Pár nappal ezelőtt a távnyitóval le akartam engedni az ablakokat, de a bal hátsó fenn maradt. Újra próba: szintén. Ekkor kézzel letoltam az üveget, majd visszafelé a tollkulccsal az ajtózárban (nekem már felfelé nem működik a távnyitóval 2007.06. gyártás miatt) fel tudtam húzni. Bekapcsoltam a gyerek zárat hogy a lurkók ne tudják működtetni hátulról. Ma volt rá időm és szétszedtem. Az előző gazdánál már volt javítva. Akkor az üveget a szerkezetre rögzítő fül törött le, ezt megerősítették egy fém lemezzel, de elfordulás ellen nem biztosították. Most én rögzítettem Loctite3090-es kétkomponensű ragasztóval, illetve az egyik letörött rögzítő körmöt is pótoltam, amit szintén ragasztóval rögzítettem rá. Mennyire lesz tartós? Nem tudom, majd az idő eldönti. Ezzel úgy vagyok hogy nem a biztonság forog kockán ha ismét elromlik. Egy próbát megért szerintem.
07.12.-én megejtettük a műszaki vizsgát is amit könnyedén megugrott a paripa. Mindent rendben találtak, úgyhogy 2015.07.28.-ig érvényesek vagyunk :-)
Ma ki lett cserélve a motor olaj + olajszűrő; gázolaj szűrő; légszűrő; pollenszűrő; olaj leeresztő csavar tömítés.
Olasz utángyártott szűrők kerültek bele, Selenia WR PE motor olaj.
Ha már a klíma hűtő cseréjekor úgy is le kellett szednem a zárhidat akkor elvittem fényezőhöz hogy fesse át, mert a géptető belső peremén lévő kédergumi ledörzsölte a festéket a tetejéről. Ezenkívül elvittem horganyoztatni a hűtő tartókat + zárhíd merevítőket + a haspáncél első tartóit. A fényezés 10 ezer volt, a horganyzásért 1!ezer forintot fizettem. Remélem tovább fog tartani mint a gyári feületkezelés, mert az nem valami fényesen sikerült Olasz barátainknak.
Ja és kicseréltem a hátsó emblémát is. Ez 9108 Ft volt. Ehhez le kellett szerelnem a csomagtartó ajtó belső burkolatát. A rögzítését nem bízták a véletlenre :-D 10!db M6x20-as Torx fejű csavar és 4db műanyag bolha tartja. De nem is zörög semmi az utastérben. Amit idáig megbontottam a beltérben, mindenhol metrikus csavarokat találtam, amik stabilan rögzítik az elemeket. Valószínű ezért nincs nyöszörgés, zörgés sehol.
Végre megcsináltam az alsó motor védő (haspáncél) rögzítését is. Levágtam a szegecsanyával együtt forgó csavar fejét, majd kiütöttem a régit. A helyére új szegecsanya került, amihez kölcsön kaptam a képen látható szerszámot.
A klíma hűtő cseréjekor észre vettem hogy a zárhíd alsó oldalán lévő légterelő műanyag lap pereme a rezgéstől dörzsölni kezdte a kormányolaj hűtő csövét. Összeszereléskor megigazítottam, most van köztük 5mm, és a csőre ragasztottam 3M-es 2mm vastag öntapadós gumiszalagot. Ha egyszer mégis.... :-)
Ezt sehogy másként nem vettem volna észre csak így hogy le volt szedve a lökös+zárhíd+fényszórók. Csak akkor derült volna rá fény amikor eldurran a cső.
AlfaCity-ről hazafelé az volt az érzésem hogy nem olyan jéghideg levegőt fúj be a klíma mint tavaly nyáron. Nem csoda mert csak 250 Gramm géz volt benne. Fel lett töltve 500g-al, UV adalékolva is lett a rendszer. Megint tökéletesen működött. Egy hét múlva arra lettem figyelmes hogy a klíma hűtő bal alsó sarkát megszínezte az UV adalékanyag. Ez egyet jelent: ott szivárgott el a klíma gáz. Ezután gáz lefejtés következett (még nem hiányzott semmi belőle), majd a légkondi hűtőjét kicseréltem. Holnap megyek és újra feltöltetem a rendszert. Német Wezel gyártmányú hűtő került bele a gyári Valeo helyett.
Végre a helyére került az első lökös bal oldali sarka is amit még az előző gazdánál nem sikerült valakinek rendesen visszaszerelnie (mellé volt téve, ezért elállt a sarka).
Mostanáig nem igazán kellett a motortérben matatnom, de most azért egy kicsit belenyúltam. Meg kell hogy állapítsam minden könnyen szerelhető, átgondolt mérnöki munka eredménye. Ja hogy 103 éve gyártanak autót!!! a névtelen lombardiai autógyárban :-)))
Régóta tervezgettem a fejegység tisztítását, de nem tudtam hogy kell kiszerelni a helyéről. Féltem hogy megsérül, ezért amíg nem volt kellő információm a kiszerelés menetéről nem álltam neki. DömpiCartárs instrukcióját követve sikeresen kiszereltem, majd egy elektronikai műszerész barátom kipucolta nekem. Tegnap este visszaraktam, azóta ismét remekül teszi a dolgát. Elötte azt vettem észre hogy az írott lemezeknél egyre sűrűbben írta ki hogy "CD ERROR" majd az utóbbi időben már a gyári lemezekkel is meggyűl a baja. A navigációt a vége felé már csak és kizárólag álló kocsinál volt hajlandó elindítani. Ha menet közben volt egy "újra tervezés" no az végképp feladta neki a leckét, csak homokórázott és nem történt semmi.
A tisztítás minderre megoldást jelentett. Gyors lett és zokszó nélkül teszi a dolgát.
A kiszereléséhez nem kell más csak 2db M4X70-es csavar. Az utolsó képen részletezem a működését. Én a csavar feje alá egy anyával odaszorítottam egy műanyag darabkát hogy könnyen meg lehessen fogni a kihúzáskor. Ha már kibújt legalább 20mm-re akkor alul-felül stabilan megfogva, fel/le irányba óvatosan mozgatva kihúzható a helyéről. Nagyon passzentos, ezért nehezen csúszik ki. Mielőtt teljesen kihúztam volna, a váltót 4.-be kapcsoltam és egy ronyot tettem rá, mert amikor kibukik a helyéről akkor a kijelző pont a váltókarnak ütközne, így a rongy puhasága megóvta a képernyőt az esetleges sérüléstől. Ezután le kell csatlakoztatni az elektromos hálózatról mind a 7!db csatit (ebből 3db antanna). Oldalról nem férni hozzá sehogyan sem, mert egy műanyag fedél ill. egy alu konzol fedi. Gondoltam leszedem a váltó box oldal fedelét hogy onnan hozzáférve kihúzom a csatikat, de azt vissza is pattintottam miután láttam hogy esélytelen az oldalról a fejegység megközelítése.
Múlt héten kedden vettem észre, hogy a bal hátulja felől gumis nyöszörgést hallok. Túlzottan nem foglalkoztam vele, mert azt hittem valamelyik szilent vacakol -gondoltam majd ha ráérek megnézem-. Szerdán mikor mentem a középső fiamért az iskolába, a szokott úton lévő fekvőrendőrön áthajtáskor felkoppant a vonóhorog bakja a kövön. Még ekkor sem volt gyanús semmi -biztos gyorsabban mentem át rajta gondoltam-
Haza érve hívtam a nagy fiamat hogy nyomkodja meg a hátulját-semmi hang. Ha én lökdöstem akkor nyöszörgött valami. Így hát mit volt mit tenni alábújtam és elkezdtem nézelődni. Azt hittem rosszul látok: a bal oldali rugóm el van törve. Nem értem hogy mitől. Anyagfáradás? Mitől hisz amikor megvettem a vasat a jobb oldali törött volt. Akkor mindkettőt cseréltem gyári újra, azóta 39ezret tettem bele. Túlterheltem? Az esetek 99%-ban egyedül ülök benne. Vonóhorog? A csomagtartó mélyén hordom. Kíméletlen használat? Hisz jobban óvom mint az eddigieket összesen. A pesti utak? -Lehet. No mindegy, kár ezen rágódni. Gyors telefon a boltba =37ezer/db és csak 2-őt lehet rendelni. Most nagyon kellett a vas úgyhogy vissza dobtam bele gyorsan amit 3éve kiszedtem. Majd jobban körülnézek biztos hogy van jobb minőség olcsóbban. A hangot jól hallottam hogy gumis nyöszörgés, hisz az alsó karika törött le róla és a maradék nekifeszítette a teló porvédő gumiját a telónak.
Ma délelőtt nekifogtam és kicseréltem a jobb oldali hátsó kerékcsapágyat. Újra a csend uralkodik a fedélzeten. Csak a motor halk duruzsolását hallani. Nagyon élveztem a próbautat, igazi öröm autózás volt.
Menete: kerék le, féknyereg le, nyeregállvány le, féktárcsa le, majd kerékagy kiszerelés és mindezek fordított sorrendben vissza. A nyeregállvány és a kerékagy csavarjai be voltak ragasztva, ezért végig tekertették magukat. Kiszerelésükhöz E12+E14-es torx dugó kellett. A kerékagy könnyen kijött a helyéről, épp csak meg kellett koccintani. A kerékagy fészkét alaposan kitakarítottam a rozsda lerakódástól, a ragasztott csavarokat loctite243-al rögzítettem. Vigyázni kell az ABS jeladóra, mert belóg a vége a kerékagyhoz. Most hogy láttam az agyat már értem miért nem lehet benne csapágyat cserélni, mert bele van integrálva az ABS pólus kereke is, és megfelelő célszerszám nélkül ez szerelhetetlen. A csapágy francia gyártmány (amit kiszedtem az is). A fékbetétek és a tárcsa egyenlőre marad, még van hátra neki sok-sok km. A belső betét 6 a külső 7mm-es. Így hogy ez is a kezembe került és láttam az állapotát, csak azért nem fogom kicserélni mert meguntam :-). Majd ha elkopnak ezek is cserélve lesznek. A féktárcsa nem fékező felületét cink spray-vel fújtam be, mert volt rajta egy-két rozsda pötty. A teljes hátsó fékszerkezet TRW gyártmány (az utolsó elötti képen jól látszik), érdekes mert az első pedig ATE. A következő tervezett karbantartás az az olajcsere lesz, remélem nem jön közbe semmi váratlan.