Blog >> service

>> EgyébFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2013-06-08

Itt volt az ideje, hogy a vásárláskor rendbe rakott első kereszttartó fényezése megtörténjen.
Ezen túl ha már itt tartunk, akkor még:
- a szépen visszavarrt hűtőtartó konzol lábak fényezése;
- lökhárító tartó konzol lábak fényezése/alvázvédelme;
- kerékjárati ívek fényezése/alvázvédelme.

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2013-06-01

...na, a sorrend kicsit borult...ugyanis a festékboltról pénteken lecsúsztam, így nincs festék. De haladni meg ugye kell...és mivel megbeszéltem magammal, hogy a beépített motornál sincs nagyobb szívás a festéshez való maszkoláshoz/kitakaráshoz, így a motor, váltó, futómű beépítésre került!:)

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2013-05-24

...na ugye csak lemaradt: letört hűtőtartó konzolt tartó konzol...ergo hűtőtartó konzol visszahegesztése;
Éééés még egy paparazzis kép is készült, azannyát a fotóhábernek!:)

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2013-05-24

Úgy indult, hogy olajat cserélek...kicsit több lett belőle...mert volt kicsi olajszivárgás a veztengely felől...meg abs, légzsák és úgy általában valami kábelhiba....meg pici pörsenések a típusparajelenség-helyeken, mint pl nyúlvány oldalsó-alsó részem, sárvédő alsó része...
Ezek mind javítva a héten. Festék kikeverve, megpróbálkozunk a fényezéssel, amit közel 40 év alatt szándékosan kerültem, nem akartam belefolyni...de most megtanulunk fényezni is!:)
Az 1. kör lépései:
- motor, váltó ki;
- műszerfal + merevítő alu öntvény ki;
- kábelköteg ki;
- kábelköteg a motortérben is ki;
- nyúlványok lekaparása, előkezelése;
- nyúlványok oldallemezeinek javítása/hegesztése;
- macerált helyek alapozása;
- konzolok (akksitartó, coolertartó, hűtőtartó, bármitartó), ventillátorkeret felületkezelése
és ha már ugye fel van nyitva a paciens, akkor:
- stabszilentek cseréje;
- kormánymű olajcsövek (réz) csavartömítéseinek cseréje;
- alsó lengőkarok cseréje;

A motoron is volt dolog, és ugye ezeket kint könnyebb elvégezni:
- vezérlés - és hosszbordás csere;
- tengely-szimmeringek cseréje;
- kuplungcsere;
- motor-és váltóolaj csere;

holtbiztos, hogy volt még pár dolog, ami most nem jut eszembe....:)

Service Reset, FES 3.3-al!
Brutál autó, motor + motortér mosás, magasnyomású mosóval! Kíváncsi leszek, hogy a Multipower C3 olajjal is olajnedves lesz-e a turbóra menő levegőcső...
A felső zárhídról még több helyen jött le festék (1. kép). Ez a bevonat szégyen és silány minőségű. Tavasszal kiszerelem, majd selyemfényű fekete festékkel lefújom.
Alsó motorvédő, jobb első doblemez, mosás után megy a műanyaghegesztőhöz, kissebb javításra!
Forced DPF Regen. Érdekes történet, mert 50%-ról, felmet 70 %-ra a dugulás mértéke! Majd kielemzem a log fájlokat!
A felső motorburkolat vörös műanyagelemének rezgésmentesítése, és tartó gumibakjainak ragasztása Loctite 595-tel. Valamint a gumik szilikonozása!

>> SzervizSeriff // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2008-04-21

Múlt hét kedden szervízbe került a nagy becsben (és már 3 hónapja egymagában garázsban) tartott autóm.
Lesz olajcsere, szűrők, valószínű futóműalkatrészek cseréje- hála a kiváló minőségű magyar útburkolatoknak, vezmód, szintén kérdéses.
Vezérműszíj csekkolás- 60ezret futott--> valószínű csereérett, jobb megelőzni a bajt.
Stb stb:))

Megérdemli, soha nem hagyott cserben.
Remélem, mire visszatérek a magyar honba, kész lesz és jobb lesz mint újkorában, aztán nem tudom mi legyen, nagyon agyalok 2 lehetőségen...

Update:
- duda kábel szakadt volt- dolog megoldva- kértem kamion kürtöt:DD
- vezérműszíj tökéletes, nem csereérett
- hátsó fékrendszer felújítva
- olajok, szűrők kicserélve
- klímám kábele is szakadt- ugyanazon okból kifolyólag, amiért a dudáé, nem részletezném:S
- futómű beállítva
- kapott új olajat- vezmód állítólag elhallgatott... majd meglátjuk

Folyt köv

PS': Télleg kamion kürtöt kértem:D
PS'': Végre ismét Castrol Magnatec olajat kapott, a Seléniát érezhetően sokkal kevésbé szerette. Pedig direkt kipróbáltam, a legjobbat vettem, de nem vált be...