Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Föckös2015-12-09 18:13:36 // 29202
hogy volt piszkálva a turbó, ha nem volt hozzá remap?
Szabeee2015-12-09 17:33:34 // 29201
nekem a szoftverhez nyúlás nélkül is 460 Nm-re emelkedett, pedig "csak" turbo + cooler + kipufogó volt piszkálva :)))))
WarbiRunner (Gyuri)2015-12-09 14:14:15 // 29200
Nem kell szétchippelni. :-) A gyári nyomatékhoz is gyenge, jó hogy kifekszik a remaptól.
mreni2015-12-09 08:09:06 // 29199
nekem gyári Ti ültetés van,mégsem birja 2 hónapnál tovább...
Szabeee2015-12-08 16:38:46 // 29198
valamit megpróbálok kitalálni, lehetséges, hogy legyártatok egy új féltengely, ha sikerrel járnék esetleg, akkor azt megírom :)
Föckös2015-12-08 10:53:00 // 29197
akkor meg más lesz a baj :-)
.......................2015-12-08 10:39:20 // 29196
vagy dobjál alá egy Q4 hajtást
.......................2015-12-08 10:31:55 // 29195
amíg ültetve van addig gond lesz minddel
tudom jól néz ki ,de nem erre lett tervezve
Föckös2015-12-08 10:17:56 // 29194
:-) át kell írni a nyomaték limitert a progiban 500+ alá :-))

sajna nincs jó megoldás.
Egy barátom próbálkozott hekkelni 159 féltengelyből valamit, de az is megadta magát
WarbiRunner (Gyuri)2015-12-08 09:36:28 // 29193
Füst? Annak nem is szabad lenni. Csk eszetlen padlózáskor :-) De ezt a fogyasztást nem tudom hogy csinálod. Nekem egy literrel több becsúszik simán pályán. Igazából 6.2-t sose tudott, inkább 6.8 volt az autó ifjabb korában is. Lehet azér' mer' a Tied kék? :-) Országúton viszont 5.5 körül simán el lehet száguldozni, és ehhez túl óvatosan se kell menni Olyan 20% szembe sáv aránnyal, 110 körüli utazóval :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-08 08:35:27 // 29192
60-65e az Új komplett féltengely, nem a felújított.....
mreni2015-12-08 08:07:22 // 29191
Ugyanez a problema áll fenn nalam is... Nem talaltam megoldast rá
Szabeee2015-12-07 22:13:13 // 29190
Csak az a baj, hogy nem a külső csukló van ki, hanem a kehely és csillag... Ide kell valami, ami tartósan bírja az 500+ Nm nyomatékot :)
Alfa GT-Csaba2015-12-07 20:54:22 // 29189
ezért nem szabad felújítani!15 ezerből meg van a külső csukló és le van a gond
Szabeee2015-12-07 20:12:30 // 29188
Mintegy 22 000 km után elhalálozott a javított féltengelyem, nagyjából egy centis lötyögése van. A bal oldali féltengelynek is van szabadja, az nagyjából 2-3 mm, tehát eljött az idő, hogy megoldjam ezt a problémát....
Tudtok valakit, aki orvosolta már a 20V gyári megoldást? Vagy valamilyen dokumentációt olvastatok már ez ügyben, esetleg tudnátok egy műhelyt ajánlani, ahol tudnak segíteni rajtam? Már nagyon unom, hogy mióta megvan nem tudok vele remegés/reszketés és vergődés nélkül utazni... :)
Jorjie2015-12-03 22:30:37 // 29187
Én meg arra figyeltem fel, hogy semmi füst nincs, még hidegen se, kivéve persze az eszetlen padlózást, de az meg ritka.
Mondjuk most két hónap alatt beleugrott kb. 1200 km autópálya. És nem tartottam fel senkit :-)
Egerek nincsenek a környéken, mert van macskánk :-D
Gondolom, most elég tiszta lehet a rendszer, ja és a fogyi 6,2 volt 80% autópálya után.

És az enyém kék :-P
Kristyon2015-12-03 22:30:32 // 29186
Banner akksi volt az autómban mikor vettem azt hiszem 60Ah.
Kissé nehézkes volt az autó indulása ezért mikor jöttek a hidegek kicseréltem hátha ez segít. Változás nem történt, de sokkal nyugodtabb voltam, hogy új akksi van az autóban. Nem sokkal ez után apumnak a suzukiban (ezer ccm) tönkre ment az akksija odaadtam neki ideiglenesen a bannert, gondoltam egy darabig jó lehet neki.
A vicc az, hogy már azóta (kellett) cserélnem akksit a Wild horse kb 4 évet bírt, apumnak még azóta is az a banner teljesít szolgálatot a szuziban...
Három hete láttam egy supermarketben ilyen inteligens akksi töltőt, vettem is egyet jó az ha van, és tesztképpen ráraktam az elvileg döglött akksira, szépen feltöltötte, azóta néha ráméregetek jelenleg 12.7V áll... (lehet nem is kellet volna kicserélnem csak egy ilyen frissítő töltést adni neki...)
tuckle2015-12-03 22:00:02 // 29185
Sziasztok. Egy kérdés. Alfa 156 1.9 JTD-vel kapcsolatban. Mi okozhatja azt a furcsa jelenséget hogy meleg motor indításnál néha dadogva indul gázra nem reagál és le is áll ? :( Hideg motornál nem csinálja ezt.
Föckös2015-11-30 08:42:28 // 29184
Banner.
Hét éves volt amikor cseréltem, nem is volt kérdés, hogy mit veszek, miután megláttam a számla dátumát.
Most öt éves.
Most először kellett töltővel tölteni, ez némi reményt ad, de nincsenek komoly illúzióim...
Szerintem egy akksi ha öt évet bír, az már jó.

De azért reménykedem, hogy ezt a telet kihúzom vele, megvettem életem első töltőjét.
No azt hiszem egy kicsit nem követtem a fejlődést e téren, még ott tartottam, ki kell szerelni az akksit (na azért a 166nál nem fincsi a csomagtérből, cd tár alól kiműteni a 100Ah-s akksit), aztán 10 kilós trafó, meg graetz híd, és lehet figyelgetni, hogy mi történik.

Hát ez tökjó! ötezer, három év gari, és olyan egyszerű, hogy nem is hiszem el.
Még elrontani sem lehet, igazi user barát töltő!

Van rajta hideg mód, meg recovery mód is, betojok!
Giuntini2015-11-27 20:26:31 // 29183
Én a Mareában csak Exide prémiumot használtam, 6 évet bírtak, tapasztalatom szerint, ennél jobb akksi nincs. A Marea utcán állt, és a leghidegebb reggeleken tökéletesen indult. A Cromákban a Bosch, Varta megpusztultak 3 év után. Az Alfában Banner van, nem volt nagy bizalmam hozzá, de ha le kell majd cserélni, ismét Exidét veszek.
WarbiRunner (Gyuri)2015-11-27 18:59:00 // 29182
A sima mezei Varta Blue 74Ah-s akksim most Januárban lesz 5 éves. Soha semmit nem csináltam vele, eddig rendben volt. Remélem bírja még. A 0 fok még nem feladat neki.
A TD ismeretlen tökfekete burkolatú ólom-sav akksija 4 éve szolgál csak nálunk, és még az is tök frissen teker reggelente.
Szóval remélem ezekre pont nem igaz a 4-5 év...bírják csak még egy kicsit :-) 1-2 szezont.
Az enyém kinn áll nyáron a napon, de legalább ezüst. Lehet az autó színe is számít, hogy mennyit bír benne az akksi? :P
Liquid2015-11-27 14:27:45 // 29181
lehet hogy nem premium volt, csak sima Exide...
redbull902015-11-27 14:23:40 // 29180
pedig erről az exide premiumról még nem hallottam rosszat ezek szerint találni negatívumot is. Bosch szerintem irreálisan drága... még a Zap premiumot néztem majd eldölik még gondolkozok. amíg bírja az enyém :D
Köszi a tippeket.
.......................2015-11-27 11:03:33 // 29179
Az élettartam ólom sav akkuknál sok mindentől függ
De nekünk még 4..5évnél tovább egy sem bírta ha nyáron a 60fokon kinnt áll az autó

Egyébként a fixre telepített sav ólom akkutelepeken simán elmennek 10évet is
Szóval nem a márka a lényeg ,hanem hogy miként használod
Liquid2015-11-27 10:41:23 // 29178
Vegyél egy 80-ast, abból is a lehető legnagyobb indítóáramút.
Egy dologra figyelj, hogy férjen el a tálcán :)
A márka majdnem mindegy, legyen rá 3 év gar, jó eséllyel a gar lejárta után úgyis elhasal.
Én személy szerint nem bízom az Exide-ban, igen gyorsan tönkrement.
Most ZAP Silver van mindkét kocsiban. 3 illetve 2 évesek. Hibátlanok.
Szintén negatív volt a Bosch Silver épp kibírta a gar lejártát. (2 évet)
redbull902015-11-26 18:44:09 // 29177
Köszi mindenkinek! :D
Na az biztos nem kevés :D
csokagm2015-11-26 17:19:08 // 29176
Én szintén exide premiumot vettem nekem 10v-s van. 100ah 900A. Ezt nem érzem kevésnek :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2015-11-26 17:17:46 // 29175
Béli és Béli Győr ott vettem egy Exide premium-ot 72AH 720EN Nagyon fasza aksi és az ára is jó 23500ft asszem 2-3 év gari van rá
Kazes☻2015-11-26 15:49:42 // 29174
Ez jó. szvsz :)
.......................2015-11-26 15:03:29 // 29173
Nekem ovális volt a furat is
Kikopott
redbull902015-11-26 14:25:44 // 29172
Sziasztok!

Akkumulátor tippeket várok milyet vegyek? - 156 2.4Jtdm-es kocsiba mer enyém haldoklik megjöttek a hidegek..
Perion volt benne 74Ah 680A de én kevésnek éreztem, vagy csak azért mer már haldokolt , melegebb időbe nem venni észre...

Köszi! :)
Akosbow2015-11-22 00:16:52 // 29171
Köszi a választ!
Azóta már ki lett hajítva belőle a pillangó, a helyére meg esztergáltattunk dugót (kis folyékony nitrogénnel be is ment :D )
.......................2015-11-20 23:03:58 // 29170
Igen,én egy swirl pillangó nélküli szívósort tettem fel
Fasza lett, nincs krákogás,padlógázon nem füstöl,a gázreakció is már már benzines

Csak kicserélni szopás az 5 hengeresen
Totya332015-11-14 16:49:19 // 29169
Sziasztok!

1.9 jtdm-böl porlasztó réz tömítőgyürűje lent ragadt azt kivenni hogyan lehet?
Akosbow2015-11-08 23:10:21 // 29168
Üdv!
Vette már ki valaki 1,9 Jtdm-ből az örvénycsappantyút (szívósor) véglegesen? Mik a tapasztalatok?
detox202015-11-02 10:51:51 // 29167
Hát most rendeltem hozzá én is a bontóból egyet, az a baj hogy külföldön vagyok így szarabb a szitu. És ahhoz mit szoltok hogy tegnap megakartam mutatni egy havernak hol folyik a gázolaj, és semmi! Probléma eltünt, kb 30 km kocsikáztam vele a városba, váltogattam toltam neki hátga magas fordulaton, de semmi megszünt a folyás. Ma megyek üegint megnézem....
András bácsi2015-11-01 19:04:57 // 29166
Elsőként a kihajtás szimmeringjeit kéne megnézni. Az pár ezres költség...
kisrefi4442015-11-01 18:33:09 // 29165
2.4 jtd 20v 175 HP............ Dől az olaj a váltóból alul, mi lehet a minimum és a maximum ami a javítást illeti, nem mondok le róla csak szeretném tudni mennyire kell bele nyúlni a zsebbe (az sem baj ha nagyon) Szemét nepper behuzott a csőbe, nem az autó tehet róla... Segítsetek hogy kicsit képbe legyek köszönöm.
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-30 15:15:59 // 29164
Ez látható hogy engedi? Mert nekem is olajsáros a nagynyomású. Én a betáp csövet akarom most cserélni, mert az láthatóan repedezett, és mintha izzadná kicsit a gázolajat. De az egész pumpa picit olajnedves kosszal van borítva, erre tippeltem, hogy a repedezett cső miatt.Kifejezett folyás nyom nincs.
redbull902015-10-30 10:44:41 // 29163
Nekem is volt ilyen. Van tömítés készlet hozzá 8 ezerét, de nekem már az se segített úgyhogy kicseréltem bontóból tökéletesen működött. Bár a bontós is lutri néha..
De az új meg 130 ezer-től kezdődik 300ezerig. :D
De én a helyedben igyekeznék kicserélni mer full gázolaj lesz az egész motortér, nehogy begyulladjon... meg ha nincs meg a kellő nyomás be se fog indulni vagy nagyon nehezen...
detox202015-10-30 08:16:37 // 29162
Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy a magasnyomású gázolaj szivattyúm az egyik tömitésnél engedi a gázolajat! Sajnos németországban vagyok, elég drágák a szerviz árak, mit tudnék vele csinálni? Egyáltalán javítható a dolog vagy cserélni kell a szivattyút? Egyébként a motor ugyanúgy jár semmi baja, ellátja a dolgát a szerkentyű, csak tolja ki a cuccot magából! Vagy esetleg ha beszereznék bontottat arról mi a véleményetek?
BituMan212015-10-29 21:07:53 // 29161
Sziasztok! 2.4jtd motor van a verdába, computer kiírja hogy pre heating glow plugs are not available. kimértem a gyertyákat, plusz van otthon kettő teljesen új azokat is. az újak ellenállása 1,1 ohm a motorban lévőknek 5ből 4nél 1 vagy 0,9 , és az első hengerben lévő gyertyáé 0,4ohm. Azért indul nehezen mert az a gyertya rossz lenne? szakadásmérésre egyébként mindegyik sípol, meg dróttal megszikráztatod az elvileg rossz is még szikrázik. Először izzító relére gyanakodtam, cseréltem de a probléma maradt.
Piritu - 1.000.0002015-10-29 20:56:58 // 29160
A 159-nél így zajlik.
Bizonyos telítettség felett automatikusan indul és végigfut. Ha közben nem állsz meg, akkor regenerál és észre se veszed. Ha közben leállítod a motort, akkor félbehagyja és a legközelebb folytatja. Ha többször sem sikerül kitisztítania magát, akkor dobja a lámpát a műszerfalon. No, ekkor nem célszerű megállni, hogy be tudja fejezni.
Szerintem teljesen felesleges ez a 60 km/ó, meg a 2000 1/min. Menni kell vele normálisan. Alapjárat környékén amúgy se célszerű használni, a kettőstömegű miatt.
István0022015-10-29 20:23:15 // 29159
JTDM-2 nél hogy működik a részecskeszűrő tisztítása?
Leírás szerint: "Az optimális feltételek, hogy befejezze a folyamatot: a járművel 60 km/h-ás sebességgel kell közlekedni, és a fordulatszám haladja meg a 2000 ford./perc értéket."

De hogy veszem rá hogy elinduljon? Magától bekapcsol, ha úgy érzi, vagy menjek ki a nullásra és negyedikben menjek 110el?

Többet vagyok városban, mint vidéken, de hosszú utakon sem látom nyomát, hogy tisztítana, mondjuk füstölésnek sincs nyoma.
kisrefi4442015-10-27 18:24:15 // 29158
2.4 jtd 175hp valamelyik görgő a hoszbordas szijnál elkezdett nyikorogni, mennyit birhat ki átlagos használat mellett? 5be kapcsolaskor egy kicsit elkezd rázni a váltó majd pár másodperc után megnyugszik. Nagyobb gázra is beráz de csak 5ben. Valamint Motorféknél valami tompán kerreg? Ötletek? Help!!
hansgeee882015-10-27 15:55:00 // 29157
Sziasztok.

Valaki találkozott már mJTD-nél néha kiírja alapjáraton hogy "low oil pressure" ha felpörgetem a motortakkor jó...Ha kihül a motor akkor is és utána másnap semmi baja...2 havonta előjön egy nap erejéig...Mi lehet?
'''''2015-10-25 09:50:44 // 29156
Találj ki valamit,bár tavaszig nem nagyon akartam vele szórakozni.Kicsit parás lenne száguldozva tesztelni ilyen nyálkás,fagyos úton. :-)
Manky9562015-10-25 09:11:32 // 29155
Szerintem részterhelésen a geometria beállítás a baj , rá kéne feküdnünk még a geo beállítására , mert teljes terhelésen jó, de mikor váltasz átmegy részterhelésre és ott nem találtuk el a jó beállítást szerintem.
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-25 08:44:04 // 29154
Esélytelen volt nekem most a KUL. Így is épp elkészültem mire jöttek értem.
Szerintem továbbra is a geo map lehet az egyik, és fő ok, de ezt így látatlanban csak találgatni lehet. Alul nekem sokat segített a fix turbónak az elötöltés macerálása, azzal kicsit lehetne kísérletezni.
'''''2015-10-25 08:31:19 // 29153
Nem voltál KUL-on.Ott volt az enyém első keményebb tesztje.
Ha megy az autó,120-180 között nagyon jól tol,folyamatosan megy a turbó.Jól megy az autó de van hibája is ami gyorsulásoknál jön ki igazán.
A gond,hogy váltásoknál nagyon lassan jön meg a nyomás.Elvileg ez nem a turbó méretének hibája mert az gyorsabban tudna felpörögni.Másodperceket veszít 400 éteren.
Nagyon érezhető ahogy "gondolkodik".Föci is érezte amikor vittem.Mi a nyavalya lehet?Ötlet?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak