Blog >> olajcsere >> selénia

>> SzervizJanika // Alfa MiTo 1.3 JTDM-2 // 2024-06-19

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Km. : 56 246 km

>> SzervizJanika // Alfa MiTo 1.3 JTDM-2 // 2023-07-13

Mai nap lecseréltettem az olajat.

Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő

Km. : 47 451 km

>> SzervizJanika // Alfa MiTo 1.3 JTDM-2 // 2022-11-30

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Üzemanyagszűrő

Km. : 39 802 km

>> SzervizSanyiJTD // Alfa 147 1.9 JTDm 16V // 2022-08-15

Megvételi utáni olajcsere.
Selenia 5W40, 272.000km-nél.

>> SzervizJanika // Alfa MiTo 1.3 JTDM-2 // 2022-01-25

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Km. : 27 977 km

>> SzervizAlejandro // Alfa 147 1.6 TS Eco Progression // 2022-01-25

Első kisszervíz: az olaj és szűrők cseréje, komputer kiolvasás, az autó átnézése.

Gyári minőségű olajcsere szett (7176520gy) az Alba Autó Alkatrésztől (http://www.albaalkatresz.hu):
- Motorolaj: Selenia 20K for AR 5l - 11 900 Ft
- Levegőszűrő: AP 024/2 *IC - 2 900 Ft
- Olajszűrő: 0 451 103 300 *IC - 1 800 Ft
- Starline utastérszűrő aktívszénnel: SF 2KF9459 *L - 2 900 Ft
- Szállítás - 1 800
- Munkadíj: 10 e Ft

A vezérlés-szett cseréjére a következő olajcserével kerül sor 10e km múlva.

>> SzervizJanika // Alfa MiTo 1.3 JTDM-2 // 2021-03-23

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Km. : 17 186 km

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2020-06-25

Olajcsere. Mivel az előző olajat ette, illetve megszüntették a gyártását, így Csöri javaslatára Selénia Quadrofoglio került bele.
Olaj, olajszűrő, gyógynézés :)

>> SzervizPeter88 // Alfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2020-07-17

Télen szinte egyáltalán nem használtam az autót, néha szép időben egy kicsit megjárattam egy 40-50 km-es szakaszon, hogy ne merüljön le az akksi és persze mert mindig alig várom, hogy vezethessem :)

Egyik ilyen alkalommal indulás előtt szokásosan ellenőriztem a folyadékokat, ekkor vettem észre, hogy sokkal alacsonyabb a hűtőfolyadék szintje, mint ahogy annak lenni kellene. Aztán észrevettem, hogy a vízpumpánál ismét csöpög a hűtőfolyadék (a garázsban semmi nem látszott a padlón, mert felfogta az alsó motorvédő). 2 évet és kb. 15ezer km-t bírt ki a gyári vezérléskészletben lévő pumpa. Így aztán az esedékes szerviz kiegészült egy vezérléskészlet cserével is. Tekintve, hogy közel járok a 200.000 km-hez (197.907), az időszakos szerviz alkalmával alaposan átnézettem az autót, ha esetleg bárhol bármi elindult, akkor még időben reagáljunk rá. A szükséges beavatkozást szokás szerint a kecskeméti Alfa-Romeo márkaszerviz (Formont Automobil Kft.) csapata végezte.

Ami cserélve lett:
- olaj és olajszűrő (Selénia Star P.E. 5W40 gyári szűrővel)
- levegőszűrő (gyári)
- pollenszűrő (gyári)
- váltóolaj (Tutela Gearforce)
- vezérléskészlet vízpumpával (gyári)
- kipufogó tömítés (gyári)
- jobb oldali féltengely szimmering (gyári)
- turbócső (gyári) – volt rajta egy pici repedés

>> EgyébPeter88 // Alfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2020-07-14

Ez a rendszeres blogolás nekem továbbra sem megy, de azért röviden összefoglalom az év fontosabb történéseit.

Év elején sort kerítettem az esedékes 180ezres időszakos szervizre, illetve egy előrehozott vezérléscsere is történt, mert a vízpumpánál szivárgott a hűtőfolyadék. A szükséges beavatkozást ahogy mindig, most is a kecskeméti Alfa-Romeo márkaszerviz (Formont Automobil Kft.) csapata végezte. Km: 182697

Cserélve lettek az alábbiak:
- olaj és olajszűrő (Selénia Star P.E. 5W40 gyári szűrővel)
- levegőszűrő (gyári)
- pollenszűrő (gyári)
- gyújtógyertya (gyári)
- fékfolyadék (Tutela Top4/S)
- bal oldali led-es irányjelző
- vezérműkészlet vízpumpával
- meghajtószíj

Az év következő része Alfás szempontból sajnos unalmasan és eseménytelenül telt, rengeteget dolgoztam, költöztem, elindult egy lakáskeresési/vásárlási folyamat is, így néhány kirándulást leszámítva nem igazán jutott idő a hobbimba. Időhiány miatt sajnos AlfaCity-be sem jutottam el. :(

De – ahogy mondani szokás – a rossz után mindig jön a jó! Megkaptam a legszuperebb (elő)szülinapi ajándékot Barátnőmtől: augusztus végén részt vettünk a Hungaroringen egy vezetéstechnikai tréningen, mindketten saját autóval. Már régóta ki szerettem volna próbálni és most végre összejött! Nagyon izgalmas és tanulságos volt, mind az elméleti része, mind pedig az egyes feladatok. Jó volt biztonságos körülmények között megtapasztalni, hogyan viselkedik az autó megváltozott tapadási viszonyok között. Most az első szintű tréninget csináltuk végig (vészfékezés szárazon, vészfékezés vizes pályán, félig vizes félig száraz pályán szlalom, rántópad), de az biztos, hogy folytatjuk, amint lesz rá lehetőségünk.

Októberben még kihasználtam a szép őszi időt néhány fotó erejéig. Még mindig imádom az autómat :)

Éves megtett km: 8074