Blog >> olaj
Eltelt több mint egy év, ideje volt lecserélni a (Selénia) olajat. Egy milliméternyi vonással sem volt lentebb az olajszintem - igaz csak 4 000 km-t tettem meg az autóval.
Most kapott (nálam) jól bevált Q8 F1 10W50-es olajat Champion extra méretes olajszűrővel (képen a normál szűrő van)
Ma lecserélődött a váltóban az olaj, mivel hirtelenbe nem kaptam Tutelát, mert tegnap jött az elhatározás. így Agip került bele, de a minősítési adatok megegyeznek...
km óra állás: 172700
2008.06.12.Az autóba 110000Km.van.Le lett cserélve az olaj(seléniaWR 6L.),váltóolaj(Tutela matryx 3L.)olajszűrő,levegőszűrő,üzemanyagszűrő,pollenszűrő.Beszerzési forrás:Erhard A belsejéről pár kép.
Havertól kaptam 5 lityó olajat. 700 volt literje. :-O Jó ár. (nem gagyi teszkós)
De még nem cserélek. Most figyelem, hol csöpög az olaj, de lehet meg van a ludas, mert tegnap volt blokk tisztítás pont emiatt. Találtam egy cseppet. Ismét szelepfedél tömítés? Hmmmm....ha ez meg van utána jön a klíma...megint. Nagyon olajos a kompresszorom.
a mai olaj szint ellenőrzésnél kicsit alacsony volt az olajszint az alsó jel alá esett 1.5 litert kelett utántölteni.
Valvoline 10w-40 2 litert vettem így maradt még fél liter, a következő olajcseréig már kibírja :)
És igen... Ismét a karter... Az Újhegyi úton mentünk a Kozma utca felé. Egy kamion ment előttünk kb. 30-cal. A Maglódi úti kereszteződésben az út ritka szar minőségű, hullámos. Az első hullám megdobta az autót, próbáltam korrigálni, de nem sikerült, így a második hullámra sikeresen ráestünk. Szép hangja volt... Egyből elkezdett füstölni a kocsi, ahogy az olaj ráfolyt a kipufogóra. Pár métert még gurultunk, majd félreálltam. Ennyi. Zsé145 a tanúm, nem mentem gyorsan, lehetetlen volt kivédeni a bajt, se figyelmeztető tábla az úthibákra, se sebességkorlátozó nincs arra. Felhívtam a rendőröket, helyszínelést kértem. Küldtek egy autót, bár azért várni kellett rájuk. Jó fejek voltak a rendőrök, mondták, hogy itt már nekik is vérzett el autójuk. Bár ez engem nem vigasztal... Készült a kárról bejelentés, holnap megyek a Fővárosi Közterület Fenntartó Zrt-hez bejelenteni a panaszom. Beszéltem ma velük telefonon, a hölgy nagyon kedves volt (meg is lepődtem), holnap is normális hozzáállást remélek.
13e km volt benne, de inkább lecseréltem. Selenia 20K (183e km)
167700km-nél olaj(selenia 20K) + olajszűrő csere, valamint a teljes gyertya szett cseréje(NGK Platinum). És a műszakira való felkészítés izzók, kézifék és minden egyéb apróság átnézése.
Ma elfolyt egy jelentősebb mennyiségű olaj a motorból a földre. Tréler lett a vége. 10720 km. Az Alfa assistance adott egy Zafirát cserébe. Végülis azt irják a garancia füzetben, hogy azonos kategúriájú autó jár. Nem tudtam, hogy ennyire drágák ezek a zafirkák....
Érdekes ez az olajfogyás ügy... Lassan kiderül, hogy semmi nem úgy van, ahogy azt először elképzeltük. Az olaj fogy, de mégsem a kipuffon keresztül távozik, így a gyűrűzés (egyelőre) még sem kell. Legalábbis remélem. Most újra teszt üzem van. A lamdaszondám teljesen megadta magát, különböző hibaüzeneteket küldött a computerre, így az cserés lett. Emiatt is nőhetett meg a fogyasztásom dúrván két lityóval, mivel sokkal dúsabbra szabályozta a keveréket... Na, de az olaj... Úgy néz ki, hogy a szelepfedél tömítésnél jött ki. Úgyhogy az is cserés lett. Remélem, hogy most már végre túlleszek ezzel ezen az olajfogyás mizérián!