A turbó elkezdett szórakozni, ha gázt adtam letiltott, de csak néha. Ki lett pucolva az egr szelep, illetve a futóművön kellett javítani mert nem volt túl stabil az autó.
Hátsó fékbetét és féktárcsa csere, valószínű befagyott a kézifék és ezért darálta le.
Olajcsere, vezérműszíj, görgők. Ugyan nem telt el 60000 km viszont, már 6 évnél jártunk, és szétszedve ideje is volt az egésznek, teljesen repedezett volt már a szíj.
Bónuszban a távirányító is működik újra, a rossz hír hogy ettől meg a másik elvesztette a fonalat. Ezúttal a hóesés kimaradt, viszont cserébe majd megfagytam. Ismét ablaktörlő, az előző nem sokáig bírta.
Füstölt mint a kályha és nem is ment rendesen, mint kiderült a turbócső volt a hibás. Már el is felejtettem, hogy milyen jól megy, ismét erőre kaptunk!
Szokásos körök: kipufugó rögzítő és helyzetjelző is megvoltak.
És először nem esett se hó se eső!
A rest kétszer fárad. Izzítógyertya csere még síelés előtt, szerviz után 1 hónappal.
Miután "Tibi" megjött az alkatrészekkel, 20 perc múlva kész is volt.
Persze a hó megint esett.
Ha szerviz, akkor valami esik, vagy eső vagy hó.
Olaj, olajszűrő és a szokásosokon kívül javítva a KH a helyzethelzőben, pótolva lett a kipufogó rögzítő így nem zörög, működik ismét a csomagtér világítás és a tolatólámpa.
Nagyszerviz: olajcsere, vezérműszíj,, vízpumpa, felső lengőkar szilent csere, hátsó kereszt merevítő csere, izzító gyertya csere, egr tisztítás.
Vére megszűnt a nyikorgás elől, és már nincs karácsonyfa a műszerfalon sem a kiégett lámpa, az izzítógyertya és az egr miatt.
Legjobb a havas/latyakos időben ha elfolyik állandóan az ablakmosó folyadék valahol. Most ez meg lett javítva, valahol a már nem létező fényszórómosó környékén folyt el több liter vizem.
Azt hiszem a legjobbkor lyukadt ki az alsó turbócső, a szerviz utolsó decemberi munkanapján. Lassan jöhet a futómű reparálás, mert a szilent megkenése nem oldotta meg a nyekergést amit ebben a hidegben produkál.
Norvég túra után aktuálissá vált az olajcsere, egyben megnézték a futóművet is. Egyelőre egy kis zsírozással megúsztam, de valószínű a féltengely környékén is cserélni kell a dolgokat. Először gumivásárlás következik.