Blog >> ragazzon
Mióta megvan a nero dög nem cseréltettem hosszbordásszíjat...valahogy elfelejtettem,de a lényeg hogy most új Gates ment bele!Eddig se nyifogott semmi a vezérlés felől,csere után is maradt a kuss!
Az első felső lengőkarokat is cseréltettem,viszont most derült ki hogy az alsók is haldoklanak...következő project a futóműbeállítassal és hátsó motortartó bak cseréjével mert megadta magát!ugyanis indításkor kicsit(vagy nem is kicsit) beremeg a kasztni...menet közben szinte semmit nem érzek ebből,és leállításnál sem!Szóval megnézettem és kiderült hogy ezért...itthon nincs,lengyelből tudok csak rendelni!
Meg vettem végre valahára egy eredeti zender hátsó szárnyat a csomagtartóra,de ez nem minden....ugyanis egy 166 specifikus ragazzon végdobot is vettem!!!Mintha karácsony lenne... felrakásuk hamarosan!!!!
Úgy tűnik elnyerte végleges formáját a kipufogóm.
Még a gyári rendszer volt alatta, és ugyan semmi gond nem volt vele, de szerettem volna valami "öblösebbet". A nem túl hosszas keresgélés után két versenyző maradt: Supersprint, Ragazzon. A kettő közül pedig az ár döntötte el a győztest: Ragazzon.
A már bevált alfisti.net-ről rendeltem meg, a végdob egy alfisti.net edition ovál véggel, a középdob pedig egy hozzá illeszkedő szintén saválló rozsdamentes Ragazzon közép lett.
Amikor felkerült, és először be lett röffentve, a madarak ilyedten röppentek fel, és még a "mágus" szomszédjának macskája is hátrált pár lépést. Én elismerően bólintottam: jó lesz! :)
Városban szépen is szólt, aztán ahogy kiértem az autóútra, feltűnt, hogy utazósebességen 90-110 körül zavaróan búgó a hangja. Sejtettem, hogy ez a gyerekeimnek nem fog tetszeni, zavarni fogja őket. Legnagyobb meglepetésemre azonban nem panaszkodtak. Sőt, tetszett nekik!!! :) Aztán rá kellett jönnöm, hogy sajnos nekem nem tetszik. Lehet, hogy már öregszem? Nekem ez már túl hangos volt. Elolvastam még egyszer a véleményeket az alfistin. Legtöbben ezt írták: nafyon szép hang, se nem túl sok, se nem túl kevés. Tudtam, hogy ez így nem maradhat, az autónak nekem kell megfelelnie, nem másoknak. Felkerestem hát egy helyi kipufogóst Vácon, ahol a problémám orvosolva lett egy rozsdamentes BOSAL középdob közbeiktatásával. Na, így már mindjárt más! Megmaradt a Ragazzon jellegzetes "röfögő" hangja hátul, elölről viszont eltűnt a búgó hang, és a beltérben is újra lehet beszélgetni, zenét hallgatni!
A szokásos olaj és szűrőcseréken túl, felkerült az új Ragazzon rendszer is. Bár ez a leghalkabb változat, kicsit hangosnak érzem. Még barátkozom a hangjával...
video
Még a télen a Novitec N10-esek beszerzésekor akadtam pár nekem tetsző kiegészítőre ismét Náluk! Mivel az egycsöves Ragazzonom nem volt elég hangos és ráakadtam egy ígéretes duplacsöves darabra így döntöttem, igen ám de ehhez kellett egy új diffúzor is!
A Novitec kínálatát böngészve találtam rá a nekem tetsző darabra ill. megtetszett egy első lökös-toldat is! A CSS tuning közreműködésével hamar megjöttek a cuccok de az érdemi munka csak ezután következett! Mivel ezek üvegszálas elemek és kicsit "nyersek" ezért először is rá lettek illesztve (csiszolva-reszelve-alakítva) a lökösre! A fényezés sem ment egyszerűen mivel a pasztel fehér három árnyalatban fut és "természetesen" nem sikerült elsőre a szín de gyorsan korrigálták szerencsére! Spec ragasztót is be kellett szerezni a rögzítéshez és 24 óra száradás után elhozhattam, hogy a kipuff is felkerüljön a helyére! Ez is egy kis "túlórázást" igényelt de végre kész van! A hangja végre olyan amilyet mindig is szerettem volna: mély tónusú terhelésre erősödő de mégsem zavaró! Történt még egy klímatisztítás-fertőtlenítés és egy pollenszűrő csere is! Km: 47000
Eljött a szokásos téli átállás ideje kihasználva a kellemes őszi napsütést felkerültek a téli kerekek, bekerültek a méretpontos gumiszőnyegek innen (egyszer már bevált most sem csalódtam) , fagyálló ablakmosó került a tartályba a zárak, zsanérok kaptak egy kis WD40-es kezelést és felkerültek a logós szelepsapik is!
A Ragazzon projekt is új fordulatot vett kikerült a középdob is helyét átvette egy vastagabb rozsdamentes cső is így már sokkal sportosabb lett az orgánuma!
A 18-as felnik nagyon jól viselték az úthibák viszontagságait sérülés nélkül vészelték át a közel 10 ezer km-t most leápolva várják a tavaszt megmérve a profilt kb. 1mm-t koptak ez jó jel így legalább 3 szezont ki fognak bírni!
Mivel a régi rendszer teljesen elrohadt és volt egy saválló Ragazzon sportdobom csináltattam elé egy gázgyorsító dobos középrészt a katalizátor és az egyik középdob kiiktatásával. Az eredmény nagyon jó lett, kellemes duruzsolás és magas fordulaton sem üvölt az autó.
Kezdettől fogva halknak találtam a kipuff hangját....hiányzott a feeling ezért Esztergomban miután beszéltem Jimmi T.-vel végleg eldöntöttem be kell szereznem egy Ragazzon dobot! Szerencsére Máté a CSS tuningtól mindenben a segítségemre volt köszönet érte!