Tagok >> ykcky >> 155 1.8 Twin Spark 8v >> Blog
- Típus:155 1.8 Twin Spark 8v
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1992
- Színe:Sötétkék
Veszprémből Budapestre - a nulláson - belement az 5000-edik általam taposott kilométer, 95% főút és pálya. Lekopogom, eddig nem volt semmi rendellenesség. Hurrá-hurrá! Ja és bejon az Alfások köszöngetése, a drága Maseratik soha sem villantanak vissza a rút kiskacsa Biturbonak, gondolom nem tudják mi az :)
Felújítottam a drágán kukázott ablaktörlőkarokat, kromofág, csiszolás, festés maradék matt feketével, és most már új lapátok, az előző szimetrikus helyett már 48/43, így nem lóg túl alapállásban az anyósoldali. Természetesen a lecsóban Veszprémben Championból amire esküdni szoktam nem volt megfelelő méret, úgyhogy vettem gagyit.
Andris szombaton megpróbálta megigazítani az anyós oldali ablaktörlőt, hogy egyenletesebben töröljön, egy dologgal nem számolt, hogy kiabálok. Kiabáltam, hogy: NECSINÁLD VAZZE! De csinálta. Eltörte. Szigszalaggal megjavítottam, sárgával. Sokat dobott a kocsi rally image-n.
Viszont várt ránk egy leküzdendő Szombathely Budapest gyors kedden, tudtam, hogy sietnem kell majd, így nem maradt más választás, mint a Sprint bontó Újperinten, ahol tudtam, hogy le fognak húzni. Úgyhogy megvettem lehúzósan, négyezeré' egy Tipo hagyományos karjait, lapátokkal együtt. Full rozsda, de a mocsokból előtúrt lapátok tökéletesen törölnek, úgyhogy ezeknek a megvásárlásával nem kell törődnöm.
Plusz vettem egy liter olajat tartalékba
- vezető oldali első: belülről nyitható, külső kilincs szorul
- vezető oldali hátső: belülről nyitható, külső kilincs törött
- anyós oldali első: tökéletes
- anyós oldai hátsó: kívülről nyitható, még nem néztem mi baja
cca 3500 km megtétele után megevett 1 liter motorolajat, ha akarom normális, ha akarom nem. Így tartalék olaj beszerzése vált szükségessé.
Rio de Dozmaton Gergővel kiszabadítottuk a bal hátsó ajtót a nyithatatlanság állapotából. Ehhez ki kellett szedni a hátsó ülést, a zárt ajtóról levarázsolni az ajtókárpitot, majd kibontani a zárat, és nyitni az ajtót. A csukott ajtóról kárpitleszedést soha többet nem szeretném kipróbálni, extraszopás. Az akkusaru lehúzásával a már rendbe tett zárral magára talált a központi zár is. Hurrá!
Rio de Dozmat-on, Snoopy műhelyében, Roni kutya felügyelete alatt, Andris kifényesítette a verdát, fullingyenhaver. Jó azért két trappista sajtos zsömlét csináltattam neki a Rio-i közértben, igaz cserébe beleettem az öccse pizzájába, ill az előző esti cehhet a sörpatikában álltam az Uraknak.
Számoltam egy valós, ténylegtutit, cca 80% országúttal, ami itt 110-es utazót jelent.: 6.7L! Elképesztően meg vagyok lepődve!
Valahol a 8-ason belement az ezredik általam taposott kilométer, különösebb baja nincs, olajszint középen, pont, mint olajcserekor.