Tagok >> Kristyon >> 147 Selespeed >> Blog
- Típus:147 Selespeed
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:AZZURRO NUVOLA HWB
Nem zörög a katalizátor, ha nem fújja a szél. Ja ez nam az...
Már egy éve is van, hogy beindítást követően elkezdett csörömpölni az alsó katalizátor, de kis melegedés után el is halgatott. Akkor így azt sem tudtam kideríteni, hogy mi csinálja, aztán, ahogy múlt az idő egyre hosszabb ideig tartott ez a csörömpölés. Mostanra már melegen is hallatta magát, és már teljesítmény vezstést is észre lehetett venni.
Először csak eloldottam az első két csavarnál, itt benyúlva egy kisebb darabka betétet ki is tudtam forgatni (1.kép). Ütögetésre még mindíg zörgött, muszály voltam levenni. A hátsó két csavart viszont úgy kellett levágni. A lambdaszondánál a katalizátor füle menetes, ezt ki is fúrtam, és feljavítottam benne a menetet. Ami fura, hogy vele szemben is pont menetes lehet, ítt egyenlőre benne is hagytam a csavar darabot, mert igyekezni kellett, így is rámsötétedett. A katalizátor belét, legalább is ami maradt benne, azt még egy kicsit törni kellett, hogy kihulljon belőle. Itt rá is vertem az újjamra (11.kép), de sikerült maradéktalanul kipucolni (4-5.kép). Ami kijött belőle (2.kép)
Három csavarral sikerült visszaraknom, de még egyenlőre a tömítésnél is kifúj kicsit. Hátul ahol kúpra zár, ott meg csak egy csavar fogja, szerintem itt is kifúj.
Már nem csörög, visszajöttek a lovak is, kicsit dörmögőssebb hangaja lett, ez még lehet a kifújás miatt is, de ez már nem zavaró.
Képeket nem csináltam a kapkodás miatt, de még hamarosan úgy is le kell venni...
Update 02,15.
Elkészült a kipufogó, és a képek is.
A fülben még sem volt menet, csak nagyon belegyógyult a csavar. Mikor elkezdtem bepontozni a fúráshoz, a harmadik ütés után megmozdult, és így akor már ki is ütöttem a helyéről (6-8.kép). Még korábban raktam egy adaptert a lambdaszonda alá, hogy ne dobáljon katalizátor gyengeségre hibát, működött is. Viszont most, hogy nincs bele a katalizátornak, így kivettem az adaptert, kiváncsi leszek, így rendes gázáramlásnál mit csinál. Kapott mindenhova csavart, és megkentem kipufogó tömítő pasztával a csatlakozásokat is. elvileg kész.












Felkerültek a téli kerekek. A szélvédő mosó tartályban, még mindíg téli folyadék van, így ezt most nem kellett cserélnem. Sokat nem is mentem vele a nyáron, pontosan 1726Km-t.


Az én autómat is elérte, hogy csúnyán elálljon a légzsák takaró fedél. A rögzítő patent törött el a jobb oldali. Prsze, csak úgy lehet cserélni, hgy a másik is eltörik. Tíz darabot rendeltem, így tűnt a leggazdaságosabbnak. A cseréje egyszerű, és újra normálisan néz ki :)








Érezhetően gyengélkedett már a klíma teljesítménye, már tavaly sem volt az igazi. Mivel nem egy hú, de hirtelen ment el a klíma teljesítménye, nálam idáig még ellenőrizve sem volt a négy év alatt, gondoltam, kisérletezem az otthoni klímatöltéssel. Rendeltem a múlt héten ehhez egy szettet a EasyKlímától, ami a mai napon meg is érkezett. Útmutató az oldalukon, megkönnyíti a rendlést, hogy típus szerint ki lehet választani, hogy mire van szükség.. A művelet a felkészüléssel együtt kb. fél órát vett igénybe, és csak az egyik palackot kellett felhasználnom. Az óra szerint ís gyenge volt a nyomás a rendszerben. Most már érezhetően jól működik :)
Folyamat közben észrevettem, hogy a klíma gumicsőve hozzáér a hűtőventillátor burkolatához, és már elég jól ki is dörzsölte a csövet. Jó, hogy el nem pukkant...








Ma kaptam egy cetlit, miszerint zöldterületen várakoztam. Az autó jobb oldala valóban a füvesített területen volt. Ez a szüleim háza előtt van. Értem én, hogy ilyenkor közterület, de bezzeg füvet nyírni nem jönnek...
Remélem így az úton nem leszek útban senkinek...



Nem sok esemény történt a kerékcserék között, de most újra nyári kerekeken gurulhat.
Ebben a szezonban alig 1100km ment a téli kerekeken.

Ma egész jó kis idő volt, így már ma átpakoltam a téli kerekeket.
Nyári gumikban: 32072km (5 szezont futott, az idei szezonban 2781km ment bele)
A téli kerekekben ismeretlen. Lassan kuka, már csak a kora miatt, mert minta még bőven van rajta...

Valamivel több mint egy évet bírt, már megint eldobta magát.
Kicseréltem, megint újat kapott, nem gyári, de Bosch. Elvileg csak a stekker más rajta...

Múlt hét kedden volt az autó állapot felmérésen, itt megjeyeztek némi ledes átalakítást, amit vissza kellett alakítanom a műszaki vizsgához, illetve hogy több helyen csöpög az olaj a motorból. A több hely az a szelepfedél tömítés elöregedése okozta, érdekességként a blokk oldala csupa olaj volt, míg az olajdekni csont száraz maradt. A régi motoron tudtam, hogy mielőtt megvettem, előtte nem sokkal cseréltek szelepfedél tömítést. Így azt megvizsgálva, úgy döntöttem ez kerül be. Na itt bukott ki az is, hogy nem is rá való szelepfedél volt a motoron. Hiányzott egy levegőztető csatorna belőle. A régi motor szelepfedelén nagyon durva kemény lerakódások voltak, így azt nem álltam neki letakarítani, csak azt a kis fedelet, amin az a plusz csatorna megvan. Így lett a két szelepfedélből egy. Felrakás után lemostam a motort, motorteret. Ügy tűnik jó lett, mert ma le is vizsgázott az autó.
Ha már levizsgázott a kerekeket is átcseréltem nyárira.
Nyári gumikban: 29291km (4 szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, nálam idáig kb. 7139Km ment bele. (2 szezont futott)





