Blog >> zsanér
Történt az, hogy még télen eltört a bal ajtó kilincs zsanérja. Azt terveztem, hogy kicserélem, ahogy kicsit jobb idő lesz. Ahogy jött a jó idő, a bal ablakemelő megadta magát, se fel, se le. Szétszedtem, rámértem, a kapcsolók, kábelek, vezérlő doboz is oké, a zsanért kicseréltem (az ablakot szinte teljesen ki kellett venni...).
Közben lejárt a műszaki, így hát elvittem szerelőhöz, egyrészt az ablak miatt.
Kiderült, hogy a hátsó fék szinte teljesen kuka, a kézifék kötél is szorul, illetve csak az egyik oldalon fog (ezt tudtam). A középső dob szétrohadt (ezt is tudtam), szóval ezek mind ki lettek cserélve, az első fékek megtiszítva, új középső dob, hátulra új kézifék kötelek, féktárcsák, betétek. Fékolajcsere, a dobhoz új felfüggesztés.
Az ablakemelő motor adta meg magát, felújított gyárit vettem, plusz új párazáró fóliát.
És még a jobb első helyzetjelzőt is kicserélték. :)
Egy hétig volt szerelőnél, úgyhogy amikor kész lett ki is autóztam belőle egy tanknyi benzint. :)
km.: 165.000
Néhány hete a jobb kilincsnél eltört a zsanér, a fórumon segítettek a srácok, hogy ebben az esetben elég csak ezt a zsanért cserélnem nem kell az egész kilincset, mivel a 2006 március utáni 147-eseknél már ez külön cserélhető.
Német ebay "Alfa 147 Türgriff" 4300 HUF, Magyarországon nem is találtam ilyet...
Sajnos ajtó kárpitot is bontani kellett, ezért havertól elkértem az ajtó kárpit leszedő szerszámot (műanyag cuccok), amit ajánlok mindenkinek szépen lehet vele dolgozni.
1, Szóval elektromos ablak vezérlő kipattint, alul 4 csavar kiszed, ajtó fogantyúban 2 csavar volt és a belső kilincsnél egy.
2, Majd a műanyag pöckökkel ki lehet pattintgatni a kárpitot.
3, Aztán a szigetelés ragasztóját hajszárítóval kicsit megmelegítettük és a kilincs körül leszedtük.
4, Zsanér csavarját és a kilincs rögzítő csavart kicsavartuk (az utolsó képen a 2es és az 1es számot kapták).
5, A kilincset így már ki lehet annyira forgatni hogy a zsanért kicseréljük.
6, Csere majd minden vissza.
Féltem hogy szét kell szedni a kilincset de hála istennek pont hozzá lehet férni.
a bal köszüb a hátsó ajtó mögött erősen rozsdásodott, valamint még előző télen a győri rakparton parkoláskor, meghúzta valami okos a bal oldalt. Csak a fényezés sérült, vas nem látszott ki. Eljött az ideje a javításnak. Sajnos nem lehet belejavítani az Azurro Nuvola színbe, ezért a komplett bal oldalt le kellett fényezni. A lakatosmunkát is elintézte a fényező. Nem tudni miért rohadt, javítva nem volt. Bubernik Pál csinálta, Győr-Kismegyeren
1 héttel később a bal ajtó, alsó zsanérját is meghegesztették és lefestették ugyanott, az árba belefért ez is