Blog >> kézifékkötél
Kapott az autó egy teljes alvázmosást, melyet azonnal követett egy teljes alváz és üregvédelem is, hogy minél tovább sikerüljön megóvni a jelenlegi szép állapotot. Ezeken felül bekerült a gyári jobb és bal oldali kézifékkötél is. (A régiek már el voltak öregedve, a bowden borítása elkezdett már foszlani.)
Ki lett cserélve néhány dolog az autón:
- kézifékkötelek (TRW)
- kuplung főmunkahenger (TRW)
- tetőantenna tömítés
Reggel indultam volna el, de a kézifék nem engedett. Na nem azért, mert behúzva maradt, hanem szimplán beragadt/befagyott. Már tudtam róla, hogy cserés lesz a kézifékkötél, de eddig nem volt vele gond, úgyhogy nem foglalkoztam vele. A kinti hőmérséklet -5 és -10 között lehetett, soha nem engedett volna ki a kézifék, úgyhogy elgurultam nagy nehezen a munkahelyre (szegény kocsinak talán ez volt a leghosszabb 2km-e), ahol a jó meleg garázsban kiolvadtak a dolgok. :)
Délután amúgy is vittem volna a szerelőhöz, így a kézifékkötelet is ki tudta cserélni.
Továbbá megtörtént a sokáig halogatott vezérlés (komplett) cseréje hosszbordás feszítővel együtt.
274000 km
Ma kicseréltettem a légszűrőházat (bontottat vettem), a két kézifékkötelet, és a bal első helyzetjelző izzó foglalatot. A régi légszűrőház fedele nem záródott teljesen, így fals levegőt szívott, és a légtömegmérőnek sem hiszem, hogy jót tett a dolog. Most érezhetően finomabban megy.
Az utasoldali légzsák hiba jelentkezett megint. Lehet, hogy legközelebb kiiktattatom azt a csatlakozót.
A bal első helyzetjelző izzó foglalatot kiszedtem a régi lámpabúrából, és berakattam.
Egy ideje bal oldalról hallani némi kattongó, körforgalomban (olyankor jobban megemelkedik az autó bal oldala) recsegő hangokat. Szóval a lengőkarok produkálják a hangokat. Később cseréltetem.
km.: 194.761
Egyszer csak leszakadt a leömlőm....ez milyen dolog már?!?!?:))))
Volt előzménye....nem is értem ,hogy hogy nem sikerült asszociálnom az alapján, hogy tiszta fekete korom lett egyszer csak a motortér....aztán leesett a turbó alatt...lógott a flexi csövön...és érdekes, hogy alig lett hangja a motornak...épp csak kicsit morgósabb lett:) No tehát, nekifognék a leömlő cserének, ehhez emelném fel...ehhez pedig a kéziféket húznám be, mikor a jobb kézifékkötél szakad el....ez hihetetlen..:) Öregszik a vas??? Azért a Sprint ilyet nem csinál!:) Egyik sem.:) Na jó, nem haragszom: leömlő fel, kézifékkötél csere.
Nincs több para. Mára. Reméljük.:)
Lassan jöhet a nagyszerviz....
Ma délután kicseréltem a kézifékkötelet ami sikeresen befagyott a két ünnep közt ami nem is csoda mivel elég ramatyul nézett ki (szakadt porvédők, megtört külső burkolat)!
A csere nem nagy meló 3/4 óra alatt meg is voltam! Utángyártott bowden került bele Cofle gyártmány, remélem pár évet kibír!
Kezd aggasztani a turbó: ma megint "bevert" egy hibakódot (most harmadjára!!!) "turbónyomás jelszint túl magas" leragadnak a geometrialapátok valószínűleg meg a hangja olyan mint egy rekedt tenor holnap megpróbálom kikormolni ha nem változik keresek egy specialistát! A hibakódot sikerült törölni! Km óra állás:112000.