Blog >> autóvásárlás
Reggel útra indult a csapat az olajkályhával hogy elhozza a Spider-t.
Indulás reggel 7 órakor, gyors kaja (gyorskaja, mert ki ér rá ilyenkor?), majd fél egykor megérkeztünk egy Münchentől kicsit keletre lévő Vilsheim nevezetű falucskába.
A régi tulaj minden papírmunkát elintézett (rendszám, biztosítás, átíratás, stb.), teletankolta a kocsit, úgyhogy a téligummákat bedobtuk a hullaszállítóba, a legfontosabb dolgokat átpakoltuk a Spider-be és irány haza!
Először beugrottunk Passauba vásárolni. Sikerült is egy bevásárló kocsit telerakni és mégis minden belefért a csomagtartóba. Szóval nem is olyan kicsi az!
Hazaérve megnyugodva állapítottam meg:
1. Tényleg nem fogyaszt olajat!
2. Üzemanyagból meg 9 liternél kevesebbet kér tartós 140-es autópálya tempó és némi városi jaszkarizás után.
Képek sorban:
1. Közös kép a régi tulajékkal
2. Egy hullaszállító üldöz minket :-)
3. OFF/BMW gyár útközben
4. 133331 km
5. A háttérben a Melk-i kastély
6. Itthon
Az elmúlt három napban egyre fokozódott bennem néhány érzés/gondolat:
- No-ban ez az árkategória már a megveszemszéthajtomeladom kategória, ennek megfelelőek a kocsik.
- Nepperektől itt sem szabad autót venni, gyakorlatilag SEMMIT sem lehet megtudni az autóról, csak magáneladó jöhet szóba.
- A törököktől meg főleg nem.
- Akárhogy is nézem a legelsőnek megnézett mindegyiknél szebb és mindent szívesen elárul a tulaj.
Most mit tegyek? Álmatlan utolsó éjszaka, félóránkét fel a netre a kínálat ismételt áttekintése és két kis karton sör elfogyasztása után csak jön némi álom a szememre.
Fél hétkor frissen ébredek a DÖNTÉS megszületett:
Nézzük meg még egyszer a legelső kocsit hazafelé! Kis kitérővel útba is esik.
Beülni, kipróbálni, gazdival még egyet dumálni elég volt, hogy megerősítse a DÖNTÉST és egymás tenyerébe csapjunk.
Az előlegért el kellett menni a bankba, már én vezethettem a Pókot, tilláromhaj!
Leelőlegeztem.
Lepapíroztuk a dolgot, közben a feleség szemében némi szomorúságot látok.
Szombaton jövünk érte, addig elkészítik az ideiglenes rendszámot és a forgalmit, én meg hozom a maradék zsetont.
A munka miatt ki kellett menni az anyacéghez, így a kellemest összekötöttem a hasznossal. Hosszas internetböngészés után vagy 20 hirdetéssel felfegyverkezve indulunk útnak a németországi, Herbolzheimbe.
Vasárnap az odaúton a magánhirdetések megsasolása volt a napirenden:
- az elsőre megnézett autó szép, tetszik,
- egyet eladtak,
- egy nem veszi fel a telefont, így cím híján nem lett megnézve,
- egy meg szemmel láthatóan durván karambolosból építve. (u.i. A metálzöldről kiderült, hogy nem volt törve, mind ilyen. Mivel a gyári festékréteg nagyon vékony, így a polírozások során elemenként változhat az árnyalat, mert áttetszik a piros alapozó.)
Hétfő és kedd meló után a környék kereskedőinek sasolása:
- több szép autó a 7-14e EU kategóriában a kereskedőknél,
- török neppertelepek, volt ahová be se mentem, a tervezett kocsi a kerítésen keresztül felettébb romos,
- egy kisebb török telepen egy 1,8-as egész pofásan mosolyog, kár hogy lóg az első lökkös, a felnik agyonverve (futómű?) és semmit sem lehet tudni az előéletről,
- egy csodaszép kék, de belülről és motorikusan erősen leharcolva,
- többet már eladtak.
Hazafelé szerdán: eladták, vagy nem veszi fel a telefont.
A képeken ízelítő a megnézett autókból.
A fellelhető összes magyar használt Spider leinformálása kb. 10 nap alatt.
Egyértelmű, hogy idehaza esélytelen találni.
Kerül amibe kerül kintről KELL hozni egyet...
Poló Cartárs felhívta a figyelmemet, hogy Győrben van egy eladó használt Spider az egyik kereskedésben. Nosza felkerekedtünk meló után és elindultunk Győrbe. A kereskedés ablakán keresztül már messziről hívogatott egy kék példány, belépve tátva maradt a szánk. A rutinos eladók hagytak időt, hogy "megemésszük" a látványt majd odajöttek. Persze közöltük hogy szigorúan csak nézelődni jöttünk. Az árcédulára nézve nem is a mi árfekvésünk volt.
Hazafelé megfogalmazódott a mondat: Kell egy ilyen!
u.i.:
A megtekintett Spiderről utólag kiderült, hogy a szép külső elég zaklatott belsőt rejt. A kocsit „biztosítózásra” használták, többször lett fényezve. Az üléseken látható fehér pöttyök a nagyvonalúan használt vegyszerek nyomai voltak. Szóval nem árt az óvatosság!
Néhány napi intenzív internetezés után számomra egyértelmű, ha kabrió, akkor Alfa Spider. Nem csak az Alfa mániám miatt, hanem józan ésszel is. A legtöbb gyártmány valamelyik normál modell tető nélküli változata, az meg öszvér megoldás, csúnya. Nekem ne ígérgessék, hogy hátra is be lehet ülni! A Spiderből ráadásul nem is sok készült, tehát minden szempontból megfelel, még az Alfa mániámnak is.
A szóba jöhető hirdetéseket kinyomtatva családi tanácsot hívok össze: "Drágám ide tudnál jönni egy kicsit?"
Majd a lapokat terítve elhangzott a címbeli mondat a „Drágám” szájából.
A képeket nézegetve néhány „vissza kellene térni a földre” meg "nem vagyunk normálisak" és ehhez hasonlatos megjegyzés után megszületett a bölcs döntés: Nézzünk meg egyet, hogy mégis milyen a valóságban.
Régóta töröm a fejem, hogy jó lenne egy csinos kis csopper, lehetne jókat kirándulni az asszonnyal.
Két gond van a projekttel, egy nincs csopperem, kettő nincs jogsim motorra. Személyautóra vagy 25 éve van, megtettem már bő 800e km-t, de motorra nincs.
A lányom éppen mostanában kezdi a KRESZ tanfolyamot autóra ezért elmentem vele érdeklődni. Közölték, hogy a teljes tanfolyamot ki kell járnom és 100e-nek némi föle van, ja és motor is kell a gyakorlati részhez. Diszkréten érdeklődtem, hogy jogsi nélkül hogyan hozom haza a boltból a motort és hogyan megyek el a gyakorlati képzés színhelyére... Hát mit mondjak nem tudtak épkézláb megoldást javasolni.
Mivel motor sincs ezért GOTO internet és keresgélés. Némi guglizás után egyértelmű, hogy két misit legalább be kell ruházni a motorozáshoz, nem beszélve a ruházatról.
A családi tanácsot azzal a megjegyzéssel zártam, hogy "ennyiért már kabriót is lehet venni".
Hirdetések tömkelegének figyelése után felbukkant egy ígéretes darab.
2002-2004-es évjárat között kerestem. És persze megkímélt beltér,karbantartottság volt az igényeim listáján. Igen szűk keresztmetszet.
Szentendrén volt, egy ügyvéd használta nem egész 2 hónapig. Állítása szerint a Boldizsárban vásárolták,2003.10 hónapban,amit a szervizkönyv igazol is.
Majd egy fiatalemberhez került akitől zűrös ügyek miatt elvette az édesanyja :) Szerintem ilyen úton került az ügyvéd úrhoz :)
Hála istennek ráköltött egy kis pénzt és utána eladásra kínálta fel :)
Ez úton is köszönöm....
Este értünk Sopronba, munka után mentünk, lassan kívülről ismerem a falvak, községek neveit :)
Hihetetlen élmény volt vezetni, ami a 3.0 V6 után eléggé meglepett, mert hát abban bőven van kraft. Rafkósak ezek a digó mérnökök, hogy ilyen gyorsulásérzetet képesek éreztetni sok nyúlmókussal. Nagyon jól viselkedett a kocsi, meg vagyok Vele elégedve.
Aminek utána kell járnom: 55-65 fokot mutat a hőmérő, ennél melegebb hőmérsékletet nem ér el a kocsi. Furcsa mód városban hűvösebb volt, mint autópályán ahol volt menetszél rendesen és már később is volt, hűvösebb. Termosztát?
A fedélzeti egység fogyasztásmérő adatát jelenleg nem tudom elhinni, letesztelem tankolásnál. ~200 km-re amiben kevés tötymörgés, kb 60 km országút és kb 120 km autópálya után négyfelet mutatott a kijelző. Sajnos meggondolatlanul töröltem az előző 2ezer km tripjét a computer memóriájából, így nem tudom arra mennyit hozott. Nekem ha 6-7 körül eszik vegyesen, az már remek lenne. Lehet ha felmelegszik majd rendesen, akkor többet iszik :)
Szemerélő eső, Sopron. Nézegettük állóhelyben alulról-felülről, kívülről-belülről. Ami után nem volt visszaút, az meglepő módon a próbakör volt...
Foglalózva. 2 nap és visszagurulunk érte Sopronba. Kíváncsian várom :)