Blog >> motronic
Kicseréltem végre a kuplung munkahengert, picit szalonképesebbé tettem a környékét, és a bal oldali nyúlvány belső falát.
Kicseréltem a motorhőfok jeladót (BO 028 0130 026) reményeim szerint ez megszünteti a torpanást hideg motornál.
Kipróbálni nem tudtam mert az 1.-es injektor O gyűrűje megadta magát és az így keletkező tömítetlenség miatt folyt a benzin.
A munkahenger cseréhez kellett 1L fékfolyadék.
Lassan egy éve hogy használom az autót, elég mozgalmas volt ez az év szervizelés szempontjából :P És még mindig nincs vége.. :)
A fűtéscső csere kapcsán elkezdtem turkálni a motortéri elektromos vezetékek (Motronic) és más csövek között, elég sokminden változott ezek elrendezése között a szervizelések során, és nem a leglogikusabb rend uralkodott itt. Rászántam a napot és sokmindent rendberaktam, így már sokkal jobb! :)
Újabb ősz hajszálak..
Miután minden motortérbel lévő csatlakozót beazonosítottam, felcímkéztem, úgy gondoltam befűzöm már a helyére a csop.kábelt. Eszembe jutott viszont egy csatlakozó, ami mindkét autó vezetékkötegén rajta van, mégpedig az utastérben a Motronic főcsatlakozójam mellett. A 155 rajzaiból kiadta hogy az bizony az AC Pumpa veztéke. Persze nem közvetlenül a pumpáról jön, és a 155nél 1 szálas, és a csop kábelen csak egy relére megy, a 164esé pedig 2 vezetékes, és közvetlenül a Motronic főcsatlakozójára megy. Mivel a 164-eshez semmilyen ilyen jellegű kapcsolási rajz nincsen, így megoldás nincs, az átkötözés lehetetlen!!
A következőt tartom jelenleg megoldhatónak. Az AC Pumpa működését függetlenné kell tenni a motorvezérlőtől (Motronic). Tehát vagy kapcsolóra direktbe kötöm, és én kapcsolgatom, vagy rákötöm a gyújtáskapcsolóra, és akkor gyújtásra automatikusan elkezd működni. Gyak ezzel azt csinálom mint a Motronic, csak "egyszerűbben" van bekötve, csak így nincs baleset esetére elzáró áramkör..
Elektronikai oldalról több elég szopatós dolog van egy "típusidegen" motor beszerelésénél. Legalábbis azoknál a csatlakozóknál van baj, amik az utastér felé mennek.. Sajnos a csatlakozók és a vezetékek száma eltér a két típusnál..
Az első ami elkeserített az a képen látható csatalkozó, ami a 164 Motronic csoportkábeléről megy befelé az utastérbe. 6 szál vezeték fut rajta. Sajnos eddig senki nem tudta megmondani mire való, és a Netről letölthető Haynes Manual egyáltalán nem tér ki a Motronic (és még sokminden más) kapcsolási rajzaira. Ellentétben a 155-el, mert ahhoz van minden. Egyébként a 155 motorvezérlőjéről csak 3 szál (vagyis 2) vezeték fut be.
Tehát a megoldás az volt hogy újra elmentem a kocsihoz (164), és elhoztam az összes utastérben futó kábelt, biztitáblával, mindennel együtt.
Utána a 155 Manualból kikerestem hogy eredetileg a 2.5 motorvezérlőjéről mi az a 2 szál vezeték ami befelé megy. Nos, az egyik a gyújtás, a másik a fordulatszámmérő.
Ezek után azt a megoldást választottam, hogy a 164 eme fent említett fránya csatalkozóit visszakövettem az utastér felé. 1. Megtaláltam a gyújtásra menő kábelt, 2. megtaláltam a fordulatszámmérőre futó kábelt. Hogy a maradék négy szál micsoda, azt nem tudom. Ill. az egyik még aggaszt, mert a biztitáblára megy elég vastag, tehát táp. Csak azt nem tudom hozza, vagy viszi-e a tápot. (Magyarul kap-e a Motornic onnan tépot, vagy esetleg hozza befelé, pl az AC pumpa felé) Tehát ezt kihagytam.
A többin még agyaltam, de rájöttem felesleges. Nincs jelentősége, + azt sem szabad elfelejteni, hogy a 164 tele volt érdekes extrákkal, pl. járó motornál nem engedi belülről nyitni a tanksapkát. Hát gondolom a fránya kaopcsoló csak a Motronic felől tudhatja hogy szabad-e nyitnia vagy sem...
A lényeg, bekötöttem a 164 féle 6 szálas csatlakozót a 155 2 szálas csatlakozójára a két lényeges (és nem utolsó sorban a két megegyező) szálat, a gyújtást és a fordulatszámmérőt. A többil le van szarva.. Vagy működni fog, vagy nem..