Blog >> alváz

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-09-30

Kapott az autó egy teljes alvázmosást, melyet azonnal követett egy teljes alváz és üregvédelem is, hogy minél tovább sikerüljön megóvni a jelenlegi szép állapotot. Ezeken felül bekerült a gyári jobb és bal oldali kézifékkötél is. (A régiek már el voltak öregedve, a bowden borítása elkezdett már foszlani.)

>> Szervizpanboy // Alfa 166 2.0 v6 tb // 2013-02-13

Mivel főleg azért regisztráltam ide Amorera hogy visszakövethető legyen valamennyire a 166om ezért most meg is ejtem első blogbejegyzésem.

Rendbe lett téve az autó alváza és a hátsó futóműve:
-Teljes alvázvédelem
-Hátsófutómű felújítás (új kutyacsontok új felső lengőkarok,felújítva az alsó lengőkar illetve híd poliuretán szilentekkel,új lengéscsillapító új rugók.Lehet valamit kihagytam a felsorolásból de a lényeg minden szilent cserélve.Így most a gyárinál feszesebb lett,ég és föld ahhoz képest amilyen volt.

update 2013.02.13
A hátsó lengéscsillapító-rugók ról illetve hátsó kutyacsontról kép feltöltve.
Az üzemanyagszintjelző is cserélve lett. Elhasználódott a tankban lévő ellenálláspályás szintjezlő,pontatlan volt

Következő hátsóhíd "projekt" a betétek,tárcsák cseréje illetve féknyereg felújítás. Ehhez minden megvan már,de most éppen más témában vagyok benne az autót illetően,ezt később megírom.
üdv

update 04.08.
Teljesen befejeződött a hátsó illetve az első futómű cseréje. Az elsőről külön posztot írok majd.
Hátul ami lényeges:
-új fékbetétek
-új féktárcsák
-jobb oldalon új abs jeladó
bal oldalon új (bontott) féknyereg,a régi alu nyereg el volt csavarodva szorul benne mindent munkahenger fogott a fék nem is kicsit.
-új fék bowden bal és jobb oldalon
-a visszaépített féknyergek teljes takarításon felújításon(tömítések) festésen estek át.

Volt vele munka de így már igazán élvezhető vele a járkálás.

Tegnap délután hazahoztam az Alfát. Az alvázat szépen megcsinálták, gyári állapotra lett visszaállítva. Ha megkapom a képeket a végső fázisokról, feltöltöm őket.
Ki lett cserélve a rezonátor is. Az első képen a régi látható, egyszerű megoldás volt a szétvágása a levételre, a miértje és az állapota szerintem sokmindent elmond.
Maradandó sérülés az összerakásnál; egy törött bal hátsó küszöbműanyag.
Azon gondolkoztunk, hogy mitől rohadhatott így szét az alja, vagyis a legjobban azok a pontok, illetve a kis fülek, amik a becsorgott víz "leeresztésére" szolgálnak. Nem jöttünk rá, viszont abban azonnal meg tudtunk egyezni, hogy ezeket meg kell szüntetni. Csak nem gázolok bele folyókba, és az árvízkár sem fenyeget. Az ital fogyasztása, kiöntése az utastérben viszont csúnya összeveszéseket fog eredményezni a jövőben! :)
Összességében korrekt munkát végeztek rajta, nagyon hiányzott ebben az egy hónapban az autóm de úgy érzem, hogy ezzel most nagyon sokat hosszabbítottam az élettartamán.
Örülünk.
Km.: 206.518

Lassan végéhez ér a munka. Ma is megnéztem, hogy hogy áll a javítás. A motorháztető lecsiszolva, küszöbök lecsiszolva, padló javítva. A rücsizés van hátra és a fújás. Hazahoztam a pajzsot, nemsokára kicserélem az emblémát.
Vasárnap jövünk haza.

Ma meglátogattam a gépet. Halad a dolog, lassan ugyan, de nem lehet elkapkodni. Az első képen a már majdnem teljesen behegesztett rész, a második képen a jobb első belső küszöb a szétszedéskor engedett el ennyire. A küszöbök nincsenek olyan rossz állapotban. Kb. jövőhétre készül el, addig még egy látogatás lesz, mielőtt viszik a fényező műhelybe.

Kaptam képeket a jelenlegi helyzetről. Az általam vett fenéklemez sem volt túl jó állapotban, és sajnos pont azok a részek voltak rossz állapotban rajta, amik eredetileg is rohadtak.

Ma leszállítottam a fenéklemezt, amiből majd összelegózzák az autó alját. Érdekes, hogy vannak olyan pontok, ahol rozsdás volt, és elméletileg oda nem igazán juthat be víz vagy más. Plusz vittem egy új rezonátor csövet. Képet majd csak a régivel összevetve teszek fel... szerintem a gyári van fent rajta. Az ülések biztos, hogy voltak már kiszedve, és a vezetőülés alatt is van egy elég vastag és csúnya varrat, ami biztos, hogy nem gyári. Vettem egy új első emblémát is. Ha visszakapom, felteszem.
Hazafelé pedig összefutottam egy Montival. Ezt csak úgy zárójelben. :)

Kb. egy éve vettük észre a szervizben, hogy az autó alja, a küszöbök, a kerékjáratok eléggé rossz állapotban van. Ma jött el az idő, hogy átadtam az autót lakatolásra, és hogy visszaállítsák az alvázat eredeti állapotába. A motorháztetőn is van egy (nem egy) nagyobb rész, ami miatt muszáj újrafújni az egészet, karcok, kavicsfelverődések. A tavalyi AC matrica takarta eddig a nagyobb rozsdafolttá fajult kavicsfelverődést :). Az emelési pontok az külön kategória (6. kép). Szereztem egy komplet fenéklemezt, ha annyira durva lenne a helyzet. A képek beszélnek tovább.

>> AutóápolásGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2010-06-06

Láttunk már elrettentő képeket 156-ról, aminek itt-ott szétmállot a fenéklemeze. Nos egy lehetséges ok, ha el vannak tömődve a vízkifolyók. Ekkor garantáltan megáll a víz (pára) a fenéklemezen, pontosabban a zajcsillapító szövetben.

Azt javaslom mindenkinek, hogy vessen egy pillantást a padlókárpit alá. Ez tekinthető szerintem a karbantartás részének is.

A kifolyók amúgy önmagukban is hajlamosak a rozsdásodásra, a kis "fül" miatt. Ennek éles peremei vannak, amit a legnehezebb rozsda elől védeni. Megkockáztatom: nincs olyan 5 évnél idősebb 156, aminek ne rozsdásodnának ezek. És a barna pestis csak terjed... Aki nem hiszi, nézze meg alaposan a saját autóján! (A látszólag épnek tűnő gyári alvázvédelem ne tévesszen meg senkit. Ez alatt könnyedén lehet akár nagyobb felület is rozsdás.)

Ha még nincs előrehaladott stádiumban a (nem látható) rozsdásodás, akkor a rozsdát belülről is lekaparva több réteg spec. festék, illetve repedezésre nem hajlamos (!) alvázvédős kezelés javallott. (A szerekről már írtam korábban.)

És akkor azt javaslom "vesszünk el a részletekben"!

Az első képeken látszik, hogy egyik vízkifolyó sem látszik. Ez elgondolkodtató, mert alul viszont ott vannak. Akkor mit csináljon szegény kicsapódott pára? Jobb híján a szövetben fog lakni.
Tehát kiderült, hogy Giovanni egyrészről bőkezűen járt el a bitumenes pisztollyal, másrészről nem hatották meg a víz kifolyására elhelyezett nyílások...

Úgyhogy egy kés(nek látszó tárgy) segítségével lejjebb ástam. És a nyílásokat is megleltem. Némi rozsda társaságában persze. Környezetükben lekapartam a bitument (elég ragaszkodó típus), majd rámentem a Dremelemmel (ami nem is Dremel, hanem Kinzo) és fémtisztára csiszoltam a környezetüket. Szerencsére nem szükséges 100%-osan letisztítani, mert a használt festék egyben rozsdaátalakító is. Annál fontosabb azonban az alapos zsírtalanítás. Ezekután felkínáltam a nyílásoknak, hogy majd a Viktória Beken titeket. De nem hitték el, úgyhogy megtettem helyette. Ezt pedig Ti nem fogjátok elhinni, merthogy kép még nem készült erről. Majd a második réteg felvitelekor bepótolom.

Sajnos nincs siker áldozatok nélkül. A hangszigetelés és főleg annak bitumenbevonata, nem viselte túl jól a műveletet. Úgy döntött részlegesen feloszlatja a testületet magát. De sebaj, majd pótlom a hiányt. (Ha vkinek van ötlete, honnan szerezhetnék be ilyen zajcsillapító anyagot, akkor szóljon! Előre is köszönöm! Ha esetleg bontásból maradtak meg foszlányok, azok is jöhetnek.)
További áldozat lett a Ketteske. Sajnos esetében a rozsda nyert. Ezt a fület vmivel pótolni fogom.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-01-15

Kb. a hátsó ülések alatt, volt mindkét oldalon egy kis rohadás...Az alvázvédő eltávolítása után látszott igazán hogy jóval nagyobbak a foltok. Volt kb. 3 helyen közel tenyérnyi folt, közepén ujjnyi lyukkal, valamint 2 kisebb felületi folt. Ki lett lakatolva, üregvédőzve és kapott alvázvédőt.