A hétfői foglalózást követően az autó kedden forgalomba lett helyezve és ma küldték a forgalmi másolatot, hogy meg tudjam kötni rá a biztosításokat.
Érdekesség, hogy a német műszaki érvényességet beszámítva, jövő augusztusig szól csak a vizsga, ezért nem kellett hivatalos magyar vizsgát "tennie" az autónak.
Ezért, kellett plusz 11k Forintot fizetni egy műszaki lapért, hogy meglegyen a "D" típusú matrica rendszám :-)
Előszó:
Arra gondoltam, hogy írok egy kis naplót, ami nem csak nekem segít emlékezni, de hátha tudok olyat is mondani, ami valakinek segítségére szolgál. Tehát jöjjön a 159SW-m történetének első hónapja...
Az autót használtan vettem, de úgy gondolom, hogy eléggé jól körül jártam a vételt. Eldöntöttem, hogy milyen típust szeretnék, majd választottam motort (1.9 JTDm 16V) és váltót (manuális), minden másban kompromisszum képes voltam/ vagyok! Mivel olyan nagyon sok ilyen autó nem szaladgál (vagy ha szaladgál is nem eladó), ezért közel egy évig nézegettem a használtautót, fórumokat, olx-et, stb. (Egy másik posztban majd leírom, hogy miért éppen ezt választottam.) Megnéztem kb. 10-12 autót ameddigre eldöntöttem, hogy nekem EZ kell! Elmentem, megnéztem, ajánlatot tettem, tenyérbe csaptunk, két nap múlva jövök érte, de mielőtt elviszem nézessük át márkaszervízben. Ha rendben van, akkor papírozunk és még haza viszlek. , mondtam a tulajnak! RENDBEN VOLT! Egy év keresgélés után 2 nap alatt vettem autót! :)
Minden nagyon szép, minden nagyon jó. Tatabányáról indulok haza Budapestre. Boldogság van, ALFA van! :) Azóta megszoktam, még jobban megszerettem, benne élem az életem, ahova csak lehet kocsival megyek. Én is, a környezetem is imádja. Egy héten egyszer biztos, hogy takarítom, a lakásomat nem biztos! :)
Akkor a jelen:
Éppen tegnap volt egy hónapja, hogy elhoztam az Alfámat a korábbi tulajtól. Ez az egy hónap az izgatottság jegyében és ismerkedéssel telt, pláne, hogy ő az első Alfám! Egy hónap, 3500 kilóméter mosolygás városban, autóúton, autópályán. Minden olyan mint egy igazi álomban. Vagyis olyan volt... Két hete volt nálam az autó, amikor egy barátommal mentünk valahova két autóval, én mentem elől. Még menet közben hív, hogy nagyon füstöl a kocsi, tudok-e róla. Nem tudtam. Persze, mondtam én, hogy véletlenül se legyen igaza azoknak, akik szarolaszoznak.
Már mielőtt megvettem az autót körbe jártam a témát, így megtudtam előre, hogy hova is kell szervízbe vinni, kit érdemes keresni. Fórumokon majdnem mindenki Zé mestert ajánlotta (nekik ezúton is köszönet), másnap Zé műhelyébe el, időpont kérés (megjegyzem van egy nagyon jó Facebook alkalmazásuk ahol foglalhatsz magadnak időpontot), majd miután megbeszéltem Zével, hogy kb. mi a baj jött majdnem 2 hét várakozás, mert csak úgy volt időpontjuk.
Ebben a két hétben már mindent elolvastam, úgy mentem a szerívzbe, hogy felkészültem mindenre, megnéztem, hogy mennyibe kerülhet egy turbó, mi van ha az EGR rossz, mi van ha a turbó vákum csöve rossz. Mindenre felkészültem. Arra is, hogy ha azt mondja Zé, hogy a javítás 400ezer forint és mit csináljon, akkor azt válaszolom, hogy használtautó hirdetést... :)
Illetve időnként földobott egy hibaüzenetet az autó "Water in fuel", de ezt mindig csak rossz úton csinálta, úgyhogy biztos voltam valami kontakt hibában. Ezen nem is aggódtam.
A megbeszélt időpontban Zé szívélyesen várt és neki is látott az átvizsgálásnak. Gyorsan szétszedte kicsit az autót és tisztogatott rajta ezt-azt csatlakozót, szelepet, EGR szétszerelés, tisztítgatás (közben nekem is magyaráz, tanácsokat ad), majd azt mondja, hogy készen vagyunk.
Nem akartam elhinni! Semmi költséges alkatrész rendelés vagy anyag vagyonokért? Nem, készen vagyunk! Az EGR nem működik 100%osan, de abban maradtunk, hogy minden érték rendben van, a következő olajcserénél lehet EGR-t is cserélünk, de addig menjek nyugodtan! Hebegek-habogok, hogy mennyire köszönöm, jajj, de megnyugodtam, de azért felteszem a kérdést: Mivel tartozom mindezért?
Semmivel! - válaszolja- az átvizsgálás ingyenes! Még kétszer visszakérdeztem, hogy biztos-e. Igen, biztos! Megköszönöm, eljövök, nyugodt és boldog vagyok újra! :)
Ezúton is szeretném megköszönni Zének a hozzáállását, a munkáját és azt, hogy ilyen korrekt volt! Biztos vagyok benne, hogy legközelebb is oda fogom vinni!
Nem is lehetne ennél szebb az eltöltött 1 hónap! :)
Születésnapom alkalmából megleptem magam még egy 159-essel, ami ezúttal Rosso színben pompázik!
Az eladó: SKrisz
A vételár: 3.500,-Ft + posta (~800,-FT)
Hát mit monjak, komoly. néhány nap alatt beleszaladt 700km és nagyon tetszik.
Az első tankolásnál kicsit falánknak tűnik a lelkem, mert annak ellenére, hogy úgy bántam vele, mint a hímes tojással, benyelt 11,,5-12 litert... remélem, azért ez még rendeződni fog.
27-én elvittem a Zengő-höz, hogy a futóművet állítsák be, és centírozzák ki a kerekeket. Úgy jött ki a gyárból, hogy a hátán komolyan kellett állítani és mind a négy kereken volt legalább 10g, de az egyiken 20. Tudom, egyik gyárban sem állítják a futóművet lézeres padon, úgyhogy nem pattogok. A beavatkozás kifejezetten jót tett neki.
Ami nem tetszik: a kormanygombok "középső" gombjai, amik a blue&me-t vezérlik, kezelhetetlenek. Ja, és NEM TUDOM LETENNI A TELEFONT!!! akinek van ötlete, kérem, szóljon!