Blog >> turbócső
Elvittem az autóm szervókormány szivattyú cserére (megint) mert elsőre nem sikerült megfelelően. Igazából most sem sikerült mert a felújított szivattyú nem lett jó.
A szívó oldalon a MAF szenzor utáni cső ami a turbóra megy meg lett bontva. Látszólag minden visszakerült a helyére, ám az autó gázadásra nehezen reagált. Gondoltam mire hazaérek rendbe jön. Másnap reggeli indulás után néhány másodpercnyi alapjárat után leállt a motor. Nem kicsit lettem ideges. Még soha nem csinált ilyet! Valószínű falsot szív valahol.
Télen szinte egyáltalán nem használtam az autót, néha szép időben egy kicsit megjárattam egy 40-50 km-es szakaszon, hogy ne merüljön le az akksi és persze mert mindig alig várom, hogy vezethessem :)
Egyik ilyen alkalommal indulás előtt szokásosan ellenőriztem a folyadékokat, ekkor vettem észre, hogy sokkal alacsonyabb a hűtőfolyadék szintje, mint ahogy annak lenni kellene. Aztán észrevettem, hogy a vízpumpánál ismét csöpög a hűtőfolyadék (a garázsban semmi nem látszott a padlón, mert felfogta az alsó motorvédő). 2 évet és kb. 15ezer km-t bírt ki a gyári vezérléskészletben lévő pumpa. Így aztán az esedékes szerviz kiegészült egy vezérléskészlet cserével is. Tekintve, hogy közel járok a 200.000 km-hez (197.907), az időszakos szerviz alkalmával alaposan átnézettem az autót, ha esetleg bárhol bármi elindult, akkor még időben reagáljunk rá. A szükséges beavatkozást szokás szerint a kecskeméti Alfa-Romeo márkaszerviz (Formont Automobil Kft.) csapata végezte.
Ami cserélve lett:
- olaj és olajszűrő (Selénia Star P.E. 5W40 gyári szűrővel)
- levegőszűrő (gyári)
- pollenszűrő (gyári)
- váltóolaj (Tutela Gearforce)
- vezérléskészlet vízpumpával (gyári)
- kipufogó tömítés (gyári)
- jobb oldali féltengely szimmering (gyári)
- turbócső (gyári) – volt rajta egy pici repedés
A turbócsövet (és még két gumicsövet) tartó lemez alkatrész egy tervezési hiba. Előbb meghajlik, így a turbócső hozzáér az akkumulátor széléhez és szépen kidörzsölődik.
Aztán végül feladja és eltörik. A hengerfejezéskor a szerelő lelkiismeretesen meghegesztette, örültem. Aztán tegnap megint törve találtam. Persze, nyilván nem a hegesztésnél, most kicsit alatta.
Fotózhatatlan helyen van, és siettem is, de valamennyire azért megörökítettem a dolgot.
Ez törjön el, ha tud!
Levezetésként megigazítottam a szervo tartályt, mert valaki, valamikor rosszul tette vissza. A csavart rátekerte, de a másik oldalon nem akasztotta be a helyére. Ezért állt olyan kis bizonytalanul.
Autópályázás közben fura hang, csökkent teljesítmény. Hazaérve megállapít, felső turbócső lyukas. Alfás Viktor-t hívom, SOS. Magyarázza, "önvulkanizálósgumiszalag" segít. Nem is tudtam, van ilyen. Viktor leírása alapján ráteker, visszaszerel és MEGY! Kösz Viktor! Új csövet keres, Bárdi, 250€, dugják fel. Netet búj, spanyol szilikon, megrendel innen. Megjött, stimmet, felszeret, próbál...
Ennek is eljött az ideje... Trélerre került a kis drága...
Kis égett szagot éreztem, amikor álltam volna be az udvarra, gyorsan leállítottam az autót, rövid keresgélés után megtaláltam a füst forrását. A vezérműszíj elkezdett lemászni. Nem mertem egyáltalán beindítani, úgyhogy betoltam az udvarba.
Tréler Zé-ékhez, szétszedték, és elvileg a vízpumpa adta meg magát, gyári hibás volt (bő 30.000 km-t bírt ki)
Kapott egy teljesen új vezérlés szettet, új főtengely szíjtárcsát, olajcserét, meg motorbakot, mert eléggé tropa volt.
Ja, a felső turbócső is ramaty állapotban volt, cserélve lett az is.
A motorbak csere miatt finomabban jár, a turbócső miatt pedig jobban húz, mint eddig. Ha ezt tudom, hamarabb kicseréltetem ezeket. :)
307900
Feltűnt, hogy igencsak elkezdett kormolni a gép, meg egy pár ló is elszökött. Talaltam egy jó 3 centis repedést a felső turbócsövön. Kicseréltük 16ezer magyar forint ellenében. Füst megszűnt és a lovak is visszatértek. :D
Füstölt mint a kályha és nem is ment rendesen, mint kiderült a turbócső volt a hibás. Már el is felejtettem, hogy milyen jól megy, ismét erőre kaptunk!
Szokásos körök: kipufugó rögzítő és helyzetjelző is megvoltak.
És először nem esett se hó se eső!
Végre meglett a gyári turbócső, gyorsan ki is cseréltük. A Kamaz feeling eltűnt, de majd az alsót is ellenőrizni fogom.
Tegnap észrevettem, hogy nagyobb gázadásra úgy kormol a kocsi, mint egy Kamaz. Hamar meglett a bűnös, a felső turbócsövön, talátam egy 3 centis szakadást, meg egy kis kormot a környékén. Vasárnap lévén kapott "kacsaszalagot", holnap pedig, ha meglesz az új cső, akkor cserélem.