Blog >> könyöklő

>> Tuning és extraHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2008-06-01

Végre sikerült gyári könyöklőt rakni az autómba, köszönet érte Erhard cartársnak, mivel ülést cserélt, és ez megmaradt neki. Nem volt egyszerű mivel levetkőztetem az ülésemet és nem ment rá a könyöklő. Ezért elhoztam Erhardét is azt is szétszedtem, hogy átcseréljem a támla vázát, és akkor jöttem rá, hogy a könyöklő tartó rudat nem az ülés vázára kell felcsavarozni, hanem van még egy adapter, és az van a vázra csavarozva. Elég lett volna, csak a támla alját szétnyitni. A hátsó részét már átkárpitoztam, de az első felnyíló részére még nem volt időm. Talán a jövő héten.

>> Tuning és extraiAntenna // Alfa 146 1.6 boxer // 2007-12-30

Mindig arra gondoltam hogy ha Alfám lesz, akkor sportos ülések mindent megérnek. Ez így is van. Nincs jobb mint amikor beülsz egy autóba és azt érzed hogy az ülést köréd építették. Viszont néhány hónap autókázás után mégis hiányérzetem támadt. Kényelmes ember vagyok. Nagyon kényelmes. :D Aztán olvasgatva a fórumot arra a következtetésre jutottam hogy nekem kell egy kartámasz. Ugyebár a 146hoz nincs gyári Alfás, ezért utángyártott, vagy univerzális kartámaszt kell beilleszteni. A választás GT példáját követve egy corában kapható 2000Ftos első látásra nevetségesen instabil szerkezetre esett. Nyilván amikor az ember úgy gondolja hogy Budapesten bemész egy óriási hipermarketbe, akkor odamész az autós részleghez, leemelsz a sokezer kartámasz közül egyet, kifizeted és otthon is vagy hogy felszereld. Na persze. Ha a világ ilyen tökéletes lenne, akkor nyilván lenne 2 literes boxer motor is a 146hoz és a benzint ingyen engednéd a fürdőszoba csapból...

Néhány napi vissza-vissza térés után sikerült megvenni a kívánt darabot. Igaz hogy nem olyan puritán fekete és egyszerű mint amit szerettem volna hanem kicsit butás karbon mintás, de a lényeg a lényeg! Megvan és kész!

Beszerelés. Aha... mert az olyan egyszerű. Sűrű konzultálás GTvel, majd a tanács tőle: önmetsző csavarok, csavarhúzó és ess neki. Jó! Irány az Obi, venni csavart.

Nagyából elhelyeztem hogy hol szeretném elhelyezni, bejelöltem a csavarok helyét és neki is eshettem a csavarozásnak. Igen ám de nem fértem hozzá. Mi legyen, vegyem ki az ülést? Ááááá nem! Néhány csavar kiemelésével, kivettem a műanyagot amibe csavaroznom kellett. Így már könnyedén belement .
Mikor minden vissza került a helyére, csak ámultam és bámultam. Amennyire nem bíztem a stabilitásában, hát annyira meglepett. Kényelem mindennek elött! :D

>> Tuning és extraWilly // Alfa 146 ti // 2007-12-26

Vettem egy univerzális könyöklőt a corában mer olcsó volt. Ráadásul annyira nem is mutat rosszul a vasban. Szerintem. :) Tündérszép. :)))

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2007-06-13

Régóta szeretnék könyöklőt. A gyári facelift utáni nyitható tetszik nagyon. De olyat nagyon nehéz szerezni, újan pedig horror drága.
Találtam egy egész jóarcú univerzális könyöklőt. Műbőrrel egész igényesen bevont, favázas.
A hozzá adott konzolokkal sajnos nem fér el, ezért azok helyett újat kellett készíteni. vaslemezből hajlítottam a megfelelő formára, majd befestettem. 4 csavarral rögzítettem. 2 a "kardánboxot" tartó csavar, 2 másiknak pedig fúrtam lyukat a műanyag boxba, ez utóbbiak inkább csak támasztékul szolgálnak. Stabil és kényelmes lett :)
Továbbra is vadászok gyárira, ha kapok kicserélem.