Blog >> michelin
Kirándultunk a hétvégén egy nagyobbat a vassal. Időszerű volt már, viszonylag régen autópályáztunk már. Biztos nem vagyok normális, de részben emiatt szerveztünk egy nagyobb túrát párommal. :)
Pécs, a Zsolnay-negyed, a bazilika és a belváros pedig gyönyörű, a Mecsek szintúgy, minden kilométert megért. Még a pizza is egészen jó volt :D Pécs után meglátogattuk Mike és Rita barátainkat Kalocsán, majd közösen meglátogattuk Füredet. Idén is időben érkeztünk Alfacitybe :))
Ez volt az első nagyobb túra az új gumikkal. (Michelin Pilot SuperSport)
Viszonylag nem régen kerültek fel, de véleményem szerint az eddig általam is az egekbe magasztal P Zero-khoz képest (amik egyébként tényleg nagyon jó gumik) is bitang jók. Bár közúton nem játszok Schumachert, esélytelen megcsúszni velük, csendesek, szóval szuper :)
Fogyasztást nem tudom, de "véletlen útba esett" a német Autobahn. Még mindig irgalmatlan jól megy :)
Még mielőtt az új Michelin Pilot Supersport gumik felkerültek volna, feketére szintereztettem a 19"-es nyári papucsokat. A teljes műveletet a Runflat Kft-re (GabCsi) bíztam. Nagyon elégedett vagyok, szép lett és gyorsan elkészült. Köszi srácok!
Kapott két új gumit (Michelin Alpin5 205/55 R16) karácsonyra a 156-os :) A hátsó Pirelli Sottozero-k még maradnak egy szezonra.
Átcseréltem a téli kerekeket.Lemértem,mennyit változott igy az autó hasmagassága.Az első kerék sárfogójánál mértem ,tavaly az akadt fel sokszor.1.5 cm-el alacsonyabb a téli kerekekkel.
Tavaszig vennem kell új kerékcsavarokat.Ezek csúnya rozsdásak.
Szépen lemostam a nyári felniket,sérülés alig van rajtuk egy szezon után.Pár kőfelverődés nyoma. Viszont a gumikon elszomorodtam.Az első tengelyen lévők belső széle nagyon megkopott.Mondták anno a srácok, hogy a gyári futómű beállítással enni fogja, igazuk lett.. Talán egy szezont még elmennek.Sajnos nem írtam fel,hány kilóméternél lettek felrakva, de kb 20e km-t mehettem velük.Mindegy, több is veszett Mohácsnál :-) Holnap megyek 700 km-t,kíváncsi leszek,a menettulajdonságok mennyivel másabbak,mint a 235-ös Pirellikkel.
Km állás:143207
Százéves Pirelliken hoztam haza tegnap az autót. Nem volt meglepetés, szóval már tervben is volt egy azonnali gumicsere. A Selespeeddel elmentek a nyári papucsok, új garnitúrára meg nincs keret, így a télieket tetettem fel. Úgyis letámasztom a vasat két hétre. Mire hazajövök, és elkezdem rendesen használni, éppen gumicsereszezon lesz.
Óriási előrelátással egy bontatlan pár ablaktörlőlapátot is odaadtam a régi Alfa mellé. Naná, hogy az újra is azonnal kellett. Valeót vettem, mert az volt a boltban. Ha már ott jártam, egy flakon szélvédőmosó is beleesett a kosárba.
Kilométeróra állása: 122 950
Ebből vagy 120 az én művem. :)
Eltelt egy hónap az új Michelin Pilot Sport 3 gumikkal… Az esős május pont kapóra jött, hogy tesztelni tudjam a vizes úton való tapadást. Nagyon érezhető a különbség az előző gumikhoz képest, nem vagyok utcai versenyző, általában körforgalomban és autópálya le-felhajtón szeretek tempósabban kanyarodni. Itt száraz aszfalton és nedves burkolaton is komoly a különbség. A napokban megérkezett Angliából az új légnyomásmérőm is, hogy mindig a megfelelő nyomást állíthassam be :)
folyt. köv.
Nagyon jól kezdődik a nyári szezon, hiszen a Michelin jóvoltából hozzájutottam 4db Pilot Sport 3 gumihoz egy teszt erejéig. Eddig csak Pirelli P Zero Rosso-t használtam a 18”-as felniken, nagyon kíváncsi vagyok a különbségre… a hétvégén 120 óvatos km-t tettem bele, de már most úgy tűnik, hogy halkabb lesz… elvileg 1dB a különbség a Michelin javára (71-72), mégis érezni a különbséget. Nagyon sok tesztet olvastam a Pilot Sport 3 gumiabroncsokról, szeretném érzékelni a sok pozitív tulajdonságát, mind a száraz úton való rendkívüli tapadásban, mind a számomra legfontosabb vizes úton való tapadásban.. A Pirelli 3 szezon és 36.000 km alatt 3mm-re kopott, a Michelint is rendszeresen mérem majd… :)
Km állás: 160.148
Végre előkerültek a nyári kerekek, és felugrottak az autóra. A Michelin Pilot Sport 3 gumik második szezonja következik. Nem volt egy megerőltető szezonjuk tavaly, kevesebb mint 10 ezer kilométert autóztam... Ebbe belefért egy nyári túra Horvátországba, meg a szokásos belföldi utak, Alfa találkozók.
A gumik nem koptak félre, nem látszik rajtuk semmi rossz a tavalyi 9.433 kilométerből.
Jelenleg 6 mm a profilmélységük.
(a jobb első Michelinben viszont csak 5.421 km van - egy defekt miatt vennem kellett egy újat tavaly nyáron).
Jövő héten futómű-beállítás és bal első kerékcsapágy-csere.
A téli kerekeknek sem volt megerőltető szezonjuk, havat, jeget szinte nem is láttak ezen a télen... 6.377 kilométert futottak, így az ötödik szezonjuk után már 25.537 kilométert tudnak maguk mögött a Good Year Performance 2 gumik. Egy szezon még legalább van bennük.
A téli 17-es felnik 5 szezon után hamarosan kapnak egy új fényezést, kisebb sérüléseket sikerült velük összeszedni.
A szerelésért és a téli kerekek tárolásáért köszönet a Budaguminak.
Michelin Pilot Sport 3, egy pár e(gye)lőre.
VIP gumi.
Fuhúúúúú... Nagyonállat. Annyira, hogy tuning és extra rovatba kerül :)))