Blog >> hosszbordás

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-11-03

A kopogószellem eltűnt, vagyis csörgőkígyóvá vált. Nehéz a szellemírtók élete, manapság könnyen mutálódnak ezek a lények...
Első futóműjavítás utáni utamról hazafelé kiálltunk egy pihenőbe Debrecentől úgy 100km-re. Hallottam valami fura zörgést...csak reméltem, hogy a parkolóban röcögő Ducatoból jön. De nem. Az Alfából jött. Amennyire fülre hallottam, jobb alulról. De hallatszott igazából balról is. nyugtáztam, hogy biztos a kipufogó hővédője. Pihi után téptünk haza 150-nel. Másnap vittem el a szerelőhöz, hogy ugyan keressük már meg azt a rezgő lemezt, mert idegesítő. Hát nem lemez rezgést hallottam, hanem a főtengely szíjtárcsa van meggyengülve.
A gumi ki van repedezve, egy helyen ki is szakadt már, és a motor rezonanciájának ütemében odaverődik a vezérműszíj borítás öntvényéhez. Tehát mozdul tisztességeset. Megrendeltem minden cuccot Erhardtól hozzá, akkor már komplett vezérléscserét csinálunk.
Ahogy elnéztem a hosszbordás szíj állapotát és a görgőket, ennyit bírnak. 80e km-t futottak, és vállasra koptak a görgők, szanaszét repedezett a hosszbordás szíj. Nem vagyok boldog, vannak autók, amik 140e-t tényleg úgy elmennek egy szíjszettel, hogy felé se kell nézni. Itt 80 fölött több, mint rizikós.

Kicseréltettem a hosszbordás szíj feszítőgörgőjét is. A csikorgás megmaradt, viszont javasolták, hogy cseréltessek vezetőgörgőt... ezt egy hónapja meg is tettem, és a csikorgás már azelőtt is megvolt, és most is megvan, szóval nem az a ludas.
És még a légkondi csapágy is cserére érik lassan.

km:185.442

Gondoltam, hogy a lentebb említett csikorgást orvosolni fogja a hosszbordás szíj és annak feszítőjének a cseréje. Rosszul. Ugyan a szíj "kritikán aluli" állapotban volt, csak úgy, mint az ékszíjvezető görgő, de a csikorgást nem ez okozza. Ami hiányzott a cseréből, az egy másik feszítőgörgő, még ez csikoroghat.
Ez lesz a következő.

km: 183.825

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-07-23

a legutóbbi szervíznél, mikor a vezérlés burkolatát kicserélte Csöri mester, nem voltak meg a hosszú csavarok a hosszbordás takaróhoz, Trencsiktől lomizott nekem 2 csavart, így végre az utolsó elem is a helyére kerülhetett

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-01-06

Ismét eljött az ideje a szervíznek. Az előző alkalommal (vezérlés cseréjekor) kimaradt a hosszbordás szíj feszítő és vezető görgője. Most pótoltuk. Ezenkívül a bal első felső lengőkar volt csereérett, illetve a lengéscsillapító gumiharangját kellett megigazítani.
Olaj (Selénia 20K AR), olajszűrő, légszűrő és pollenszűrő és a gyertyák (gyári NGK 100e Km) lettek cserélve.
Az egyik görgő és a pollenszűrő kivételével minden gyári.

Volt egy kis 156 minitali, mert GTPeti is épp ott volt, lengőkarcsere ügyben.

Legközelebb a hűtőcsere (réz, szivárog, nemszép) és egy kis futómű igazítás lesz.