercooler és a szívósor közt, és csere után (nyilván) jobban húz a motor, csak mintha darabosan adná le az erőt, ezen még kutakodni kell.
sikerült aránylag megkímélt, és gyári méretű téli gumikat szerezni a 16"-os felnikre, tapad az autó mint a barom :-)
legyártottam a héten egy este a szívósor mögötti laokoon-csoportot gumicsőből és bilincsből, mert az eredetit ha az egyik végén megfoldoztam, a másik végén kipukkant. most van stabil alapjárat, és hidegen sem kell attól tartani, hogy lehal terhelésre az autó.
további kedves ajándék, hogy beállt a jobb oldali kézifék bowden, majd cserélni kell (addig is szakszerűen elcsíptük, hogy ne álljon be a hátsó fék :-/ )
Monzában voltunk a hétvégén, elfogyott az autópályán oda-vissza 3,5 tank benzin a 2100 km alatt. nagyon jó tesztkörnek bizonyult, mert 3 hibát is sikerült felszínre hozni:
- odakint induláskor elfogyott a gázpedál az autóból - de egy hirtelen ötlettől vezérelve a sportmódot aktiválva mégiscsak hazajöttünk elég tempósan. itthon a kompjúteres kiolvasás és némi fórumozás után kiderült, hogy ez a típushiba az elektromos gázpedál egyik csatlakozójának köszönhető - a csatlakozót kivágtam a kábelkorbácsból, és direktbe forrasztottam a vezetékeket (egyébként ez a gyári(!) szervizutasítás). azóta tökéletes, még jobban is megy mint valaha :-)
- felerősödött a szelephang, ami volt már eleve is, de nyilván tovább kopott, úgyhogy egy hézagállítást nemsokára abszolválunk rajta
- egy napra rá a jobb első kerékcsapágy elkezdett dorombolni, ennek cseréje éppen folyamatban van.
egyébként minden OK, csodálatos a kényelem, főleg a hátsó ülések számítottak kellemes alvóhelynek az úton :-) a kocsi pedig még vacak gázpedállal is megfutja az óra szerinti 220-at.
vasárnap beindítván az autót, olyan hang fogadott, mintha kályhacsöves tuning-civic-ben ülnék ... gondoltam, hogy valami gáz van a kipufogóval, de alánézve az autónak nem lógott semmi, ami beakadhatna, úgyhogy használtam 1,5 napot, de ma este megemeltük.
a Brutus középdob kivezető csöve teljesen megadta magát, és kivált a dobból :-( a srácok előrelátóak voltak, így egy gyári középdob ott figyelt már a padlón, kis illesztés után a sikeres csere eredményeképpen csendes lett az autó újra, sőt csendesebb mint az előző dobbal.
kanárik költöztek be jobb elöl, és valami lötyögés is hallatszott, nem is kellett nagyon hepehupás úton menni.
a lötyögés a kanyarstab tartószilentjeinek cseréjétől szűnt meg (ha már ott jártunk, a gömbfejes kutyacsontok is megújultak), de a csicsergés sajnos maradt. közben észrevettük, hogy az alsó lengőkar mindkét szilentje odavan. oké, akkor alsó lengőkar csere.
nagyon jó feszes lett a futómű, de még mindig nem csöndes :-( vizsgálgattuk tovább, és arra jutottunk, a felső toronybak lesz (onnan jött a hang). csere közben a felső rugótányéron furcsa dolgot vettünk észre: a kis fészek, ami a gátló gumiütkőzőjét tartja, félig le volt szakadva a rugótányérról, és szét is nyíródott. nosza, bontóból másik rugótányér a megviselt helyett. tovább nézegetve a régit, a kis fészekbe még be is volt szorulva egy régi gátló fém fedele!
ez ugye 2 dolgot jelent: az egyik, hogy egyszer valami okos "mester" a felütköző gumibak nélkül rakta össze, aztán mikor valami miatt nagyon beütött az első kerék (pl. rugótörés), akkor nem piszkálták ki a gátló bepréselődött, deformálódott sapkáját, hanem beleütötték a gumi ütközőt, és összerakták a futót ...
nyilván a ferde gumi meg a leszakadt kis tányér csicsergett a lengéscsillapító szárán.
a felső gumibaknak nagy baja nem is volt, de ha már arra jártunk, csere.
csönd van :-)
egy véletlen folytán sikerült apróhirdetésben lőni egy bontott fakormányt. a bőrözött részen vannak hibák, de nagyon tetszik, és sokkal tisztább, szárazabb érzés használni, mint a bekoszolódott bőrkormányomat - amit félretettem, újrahuzatás céljából.
tudom, hogy rohadt meleg van - de most tűnt fel ócsóér' eredeti 16"-os alufelni, úgyhogy lecsaptam rá Vácon. majd gumi is kell, mert ami rajta van, az már kuka,
a klímahűtő korábbi cseréje után megtörtént a klíma feltöltése. valahol nagyon minimális eresztés van a nyomáspróba alapján, ezért kaptam bele UV festéket, és néhány hét használat után megnézzük, hol ereszt.
pont jókor sikerült megcsinálni az áprilisi nyárban :-)
meglett a kezdetek óta göröngyös alapjárat oka - némi törött vákumcső volt a ludas. mostanra már annyira elvált, hogy hidegen akár 250-re esett vissza a falslevegő miatt a fordulatszám, viszont egyszerű lett a hiba behatárolása, mert erősen sziszegett! egy kis átmérőjű cső cseréje, és egy bonyolult idomon egy ideiglenes foltozás stabilizált mindent!
cserébe új funkció van: üreset jelez a fékfolyaédk tartály, miközben csurig van. szemre jó az érzékelő, dehát ... ki tudja.