Tagok >> Szabeee >> 156 2.0 Twin Spark Blackline >> Blog
- Típus:156 2.0 Twin Spark Blackline
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Grigio Chiaro
Lacci33 cartárs tegnap (2012. 09. 01.) elvitte a lengőkarokat és szilenteket a nagybátyjához, hogy átpréseljék a poliuretán szilenteket. Elmondása szerint a felső lengőkarok aránylag könnyen megvoltak, viszont az alsó lengőkar egyik szilentjével rengeteget szívtak, mivel az eredeti gumi szilent szinte szétporladt. Még nincs kész a komplett szilentezés, viszont képet már tudtam csinálni.
Update (2012. 09. 03)
Ma az első stabilizátor szilenttel szívtunk. Végülis nem bonyolult művelet a cseréje, de mire rájöttünk a megfelelő technikára, már elég sok idő elment..... a 6. és 7. képen látszik a különbség.... remélem ez majd az utakon is megmutatkozik
Összegyűltek a szükséges alkatrészek, nekiláttunk a munkának. Az első dolog, amibe belevágtunk a futómű volt. A lengőkarok kiszerelése nem okozott nagy problémát, Pénteken (2012. 08. 31) faterom elvitte őket Tárnokra egy gömbfejeshez. A javítás kb. 3 órát vett igénybe, remélem megéri az árát, mivel 30 000 Ft-nyi összegért csinálták meg a 4 gömbfejet. Ha minden igaz, nemsokára eljutnak egy környező faluba, ahol átpréselődnek a poliuretán szilentek. Sajnos ezekkel a szilentekkel van egy rossz előérzetem, hogy nem lesz minden kóser, de remélem nem kell majd szívni vele. Ma (2012. 09. 01.) kicseréltem a pollenszűrőt, levegőszűrőt és a gyertyákat. Hát van különbség a lecserélt és új dolgok közt. (Semmi váratlan dolog nem ért csere közben, így nem volt semmi szívás. :) Ezt követi majd a lengőkarok visszarakása, ha sikerül a stabilizátoron kicserélni a szilentet. Majd szeptemberben begurulunk egy márkaszervizbe, ahol vezérlésmódosítót, feszítő görgőket, vízpumpát, balansz szíjat és vezérlést is cserélnek majd a szakik.
Képeken látszik, hogy a szilentek is nagyon gallyra vannak. A stabilizátor - összekötő úgy jött ki, hogy mindkét gömbfej a helyén maradt, ez látható az ötödik képen.
Pár alkatrész már megérett a cserére, így nekiláttam az alkatrészek összegyűjtéséhez. Ami megérkezett:
Olaj (Selénia Racing 10W-60) 65€
Olajszűrő (gyári) 9,67€
Levegőszűrő (gyári) 18,80€
Pollenszűrő (Best-Air) 14,87€
Vezérlésmódosító (gyári) 140€
Vezérlés szett (Dayco)
Vízpumpa (Lpr)
Gyertyák (50 000 km-s Champion) 65€
Balansz szíj (Dayco) 45€
Feszítő görgők (Ruville)
A lengőkarok javítása és szilentezése Augusztus vége felé fog realizálódni.
Egyes alkatrészek beszerzésénél köszönetem Erhard & sparco cartársnak.
Ma szétszedtük a futóművet, apám és Lacci33 cartárs segítségével. a lengéscsillapítóval megszenvedtünk, viszont a lengőkarok simán lejöttek. Nemsoká elkerülnek Érdre a gömbfejeshez. To be continued...
Pár 156-on láttam már a dolgot, és szimpatikussá vált nekem. Sokáig tartott, de rászántam magam a dologra, hogy a pajzsba rácsot applikáljak. Kezdtem azzal, hogy a "csirkerács"-ból kivágtam a megfelelő darabot, aztán a pajzs külső részét is újítani kellett, egy kis üvegszál segítségével oldottam meg a dolgot. Aztán jött a fárasztóbb feladat, kivágni az eredeti műanyag rácsot.... Apám segítségével az is végbement, majd próbaként összeillesztettem az egészet, és már nem szedtem szét..... Nekem nagyon tetszik az elért eredmény.
Vettem egy magasnyomású tisztítót...... igaz, csak gagyi, 100 bar maximális nyomással működik, nem fűti a vizet, de a célnak tökéletesen megfelel. Van hozzá autómosó fej is, így a szokásos 30 perc és 1 óra helyett 10 perc alatt végeztünk a kocsimosással, az eredmény pedig olyan, mint mikor csak kézzel tisztítottunk. A G-wash most is bizonyított, kb. 8 ml autósampont hígítottam 3 deci vízzel, ami természetesen az egész autóra bőven elég volt. Lacci33 kollégával viszont már törjük a fejünket egy aktív habos autósamponon, szóval ha kifogy a G-wash, azt vesszük meg.
Nekiugrottam még egyszer annak a QV matricának.... valami hasonló lesz (egy ideig).
Kipróbáltam egy új autósampont, az általam is kedvelt Gtechniq cég termékét. A neve, mint a címben is szerepel, G-wash. Meggy illatú, teljes mértékben elégedett vagyok vele már 1 mosás után is. Nagyon szépen tisztít, és habzik is rendesen.
Tapasztalatok pár nappal mosás után: Esőben pereg az autóról a víz, és a kosz nehezebben tapad rá, mint az eddig használt samponokkal. Nagyon jó, tetszik a szer.