Tagok >> HpeDave >> 156 SportWagon >> Blog
- Típus:156 SportWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Ezüst
Sajnos újra lehalt az akkumulátor 2 év 4 hónap után. Persze garancia csak 2 év volt rajta.Exide PREMIUM 72Ah. került a helyére.
Felkerült a téli kerékszett is. A nyárigumikba 12000km ment a megvásárlás óta.
Olaj szerviz is aktuális volt. Összes szűrővel együtt. 1 év alatt most 8530 km került bele.
Sikeresen megjártuk Szlovéniát 1170km lett a vége 5.8-as átlagfogysztás mellett.
Jól vette a hegyi utakat és a pályákat az örgelány.
Sikerült jó képeket is csinálni, jó kis 5 nap volt.
Idén Szlovéniát vettük célpontnak és előtte egy két dolgot beiktattuk.
Usb-gyors töltő lett beszerelve, a szivargyújtó helyére.
Kapott új patentokat a légzsákfedélhez.
Kllíma gáz lett ellenőrizve és töltve.
Nagy takaírás és új jel feszerelve,indulása készen.
Innen is köszönöm páromnak és Kristyon cartársnak a segítséget.
Megérett a felső lengőkarok cseréje, Frap márkájú lett most beszerelve. A bal oldalinak csak a szilentjei voltak oda a jobbosnak már a gömbfeje is megadta magát.
Vissza peremeztük a sárvédő peremét is,emelkedőnek kanyarban volt,hogy bele ért a gumi ami megnyomta és a gumiba is bele vágott kicsit.
Kristyon barátom megint ahol tudott segített,innen is köszönöm neki ezt a pénteki gyors szervizt.
Indultunk a hosszú hétvégén pihenni,előtte meg tankolva, kitakarítva lemosva várta az indulást a ház előtt a parkolóban. Másnap reggel induláskor vettük észre, hogy valami nagyon ügyes meghúzta az elejét. Persze semmit nem hagyva maga után.. Egyenlőre csak kézzel de majd géppel is átpolírozom. Rendszám keret is már kelleni fog eléggé lekopott már.
Az első fék 7 év és kb 60.000km után megérett a cserére. Brembo Max tárcsák voltak Brembo betétekkel. Ahogy nézük kb.a betét ette meg a tárcsa belsejét. De még nem is ez volt a fegfőbb baj hanem a hangja. Már úgy búgott meg hangos volt fékezésnél,hogy az már elviselhetetlen.Több ilyen tárcsa közelébe nem megyek,senkinek nem ajánlom.Melegen már újkora óta sípolt is. Most Car tárcsa került fel hozzá még egy ismerőstől kapott rossz rendelés miatt egy Bosch betét. Innen is köszönet a segítségért Kristyon barátomnak.
Felkerültek a téli gumik. 274725Km-nél kerültek fel.
4725km Került a nyárigumikban.
Megtörtént a vezérlés és az olajszerviz.
Az olajban egy éve alatt 7311km lett.
A Vezérlésbe pedig 58509 km került a 7 év alatt.
Teljes költség az összes alkatrész a számlán + INA szabadonfutó.
Munkadíjjal együtt.
Újra 2 év pipa. Volt egy kis izgalom,hogy mindent rendben találtunk avagy sem. Jövőre 20 éves lesz szóval már bármi lehet.Meghát az ültetés..de minden rendben volt az aljára mondták,hogy azért van egy -két -pitty-putty... de ezen nem is csodálkoztam.A füsttje is tökéletes volt szóval a jtd még bírja.
Hamarosan újra itt a műszaki vizsga ideje,így elkezdtük a felkészítését:
A kerékcserénél láttuk,hogy a jobb első kerékjáratnál van egy lyuk a dobbetét mellett,meg a hátsó stabpálcák gumija körbe volt szakadva.
Az alsó turbócsövet a múltkor sikerült megoldani de most az is cserélve lett,ahogy az izzitó gyertya hiba is kellemetlenül villgott.
Először a dobbetét lett kifoltozva,a teljes doblemez újra alvázvédőzve,mindkét oldalt.
Addig Kristyon barátom kicserélte a hátsó stabpálcákat és megjáratta a hátsó fékcsúszkákat.
Utána jöhetett a coolercső csere és a végére a gyertya maradt. Nem írom le mégegyszer,hogy mennyire rossz helyen vannak de a 3-mas 4 -es hangeré még egész tűrhetően megközelíthető.Pár éve a 3-mas már cserélve lett most a 4 -est mérés után kiszedtük,semmit nem mutatott a műszer és akisra rákötve se izzított így nagyon reméltük,hogy azzal lesz a gond,indítás után még bedopta hibának majd másodszorra már kialudt a lámpa szóval YEE!
Cseréltünk még fékfolyadékot sok helyen már mérik a forráspontját és sikertelen vizsgát jelenthet ha nem megfelelő!
Így most már csak a vizsgabiztos modja meg mi a helyzet,mást nem vettünk észre ami gond lehetne. Majdnem egy egész napos program lett a sebek megszüntetéséből.
Nem tudom úgy se megköszönni ezt a rengeteg segítséget amit kaptam de hát ilyen egy jó barát ! Innen is újra köszönök mindent!
Alkatrészek az unixból : Stab Moog 3646/*2
Gyertya Bosch 4966
Turbo cső Gates 11370