Blog >> tárcsa
A kuplung a próbaúton megint elkezdett ereszteni. :(
Szépen engedte el a nyomást és amikor hazaértem csöpögött a váltóharang aljáról a hidraulika folyadék...
Amikor felnyitottam a motorházat, akkor láttam, hogy a váltó tetejéről folyik a folyadék.
Szerencsére, csak a hidraulika cső végén lévő tömítő O gyűrű eresztett (valószínűleg légtelenítés közben, vagy berakáskor csípődhetett el). Vasárnap nem tudtam újat szerezni, így a légtelenítéshez használt második O gyűrűvel megcseréltem. Kuplung remélem már nem vacakol többet...
Végre elkészült a gép, a kuplung vajpuha. Öröm és boldogság! :)
Csavarok meghúzva nyomatékkulccsal, váltó feltöltve olajjal, kuplung lelégtelenítve, akksi töltőn. Már csak az akksitartót, légtömegmérőt és a kerekeket kell visszarakni.
Csavarok a helyükön. Jöhet a nyomatékkulcs, aztán a folyadékok meg a szívó rész visszarakása...
Váltó a helyén és a segédvázba is visszakerült pár csavar.
Ma előkészítettem a holnapi váltó visszaszerelést. Méglejjebb engedtem a segédvázat,
megpróbáltam a féltengelyt kihúzni, de csapágy elég passzentosan van a helyén
és csak egy fél centit jött kifelé, tovább nem is erőltettem...
Lendkerékről leszedtem a régi kuplugtárcsát és szerkezetet. 1-es és 2-es kép.
A szerkezet és a tárcsa még pártázezer kilómétert kibírt volna. 3-as és 4-es kép.
Minden az 5. és 6. kép miatt van...
Megtisztított váltó (a belseje tiszta dzsuva volt) 7. kép.
Bent van az új munkahengerrel egybeépített csapágy és a féltengely szimmering. 8. kép.
Holnap megy vissza a váltó...
Tádááám!
Húsvéti nyuszi hozta, kint van a váltó!
Szépen ki lehetett mozgatni, a váltó karról az ellensúlyt még le kellett csavarozni, mert a kormányszervó csövébe beakadt.
A segédváz meg a jobb oldali féltengely is akadályozta egy kicsit, egyszerűbb visszarakáshoz lehet hogy kiszedem inkább ezeket is...
A jobb hátuljával kezdtem, kerék le és megállapítottam, hogy a fékkel valami nem kerek. Elvileg már új a tárcsa és a betét is, de nagyon úgy néz ki, hogy nincsenek összekopva. Mondjuk a műszakin alacsonynak is mérték a fékhatást. Majd megnézem a fékerő szabályozót is.
A csavarok rendesen megizzasztottak, az idő nekik dolgozott, rendesen össze voltak "gyógyulva". Azért a sok-sok csavarlazító és némi sör segített.
Azaz mégse, az ABS jeladót tartó csavart (imbusz) nem sikerült kitekernem, egyenlőre semmi sem segített. Holnap levágom flexel...