Blog >> csatlakozó

>> Tuning és extraÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2011-12-30

Autórádiót cserélek. Az újat egy másik autóból szereltme ki, de sajnos a csatlakozóját nem hoztam el vele... 3900 Ft egy másikat szereznem bele...

>> Tuning és extraKareszka1984 // Alfa 147 1.6TS, megnövelt Progression :) // 2010-07-14

Egy netes leírás alapján elkészítetem egy kábelt, amely AUX csatlakozást tesz lehetővé a gyári fejegységen. Így már elég egy mp3-as lejátszóra rápakolnom a kedvenc zenéimet és indulhat a buli :)
Mivel nem találtam olyan ISO csatlakozót, ami nekem megfelelet volna, így kábelsarukkal oldottam meg a csatlakozást. Jól lekelett őket szigetelnem, hogy nehogy zárlatot okozzanak. Ehhez zsugorcsövet használtam. Kb 1 órás munkával már müködött is a bemenet :)
Egyenlőre még nemtudom hol vezethetném ki úgy a müszerfalon, hogy ne zavarjon sok vizet, de szeretném a rádió alatt lévő kis fiókocskába belerejteni a jack-csatlakozót, meg a kapcsolót, így nem lenne szem előtt...meglássuk :)
Ja, és müködés közben simán lehet a "SCR" gombal váltani a tuner és az AUX bemenet között :)

2010.07.22. - végül a hamutálca mélyedésbe vezettem ki a jack csatlakozót (úgysem cigizem), amikor nem használom csak simán rácsukom a kábelra a fedelet és nem látszódik :)

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2009-07-30

Akkora a klíma kifejezés túlsúlya a blogom szófelhőjében, hogy az már elképesztő. Ez van...
Az történt tehát, hogy nagyon nehezen kiszerelték a nehezen hozzáférhető és rendesen berohadt hibás csövet. Aztán a helyére beforrasztottak egy új csövet; nem gyári, de jópár évig tuti kitart, ameddig a kocsi is még talán.
Aztán jött a próba, meg a kompresszor olajjal feltöltése. Ekkor derült ki, hogy az addigi szerelések alatt az egyik elektromos csatlakozó sérülhetett, mert a kompresszor nem akart bekapcsolni. Hibakeresés, és kiderült: a minimum nyomáskapcsoló csatlakozója sérült. Nem csoda, szét van az is rohadva, mit minden egyéb: ha hozzáérsz, szétesik. Még jó, hogy nem kell gyakran hozzányúlni... Forrasztás, miegymás, összerakás.
Újabb próba, a rendszer láthatóan nem ereszt. Ekkor olaj töltés, csúnya régi gáz töltés (rémes nevét le sem írom, bocs, Föld...), és minden frankó.
A kiszedett cső még gyári volt, rajta a dátum: 1992. 02.18. Mondjuk elég jól bírta a szar olasz. :)
A klímásnak ment mindennel együtt a 20-as, a szervízbe a sok macerárért a 15.
Végül elvégeztem a fertőtlenítést is, még a múltkor megvett cuccal.