Ennek az autónak a logikája haláli. Nem csak a klíma működése érdekes.
1.9-nél a regenerálás mindig hazafelé történt meg, Pestről kifelé dugó, majd az M6 közepén elkezdi és mire hazaérek befejezi.
2.0 pedig meló felé kezdi el, amikor lejövök a pályáról :-( Idióta. Majd a Csepel felé araszolva regenerál, majd megszakad, mert nem tetszenek neki az üzemi körülmények.
Csak remélni tudom, hogy nem legrosszabb eset áll fenn, miszerint meg sem szakad a regen, hanem zabálja az olajat és az dugítja el. Ezt némiképp alátámasztja, hogy a reményeim és a papírok szerint a 6000Km-rel ezelőtti olajcsere ill. szervíz óta elfogyott a motorból szűk egy liternyi olaj :-(
1. kép: November 1.
2. kép: November 8.
3. kép: November 17.
FCK CMPLXTY
Érzésre túl közelre vetítettek a fényszórók, így hát ellenőriztem. Ugyan kicsit szűk a hely, a faltól a lámpa 2m-re van és ennek megfelelően 2cm-t ejtettem a lámpa tengelyéhez képest. Lejjebb világított, úgyhogy állítottam rajta.
Update:
Franc sem érti a lámpa vetítését, ha közel van a kép a falon akkor a bal oldali van feljebb, ha pedig távol, akkor meg a jobb oldali :-(
Mivel hogy mazochista vagyok lecseréltem a fékfolyadékot a rendszerben. A fék nem gond ugyan úgy működik mint korábban.
A kuplung már kevésbé :-( Az 1.9-ben a kuplungharangnál egy konkrét légtelenítő csavar volt a toldó elemben. A 2.0-ban az csak egy légtelenítő szem, nem csavar, Mintha zsírzó tüske lenne.
Az olajcsere menete ebben az esetben:
- a kis szelepről le kell szedni a gumi kupakot
- majd a cső csatlakozás zéger gyűrűjét oldjuk
- a kuplung pedálhoz nem nyúlunk, kinti helyzetben hagyjuk!
- csövet ki kell húzni és a végét betenni egy gyűjtő edénybe
- hagyni kifolyni az olajat, gravitációs úton, majd utántölteni a tartályt
- feltöltés után tartály kupakot be kell zárni
- csövet visszatoljuk a helyére, de nem rögzítjük még
- kell plusz egy ember a következő művelethez,
- kézzel lassan lekezdi betolni a kuplung pedált, de óvatosan!
- eközben elöl hagyjuk a nyomástól kinyomni a csövet, tartva azt rendesen, hogy teljesen ne csússzon ki.
- ha jól csináljuk, akkor a kis "zsírzógombán" távozik a levegő
- addig csináljuk míg van benne levegő
- utána a csövet vissza toljuk és rögzítjük a zégerrel
- visszatesszük a gumi védőt.
Kb. ennyi. Egyszerűbb mint leírva.
Totálisan semmi értelme nem volt egy jól kitalált klíma vezérlést így elcseszni :-(
Adott a logika, a "régi" rendszerben, ahol van Full AUTO és AUTO üzemmód. Az elsőt nem kell magyarázni, a második akkor lép életbe, ha kompresszort kikapcsoljuk. És ez így volt jó!!! AUTO üzemmódban is teszi szépen a dolgát ha tudja, sárgával jelezve a 2-es képen a szöveg. Továbbá volt lehetőség MONO üzembe is kapcsolni a klímát ami szerintem jó dolog (volt).
Olasz barátaink fejenként egy vagy több palack Chianti Classico (bocs Krisztián) elfogyasztása után úgy döntenek, hogy változtatni kell ezen, mert túl jó volt!!!
Megszülták az új logikát miszerint felesleges a Full AUTO üzemmód. Eredmény, ha ki akarom kapcsolni a kompresszort, akkor többé már AUTO sem tud lenni, nem működik semmi normálisan, pl. nem kapcsolgat az AQS, stb...
DE! Végre van egy OFF gombunk. Miért is? A jó fene sem tudja, mert korábban is ki lehetett kapcsolni a ventillátor letekerésével és lehetett MONO üzemben egy gombbal tekerni mindkét oldalt!!!
De biztos én vagyok a hülye :-(
Egy kis esti szerelés mindig jól esik :-)
Miután már vállalhatatlan hangja volt és nem érkezik a német csere dob, leszedtem a dobot, lehántoltam a tetejéről a lemezt. És mint aki jól végezte dolgát, vissza is tettem, remélve, hogy elhallgat. Nem hallgatott el. Belül is szét volt esve, bár ha ráztam, nem zörgött :-( Tehát újra levettem és most dob nélkül vagyok. Halkan.
Poén, hogy a korábban írt kulturálatlan alapjáratnak nyoma sincs dob nélkül, kaszni nem rezonál be...
Négy éves autó az Isten áldja...
- Radionav 2015 Q1-es tépkép SD kártyán, ára alapján a kártya aranyból van (54000Ft)
Egy hetes Navteq-kel történő eredménytelen beszélgetés után sikerült aktiválni a 2015-ös térképet. A képen egy 11 karakteres azonosító van elrejtve. A helyes válasz: "EBX0T-96LB5". Na csak ezt nem próbáltam, minden mást igen. A support még a formátumot sem tudta megmondani :-(
Ti kerekek nem voltak fent sokáig sajnos :-(
Viszont ezekkel az ATS felnikkel is egész jól néz ki :-)
- Alapjárat nem meggyőző, leginkább hidegen. Rázza a kasznit, pedig a motor szépen jár.
- Kipufogó dobot cserélni kell, talán átkötőt is. Okozhatja a rázkódást?
- Kuplung akad, szerkezet kattan kifele irányban a fogásponton. Nem a pedál rugó az oka. Ennek ellenére rendesen veszi a fokozatokat és nem csúszik meg. Tavasszal csere!? Okozhatja a rázkódást?
- Lassabban melegszik fel. Termosztát? Hidegebb időben kiderül.
- Akkumulátor az eredeti 540Ah-s, csere lesz valószínűleg :-(
- Nem annyira hiba, de a nyári gumiban max. 1 nyár van még. A téli még bőven jó.
- Antenna csere volt mert a korábbit megette valami rágcsáló (2550Ft)
- Sebváló kupakot kicseréltem (4388Ft)
- Egyik ajtó behúzó aljából eltűnt a gumi, pótoltam (2655Ft)
- Bosch A085S első ablaktörlő lapát készlet (10000Ft)
- Ablakok (tető is) nyílik a távirányítóról, viszont csak tollaskulcsról záródik.
- Navi folyamatosan pofázik, zene hallgatás közben is :-( Ki lehet kapcsolni a hangot egyáltalán, mert én nem találtam?
- Indító gombot nem kell folyamatosan nyomni, gyújtás nélkül is azonnal forgatja, míg be nem indul, feltéve, hogy nyomom a kuplungot vagy a féket. Még szokatlan egy kicsit.
- BOSE halkabban szól, viszont maximumon is használható a mélyhang kiemelés. Nem torzít. Az exnél ugyan hangosabb volt és ott sem torzított, viszont elvette a mélyeket ennek érdekében.
- Rádió vétel jó.
- Ti ülésben nem fér el a senekem.
- Nem toligálható a könyöktámasz.
- Csomagtérajtó emblémával (is) nyílik :-)
- Gyári méret 17-es ATS felnikkel pont olyan alacsony az autó mint az ex. Az is ültetve volt 20mm-rel? Campona-s találkozónál megállapítottuk, hogy az ott jelen lévő cartársak vasai mind magasabban csücsültek...
Első (szűz) tapasztalatok. Mit mondjak, furcsa. A kerekek miatt olyan mint a villamos, meg szép, de aki azt mondja hogy komfortos az nem mond igazat. Valamit valamiért :-) Xenon király, fehér, gizda, de túl közelre világít és ugye a határvonal az nagyon éles, ami a fényes az fehér, felette tök sötét. Az autó gyengébben megy jelenleg mint az 1.9, szokni kell a tb lyukat és a (nem létező) gázpedál reakciót. BOSE halkabb mint az előzőben, térkép nem fedi le Magyarországot. Ülés, kormány, úttartás, optika, eddigi fogyasztás, felszereltség hibátlan. Szokni kell. Szervizkönyves, egygazdás autó a német Michelin-nél. Nagyon még nem léptem oda neki, mert tele volt pakolva a csomagtartó a téli gumikkal, meg a 7-esen jöttünk haza Fehérvárról, tehát nem túl gyorsan :-)