Seriff - főkép
>> EseményAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-08-12

Nem szeretnék olyan hibát elkövetni, melyet sok - a sötét oldalra frissen átálló és ezen manőver helyességét magának igazolni kénytelen - embertől annyiszor láttam. Nem szeretném a fogyasztási adatokra polírozni a ... billentyűzetet, de meggyőző az első érték. Ha már kerreg :))

A kocsit 3/4ed tank körül hoztam el, most fogyasztottuk ki az első saját tankot, összesen bő 1000 km-t mentünk gyorsan (mármint a Gergely naptár szerint gyorsan, azaz kis intervallumon belül).

Az imént tankoltunk bő 44 litert bő 700 km után. Igazából elment volna még sokat, csak a V6 után a 700as érték annyira magasnak tűnt, hogy megtankoltam szűk negyedtankos szintjelző állásnál.

A fedélzeti vörös fényű tündérke össze-vissza mutat, pl. városban az autópályás átlag folyton lemegy. Ami nyilván nem így van. Ezen kívül a range amit kiír egész egyszerűen nevetséges, ritkán nézem, de akkor is kacagásra hív.

Nos, ennyi volna. Az, hogy egy közel 10 éves konstrukciójú motor egy majd' másfél tonnás 8 éves használatot, átélt kocsiban ilyen menetteljesítmények mellett így fogyasszon, az számomra meglepő. A sötét oldal varázsol? A GTV, kb ugyanígy vezetve másfélszer ennyit eszik, de ennek is és annak is minden cseppje megéri ;) Kívánom, hogy mindnyájan megtapasztalhassátok egyszer mind a két élményt.

Nekem most - egy rövidebb-hosszabb külföldi tartózkodás előtt - szükségem volt a GTV-nél komfortosabb, gazdaságosabb és modernebb közlekedési eszközre. Kicsit örülök, hogy végül nem egy Volvo D5, vagy egy BMW 30D lett a választás, bár ezt nyilván csak sejteni tudom, hogy így jobb. Egy Alfát vezetni egészen más, az 56 pedig még elég közvetlen nekem, ha 10-15 évvel idősebb lennék, lehet a tankszerű 59-es jobban tetszene...

No, túl sok a szöveg, gyorsan akkor egy összegzés:
- ~6,28liter gázolaj / 100 km
- fél távon rossz termosztát, ami miatt többet ehet, viszont ez idő alatt - pont a nem megfelelő hőmérséklet miatt kevésbé terheltem, igyekeztem megállni...
- a második fél távon azért megismertem mit tud, ahogy Miki (count M) barátom is tolta neki nyilván a próbakörön
- vegyes körülmények, szűk harmad város, a többi pálya (140 körül) és kevés autóút (100 körül).

Ciao

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-08-08

... a GTV nyári szettjét - ami amúgy sem a legelőnyösebb a kupénak - feltenném az SW-re. Nos, utólag mondom megérte kipróbálni, nekem kurv@'ra tetszik.

Több nehézség szólt közbe:
- olyan szintén húzta meg valaki a csavarokat, hogy A. beletört a gyári kerékkulcs a kezemben és B. a gumis is feladta, azóta nem ő a gumisom, mert a sarki gumis valami extra nyomású cuccal leszedte
- hiányzott egy központosító gyűrű
- a gumik (225/45) pont beleértek a felső lengőkarba --> 5mm-es pogácsát kellett szereznem
- 5x98-as lyukosztással bontóban, magánszemélyeknél (kereső hirdetés eredménytelensége alapján) nem létezik Magyarországon --> újat vettem.
- hosszabb csavarok kellettek.

Köszönöm Csongor barátomnak a segítséget, no meg a csavarokat :)

Ismétlem, ezúttal a hangulatfestő trágár szó nélkül: nekem nagyon tetszik. GTV-re vadászom majd valami szép 17/18"-os felnigarnitúrát, szerintem csak tavasszal, most beáll a garázsba pihenni amíg a kormossal nagy út előtt állunk, melyet remélem problémamentesen teljesít majd, vagy csak kevés gonddal :))

Volt még vezérlés csere kompletten mindennel, görgővel, vízpumpával, szűrők és egy finom kis 30plusz K listaárú termosztáttal. A gyári termosztát volt még benne. Most már szépen beáll az üzemhőmérsékletre. Most már bátrabban próbálgatom, hát... khmmm... izé, bátran mondhatom, hogy nincs szégyellni valója a GTV mellett, ami engem lepett meg a legjobban... Persze a stopper előtte szólna, de amit érzel, úgy is az számít. Vagy nem?

>> EgyébAlfa 156 SW 1.9 JTD // 2007-11-08

Szépen teljesített a sötét oldal szerény katonája.
Fogyi: 6.1; 6.2; 6.1 a három tankolásnál- ha csak fater vezeti szvsz 5.5 körüli érték jön ki- végig autópálya- magyar, osztrák, német és francia. A két, dojcsul beszélő emberek országában kegyetlen sz.r körülményeket tapasztaltunk, nem kis meglepetésünkre:(( Folyamatos felbontások, elkerítések, gyakori 80as, illetve 60as táblákkal:S
A hazai pálya nagy dícséretben részesül- tökéletes útpálya, olcsó benzin, tűrhető matricaár- nem gondoltam volna, hogy a magyar ugar vizsgázik jelesre:/
A franciák utai jók, de irdatlan drágák- ha jól emlékszem ~250km-es szakaszon 50ojrót fizettünk, visszafelé dettó- az összesen 25ezer Ft 2 használatért- annyira nem hájtek az útpálya és a Subaru Impreza WRX STI rendőr sem barátságos:D

1 hiba volt a kocsival- lemerült az akksija: 3napot állt, valószínűleg égve maradt az egyik belső lámpicsku. A kocsi nem indult.
Szerény véleményem szerint egy bivalyerős, egy éves sincs Banner akksinak baromira nem illene lemerülnie szűk 72óra alatt egy piszlicsáré lámpa miatt. Más nem lehetett a ludas- rádió, GPS, DVD kivéve, Lámpa Leó, no parkolófény, semmi. Ejnye-bejnye.
Öröm az ürömben, hogy a Magyar autóklubbot hívtam, és 1 órán belül (!!) ott voltak Párizs egyik külső területén és ripsz-ropsz indult a kocsi.

A gázolaj kinti ára 1.2 és 1.3 Euro/liter között volt, ami a negyedezres árfolyammal nézve 300-325Ft/lityó. A benzin általában 15-20centtel drágább:S

A JTD egy ... illúzionista- elhiteti az emberrel, hogy gyors (?) autóban ül és dinamikusan halad. A V6 nem hazudik, a JTD igen, de kit érdekel- az a fontos mit érzel, nem az, hogy valójában mi is történik;)) Mondjuk a Novitec-kel tényleg nem megy rosszul a 8szelepes traktor sem- a Peripherique-en rendesen emberkedtünk, amikor 13 óra után megérkeztünk Párizsba és már baromira oda akartunk érni...

Egy valamit nem akarok hallani egy darabig: ÚJRATERVEZÉS :DD