Blog >> relay

>> EseményTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2022-03-21

Remélem megoldódik ez is. Mára kellett volna vinni a kocsit szerelőhöz. Be voltam jelentkezve, mint valami ratyi fodrászhoz. Tiszta vicc. Azért elmentem szólni, hogy ne várjanak, mert valószínű megoldottam a problémát. Egy napja tünetmentes. Ezalatt több indítás történt (10-nél több). Mindig első indításra indult. Hideg (mínusz) volt reggel, szóval nem foghatjuk a melegebb időre. Meg ezt teszteltem is előtte, hogy délután a napsütésben jobb-e vagy csak a reggeli első indításnál kínlódik. Bízom benne jó uton haladok. Kicsit felütöttem a netet, mivel féltem, hogy elkezdődik mindenki rémálma, az alkatrészek cseréje például -> relé, üzemanyag szivattyú, nagynyomású, stb. Hát a faszomat. Szóval relét ellenőriztem - OK...ennyi :D Vissza a google-hoz. Net bújás. Sok ilyen hiba. Volt olyan, aki a fent leírt szar alkatrészeket kicserélte és nem volt jabóvulás. Egyszer éjszaka közepén részegen belefutottam egy oldalba (szerintem fiatos volt), ahol a "pressure regulator"-t írta az egyik kommentelő (nyomásszenzor). Neki estem, ha már ott jártam akkor már a map szenzort is kitakarítottam. Viszont ezt a szar regulatort nem olyan könnyű kiszedni, attól függetlenül, hogy fent található. 3 csavar. Nekem már csak kettő volt benne. Vakszeg valaki piszkálta már. Kiszedtem megpiszkáltam törölgettem és azóta pöpec minden. Maradjon is így, mert valakit meg....

Azt a fejet látni kellett volna a szerelőnek, amikor a mondtam neki, hogy nem hozom a kocsit. Szerintem 300 kg kő esett le a szívéről. Hehehehe költségem 10 milliárd, mert ennyi idő ment el az életemből.

Egy másik rövid videó a hibáról


P0230 Fuel pump relay command

ps.: a map szenzornak nincs köze a hibához, azt egy nappal előtte takarítottam ki. Szóval az csak kéznél volt. ;) semmivel nem járult hozzá a hiba megoldásához.

Bízom benne nem szóltam el magam!


Hopp egy update...nem ez a gondja. Jön ki a hátsó ülés hamarosan, hogy az AC-t lássuk.
De azért 03.30.-án kicseréltem az alkatrészt. De jó!

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-05-16

Sajnos az autómon jelentkezett az a probléma, hogy a Selespeed visszajelző ikonja kigyulladt a műszerfalon,és csak I. II illetve N és R fokozatokat engedte a vezérlőegység -biztonsági megfontolásból- kapcsolni.
Hamar kiderült, hogy mint megannyiszor, most is az elektronika felelős. Még jó, hogy apósom autóelektromos szaki, így nem kellett az 'olcsó' munkadíjairól híres szakszervízbe vinnem, ahol ki tudja mit állapítottak volna meg, hanem kiderítette, hogy az egyik relé haldoklik, ami a nagynyomású szivattyú motorjának működtetéséért felel. Emellett az elektromos AC reléje sem volt az igazi (én ezekben a Bitronokban már nem bízok), ezért vettem bele mindkettőből. kedvezméynesen 2500 forintból megúsztam a cserét.

Az illusztráción még az eredeti olasz relék láthatók. A jobb alsó piros az AC-é, a felette levő a Selespeed szivattyúé.