Blog >> beépítés
Az előző gépekben is volt kamera, így a Stelvio se maradhatott ki. Hónapokkal ezelőtt dobott be a fórumba valaki egy igényes kialakítású kamerát Giulia/Stelvio-hoz, akkor megjegyeztem, most hogy aktuális lett utánanéztem. Aliexpress-en találtam, de hála Pettinkének, végül egy olasz webshopból rendeltem meg. (184 EUR) A tükör burkolatba integrálták, első és hátsó kamera, korrekt leírással, kábelekkel, SD kártyával.
DHL hozta 5 nap alatt. A tükör mögötti burkolatot kell cserélni, aztán a tetőkárpit alatt, az A-oszlopnál elágazik, a hátsót a tetőkárpit szélénél vittem hátra az ajtó szigetelések megbontásával. Hátul az átvezetőn keresztül a csomagtér ajtóra és kb. középre ragasztottam fel az üvegre. A csomagtér ajtó burkolatát kellett leszerelni, illetve az átvezetőt megbontani. Nem volt vészes. A fő kábel az A oszlopban megy le, a kesztyűtartó alá. A kesztyűtartót kivettem és az alatta lévő fedelet is, ami mögött a biztosítékok vannak. Ezek helye korrektül benne volt a leírásban képekkel illusztrálva.
Az ott lévő test csavarra kellett rákötni a testet, az állandó és a kapcsolt 12V-ot pedig úgy oldották meg, hogy a gyári biztosítékok helyére kell betenni a spec csatlakozót, ami egy biztosíték egy kijövő kábellel. Ötletes megoldás, nem kell semmit megbontani, megcsapolni. Egy Youmera nevű app van hozzá amivel lehet adminisztrálni, de az SD kártyát kivéve is egyszerűen megnézhető mindkét kamera képe. Eddig nagyon tetszik kíváncsi vagyok, hogy muzsikál élesben :)
Két délután alatt 85%-ban készen lettünk a frissen vásárolt, illetve a korábban beszerzett/GTV-ből átemelt (ti. a fejegység onnan van) komponensek beszerelésével.
Aki a gyárban a műanyagborítások és az ezeket rögzítő bolhák szakszerű elhelyezéséért volt felelős, hevesen csuklott a hétvégén.
Bekábeleztük a kocsit, ehhez ugye előtte szétkaptuk, ahogy illik. Kka cartárs tippjét követve a tűzfal vezetőoldali felénél vezettük be a tápkábelt. Ezúton is köszönöm a tippet, a leírás alapján könnyebb volt :)
Ami még hátravan: első ajtóborítások vissza, első hangváltós szett szakszerű elhelyezése, különös tekintettel a "csipogóra", ami nem tökéletesen passzol a neki szánt helyre. Faragni a gyári műanyagból nem akarok és nem is fogok, így marad a ragasztásos rögzítés az elem hátsó felére.
A próbahallgatás nagyon meggyőző volt, még a rendszer 20-25%-os terheltsége mellett is. Love it. Megérte a befektett energiát úgí érzem.
Külön öröm, hogy az anno egyedileg a 145-ösömbe (de jó kis kocsi volt, nagyon szerettem) építtetett mélyláda pontosan passzol az 56 SW hátsó ülésének dőléséhez, mely ezek szerint ha nem is fokpercre, de fokra megegyezik a 145-ös hátsó ülésének dőlésével, juhú.
Végre beszereltem egy fejegységet (Kenwood KDC W 7531) és egy első szettet (Rainbow)
Sikerült meggyőznöm magam -azért annyira nem kellett-, hogy bekerüljön a kocsimba egy xenon szett. És lőn világosság! :)
Nem volt drága, és állítólag a kínaiak közül ez a legjobb cucc. Erről találtam is anyagot egy OFF Civic ON autós oldalon ...
Latsun makes some of the better kits out of all Chinese manufacturers. We have tested 8 different factories from China and chose one with the highest quality product. I believe these are the best quality kits you can get under $200 anywhere!
Ilyen a doboza, mint ez a fotón, csak nincs rajta ez a csúnya figyelmeztető matrica -hiába no, a tengerentúliaknak kell :)-, a trafó full króm és a feliratok lézer gravírozva vannak. Kár hogy elrejtettem a sárvédőben... :D