Közel a nálam töltött első 7.000 km-hez megtörtént az olajcsere (Liqui Moly), valamint a szűrők cseréje (olajszűrő, MultiAir szűrő, levegő szűrő, pollen szűrő) és az ózonos tisztítás.
A hátsó ablakmosó csöve el volt repedve, ez javítva lett, valamint hátra hamarosan kapni fog új elektromos kábeleket is a mostani toldozott kábelek helyett.
Kiégett az egyik rendszámtáblát megvilágító izzó, ez cserélve lett.
Ideiglenesen jelentkező sárga check engine hiba miatt diagnosztikát végeztek, ami az egyik MultiAir szelep hibáját jelezte. Mivel nincs semmilyen teljesítménybeli probléma vagy bármi más hiba, ezért egyelőre ezzel nincs teendő, de a közeljövőben valószínűleg cserélni kell majd a MultiAir modult.
Eljött az éves szerviz és a műszaki vizsga ideje.
Ez alatt cserélve lettek:
-motorolaj
-olaj, levegő és pollenszűrő
Le is vizsgázott jelesre. Újabb két év... :)
Köszönet a Kamara Autoszerviz-nek.
Ma meg volt az első átvizsgálás egy pilisvörösvári szerelőnél.
Kicserélte a folyadékokat, a szűrőket, a gyertyákat és a vezérlést. Nem kevés pénz volt, de most már nyugodt szívvel el merek indulni az Alfával hosszabb útra is.
Vezérműszíj: 8170 Ft
Balance szíj : 10580 Ft
Feszítőgörgő: 20484 Ft
Vezetőgörgő: 7212 Ft
Balance feszítő: 9545 Ft
Vízpumpa: 14194 Ft
Lapos szíj: 7665 Ft
Gyertya_1: 32316 Ft
Gyertya_2: 29414 Ft
Levegőszűrő: 2630 Ft
Pollenszűrő: 3410 Ft
Fagyálló: 3150 Ft
Olajszűrő: 1820 Ft
Selenia olaj (6l): 18760Ft
Váltó olaj (2l): 5392 Ft
A szerelő talált még pár dolgot, amit ki kell cserélni, vagy át kell nézni jobban, erre pár héten belül sort akarok keríteni:
Kormánymű, első stab. rúd, kipufogó konzol, termosztát, fék tisztítás (olaj csere) és ajtó beállítás, hogy megszűnjenek a zörgések hátul.
Motorolaj: Selenia WR Pure Energy 5w30
Km: 194.664
Ma egy újabb mérföldkőhöz ért Rómeó.
8 napja hoztam el a kereskedőtől, és végre olaj és szűrőcseréken esett át, emellett tegnap bendix és persely cserék voltak, így az indulás már sima. :) Azonnal meg is hálálta, az eddiginél is jobb vezetni. :)
Ennek örömére most délután alapos külső és belső takarítás, ápolás, bár ez alatt az egy hét alatt nem sok kosz ragadt rá, de hát akkor is. Ápolni kell, meg hát öröm is! :)
A következő lépés kuplung és hátsó lengéscsillapító csere, aztán talán jöhet majd a külseje is... ; )
Sajnos sikerült túllépni a 10ezer km-t, így 12ezernél került sor a szervízre.
Mindenből gyári:
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- gázolaj (üzemanyag) szűrő,
- Sel WRD olaj
Ami nem gyári:
- teszkógazdaságos olaj átmosás céljából, Wynn's motortisztító akármicsodával...
A motor mindig átmosást kap, de a mosóolajba most kivételesen beleöntöttem egy ilyen lila izét...nem nagyon hiszek az ilyen adalékokban, de ugye annyian mondják...és úgy voltam vele, hogy 15-20 perc járatás során ártani nem tud, max használ. Egyértelműen látszott, hogy sokat higított a mosóolajon.