Mutasd

>> Szerviz2016-01-23

autó indít, elöl a műszerfal közepe tájékáról nagyon furcsa sípolás. leállít, újraindít: most megy, de 1500 fölé nem pörög... diagnózis: megdöglött az üa. szivattyú reléje, 1000 szerencse, hogy volt nálam pont egy olyan, a fűtés venti miatt :-) úgyhogy csak csillagcsavarhúzó kellett, útszéli javításban megoldottam.

(az elmúlt 2 napban pont egy München oda-visszát ment az autó, 1400 km zokszó nélkül. nyilván mikor nyüszög? másnap reggel, itthon :-) )

 
>> Szerviz2016-01-23

felsőhenger csere, végre normális lett a pedálút.

bónusz: szívótorkoknál az egyik mandzsetta ki volt repedve, csere. megszűnt a darálás terhelés közben :-)

 
>> Szerviz2015-10-09

első gátlók + jobb felső toronyszilent cserélve. végre kuss van jobboldalt! már attól féltem, szétesik valami, olyan kopogás volt.
első tárcsák cserélve alighasználtra, most végre nem ráz a fék - ki tudja meddig :-(

mellesleg megvolt a téli gumi csere, a nyáriból ugyanis a bal első megadta magát, nem javítható, meg amúgyis elkopott már az a szett.

felkészül: kuplung felsőhenger.

 
>> Szerviz2015-08-18

tegnap este volt felhőszakadás. alig volt magas a 3 pocsolya, amin átgázoltam hazafelé, mégis eltűnt a töltés valahová ...

 
>> Szerviz2015-08-06

csoda történt, kb. 1 éves keresés végére került pont, Kimis111 cartársunktól sikerült egy hibátlan katalizátort zsákmányolni és feltenni az enyém helyére (ami kívülről katalizátornak látszott, belül meg egyenes cső).
végre nem büdös az autó! :-)
(szeretem az elégetlen szénhidrogén szagát, de ezt meghagyom a veteránoknak)

 
>> Szerviz2015-04-02

... ez volt a hangja a kipszinek elöl, az egyik tűzkarikánál szelelt egy U-alakú cső. persze az összefogatásnál betört két szétrozsdált tőcsavar, szívtak vele a fiúk, de aztán kapott átmenőket a flansnira és most csönd van.

 
>> Szerviz2015-03-30

kerékcsere nyárira - még van minta a gumikon, nem kell újabb garnitúra.
közben felfedezzük, mi leffeg jobb elöl: a felső lengőkar, úgyhogy azt is csere.

 
>> Szerviz2015-02-25

betét+tárcsa csere, mert lekoptak mindenütt (az első betétekben tán 1 mm volt...), illetve nagy tempóról fékezve darált / morgott a fék - ennek az oka az extrabónusz volt: bal első féknyereg egyik rögzítő furatának elvásott a menete. hurrá, lehet venni bontott nyergeket, párban.
viszont: azóta harap a fék, nem nyüszög, és nem is darál.

 
>> Szerviz2015-01-27

beverődnek az egyik hengersornál a csészék, most már másodszor ... és ettől lesz szelephangja a dögnek. pedig jó az olaj, de állítólag a turbós az ilyen (a szívó V6-ban ez nem jön elő)
most némi szerelés után megint csend van - így már hallani, hogy valahol fingik a kipufogó :-)

 
>> Szerviz2014-12-19

az úúúúúgy vóóóólt ...
hogy nyikorgott egy ideje az autó bal eleje. nem találtunk semmit, széjjel rángattuk az összes lengőkart, gömbfejet, szilentet, axiált, nem lógtak. tán a gátló ... na jó, mégis inkább a kormánymű lesz az, 15 év után megadta magát. cseredarab beszerez, autó lerak, kispandába átül.

terv megbeszélése vasárnap este: kormánymű csere 1 nap, futóműveshez egy kör, aztán szelephézag-állításra vissza gariba a motorépítőhöz, következő vasárnapra családi fuvarra kell kölcsön Alexnak a gép. mondom: mindenképp előbb legyen a kormánymű, aztán foglalkozzunk a szelephézaggal, mert ... ki tudja.

hétfőn délben csöng a telefon: igazad lett ... közbejött valami, el van törve a bölcsőd. kis sokk, tanakodás, mindent a bölcső tart, azon nyugszik az összes motorbak, meg a hűtők egy nyúlvánnyal, meg a kormánymű (na jó, azt úgyis cserélni akartuk). márpedig nem szeretnénk a motort ehhez kikapni így utolsó héten ... amúgyis tele lett a műhely hirtelen munkával.

parádés megoldás: felülről befüggesztve a motort, szépen kijött a bölcső, kormánymű berak, ép bölcső felszerel - tegnap estére kész is lett az eredetileg ripsz-ropsz munka... de most nem szeretnék hozzányúlni a kocsihoz egy évig!
jade, szelepet azt még mindig kéne állítani :-(

közben azért 2 gondolat megfogalmazódott bennem:
a) hogy a toszba gondolta Giorgio, hogy ez egy jó megoldás? van a bölcső felső része (ami egy fura alakú lemez), amihez a bakok meg úgy minden csatlakozik, illetve ez van a bódéhoz csavarva. van a bölcső alsó része, ami egy lemezből hajlított űrszelvény, amihez az erősen teherhordó alsó lengőkar van bekötve. a két rész épphogy egymáshoz van pöttyölve ponthegesztéssel. MIÉRT?
b) mi a tököm történt az autóval előző életében, hogy ez így megfáradt? érdekes módon a kocsi bal eleje volt törve és szarul helyreállítva, ennek a kasztnis részét rakattam rendbe nyáron.

bónusz: megnéztem a felső, turbó utáni kis katalizátort, az tök jó. megnéztem az alsó, nagy hengeres katalizátort: át van ütve egy bazinagy csővel :-/
viszont nem nagyon lehet kapni sehol sem ...