Blog >> takaró
Már a kereskedésben, mikor átnéztük, észrevettük, hogy a vezetőülés oldalsó takaró burkolata le van szakadva. A helyén maradt mert a hátsó csavar és egy alsó patent még fogott, de ki kellett javítani. Megkérdeztem bontókat, de senkinél nem volt. Felhívtam a közeli olasz alkatrészest (akiknél már sok gyári cuccot vettem), azt mondták csak márkaszervíz, megszűnt a hozzáférésük. Írtam a CarNet-nek, nagyon gyorsan reagáltak, tisztáztuk pontosan mi kell, és két nap múlva meg is érkezett a gyári új burkolat.
Mivel nincs garázsom és a közeljövőben nem is lesz, de az autót nem akartam simán a szabad ég alatt tartani, ezért kellett valami megoldás. Autóponyvát akartam, de nem volt tapasztalatom még vele. Az Alfacity-n kint volt a Coverwise, gondoltam, ez lesz a jó lehetőség, hogy szakembertől tudjam meg a kérdéseimre a választ. A cég képviselője nagyon képben volt a témában és eloszlatta minden kétségemet. Így már biztos voltam benne, hogy mit akarok, bár amikor megláttam az árát, azért kicsit felugrott a szemöldököm.
Augusztus legvégén elindultam Pátyra, hogy a cég műhelyénél leméressem az autót. Mivel tudtam, hogy fényeztetni és políroztatni fogom, ezért úgy akartam időzíteni, hogy mire az meglesz, addigra a ponyva is itt legyen. Jó két hét múlva meg is érkezett.
A ponyva mellé járt még egy zsák is, amibe bele lehet tenni. Meglehetősen nagy egyébként, elfoglalja a csomagtartó negyedét. Afelől is voltak kétségeim, hogy a fél perces felhelyezés és levétel mennyire valós, ugyanis a cég ezt állította róla. Ma felraktam és levettem, majd elcsomagoltam a csomagtartóba háromszor. Én is meglepődtem, de ez tényleg gyerekjáték csak kicsit be kell gyakorolni a mozdulatokat. Az anyag is baromi jó, érezhetően minőségi a külseje és a belseje is. Eddig teljesen hozta a felé támasztott elvárásaim. Remélem a jövőben is ugyanilyen elégedett leszek vele.
Mikor megvettem az autót, már láttam, hogy a kipufogóval kezdeni kell valamit, mert az a 40-es rozsdás bádogcső, ami kijött a gép alól, szégyen volt. Később kiderült, hogy a dob is elég rossz állapotban van. Kinézetre is és kigyorsításoknál is morgó hangon berezonált.
Próbáltam szakembert keresni a célra a környéken, azonban mindenkiről lebeszéltek, hogy csak mókolnak. Így bár, ha nem is volt egyszerű megoldani, hogy BP-i szakihoz hozzam, végül mégis megoldottam. A neten is az első találatok között volt és itteni referencia is akadt, nem is egy, így a Dinamit-dob műhelyébe vittem az autót.
Levettük először a dobot kíváncsiságból, hogy milyen hangja van, de én akárhogy füleltem, se hangszínben se hangerőben semmiféle változást nem vettem észre. Próbáltuk, hogy egy vékony sportdobbal esetleg mit lehet rajta hangolni. Gyakorlatilag semmit. Hát hiába, a turbódízelből nem nagyon lehet hangot kicsiholni, főleg ebből, aminek már fent van a részecskeszűrője.
Így lekerült a dob és a helyére csak egy cső került. Egy ferdén elvágott, kör alakú, szép perforált 100-as króm véget kapott. Szerintem nagyon jó lett. A srácokkal is nagyon elégedett voltam és az egész cég hozzáállásával. Közvetlenek, segítőkészek, ügyfélközpontúak. Bátran ajánlom őket másnak is.
Továbbá, a másik oldalon kicsit csálén állt a kipufogó takaró műanyag. Megpróbáltuk megigazítani, de kiderült, hogy le van törve az egyik fül. Egy kicsit jobban néz most ki, de emiatt nem tudtuk tökéletesen a helyére illeszteni (utolsó két kép a before-after).
A kilépőfény javításakor sajnos sikerült úgy elröptetnem az egyik csavar takaró kupakot hogy azóta se találtam meg, a másikat meg már beszereléskor eltörtem, így rendeltem egy párat Csörtiől, AlfaCity-ben vettem át, ma kerültek a helyükre.
Amikor leszedtem a középkonzol oldalsó burkolatát, akkor világosodtam meg, hogy miért is áll ilyen kajlán a kormányoszlop alsó takarója. A térdlégzsák házára felragasztott tépőzár ellendarabok leváltak a felületről (1. kép). Apró hiba, de ezt nem gondolták át teljesen. Gyakorlatilag 1,5 cm2 kétoldali ragasztó tart egy egész nagy matériát, mely a kormányoszlop mozgatásakor, ráadásul még igénybevételnek is van kitéve.
A javítás menete:
- A tépőzárak összevadászata (2. kép).
- A kétoldalú ragasztó eltávolítása a tépőzár darabokról.
- A térdlégzsák zsírtalanítása.
- A tépőzár darabkák visszaragasztása a helyükre (3. kép) sziloplasztos ragasztóval (Pl.: Loctite 595).
Ma kicserélődött az embléma az autó orrán.
Vettem gumibakokat a hátsó rugókhoz, hogy ne üljön annyira az autó feneke, nem sokat emelt rajta, de mintha így már nem ért volna bele a kerék a sárvédőbe a komolyabb huppanóknál. Kicseréltem a gumikédereket az ajtóknál, így már sokkal barátságosabb ránézni. Felkerült a helyére a lámpa takaró műanyag elem is. Meg elkezdtem behúzni a fesz kábelt, a majdani mély ládának. Az akku sarutól a hátsó ülésig jutottam. Kicsit olyan érzésem volt, mintha direkt ennek a kábelnak már elő lett volna készítve a hely. Sajna valaki már megbontotta a küszöbrésznél a műanyagokat, és nem sok rögzítő bolhát hagytak épségben...
Ma érkezett posta, egyből 2 is, az egyikben Alfa embléma gyantamatricából ezt egy netes oldalról rendeltem, majd a gépezet orrát fogja díszíteni. A másik csomagban 2 gumicsík ami a szélvédő aljától húzódik a csomagtér ajtóig felül, és egy takaró műanyag a csomagtartó ajtóra ami belül a lámpát védi a csomagoktól. Ezekért pedig Marek kollégának külön köszönet :)