Blog >> szétszerelés
Ma nekiláttam és szétszedtem a tartalék motort. Az összes segéd berendezést ami még rajta volt, azaz generátort, szervoszivattyút, klímakompresszort, stb.
Kiszedtem az injektorokat, gyertyákat, benzinhidat, szívósort, stb. Kiszedtem a vez.tengelyeket, tömítéseket, vezérműkerekeket. Majd leszedtem a hengerfejeket.
Igazából semmi extra nem látható az egyik szíjfeszítő görgőjéből már a csapágygolyók is kiugrottak annyira szar volt, viszont a többi görgő meg nem. A másik érdekes dolog hogy az egyik tengely 2 bütykén vastagnak tűnő rozsda van. Képek alább..
Holnap megbontom az alját is.
Multheten arra az elhatarozasra jutottam, hogy a regota szukseges belso karpitfelujitasnak neki ugrok. A dolog elozmenye meg az elozo gazdajahoz kotheto, akinel elromlott a napfenyteto, es honapokig allt a szerencsetlen auto az udvaron. Gondolom parszor eshetett az eso, mert a tetokarpit nagyon csunya lett.
Tehat a cel elsosorban a tetokarpit felujitasa volt, de gondoltam egybekotom a muszerfal es a tobbi karpit felujitasaval is. Egyedul az ulesek vannak jo allapotban, mert azt 1 eve lecsereltem, sikerult egy 2001-es modell ujszeru uleseihez jutnom 20e forintert.
Multheten keresgetni kezdtem a muszerfal elemeket, arra az esetre, ha nem jonne ossze amit terveztem, visszafele legyen azert ut:)
Sikerult is a kollegaktol muszerfalboritasokhoz jutni kedvezo aron, azonban 98 utaniak, ami azt jelenti, hogy nem teljesen kompatibilisek az enyemmel. Meg nem dontottem el mi legyen, lehet hogy az eredetit fogom flockoltatni...de az is, hogy megprobalom borozni a plussz darabot, es majd valahogyan berakom.
Az ulesek es a karpitok mar kiugrottak, szegenykem nem csoda hogy annyit zorgott, majdnem minden elemnel hianyoztak csavarok. Nem beszelve rola, hogy a jobb hatso ulesnel, a bizt.ovet rogzito csavarnal talaltam egy tenyernyi korrodalodott teruletet. Ugyhogy legeloszor elmegyunk a doktorbacsihoz, hogy ezen segitsen.