Kislányom szolídan jelezte, hogy itt az idő egy újabb autómosásra (1 kép). Elugrottam a mosóba, gyorsan levetettem sima vízzel. A wax tette a dolgát hibátlanul. Ha már nekiálltam, akkor kiporszívóztam a belsőt, lemostam, és leápoltam a bőröket mindenhol. Kárpittisztítóval végigmentem a szőnyegen és még az ablakokat is megpucoltam. Lassan kell néznem valamit a gumiszőnyegek helyére, mert itt a tavasz! :)
-8 fok van nappal. Épp ideális idő a kocsimosáshoz. A garázsban már van 10 is, így pont kellemes a waxoláshoz. Kimostam kézzel azokat a helyeket is, amiket a mosóban nem igazán lehetett. Rá kellett jönnöm, hogy öregszem. Kell egy gép. Kézzel nem állok neki többet. :) Szerintem szépebb lett.
Ilyen sem történt velem még, pedig már van párszázezer alfás kilóméter a talpamban. Az történt, hogy megálltam a pirosnál, majd amikor felengedtem a fékpedált, üdvözölt az üzenet, hogy csekkoljam a jobb hátsó féklámpát. Elgurultunk még az asszonykám munkahelyéig, majd vetettünk rá egy pillantást. A jobb hátsó féklámpa égve maradt. Na, ez meg hogyan? Izzó ki, mindkét wolframszál sértetlen. Csatlakozó ép. Hazamentem vele és idő hiányában elraktam aludni. Ma volt kis időm, igy mindkét oldalt szétszedtem, a csatlakozókat megtisztítottam, majd kaptak kis kontaktsprayt. Semmi változás. Mondom, felcserélem már a két oldali izzókat. És lám, az izzó a ludas. De ez hogyan, azt ne kérdezze senki. Vettem egy párat a jól bevált helyi márkából, mindkét oldalon cseréltem akkor már. Most minden szuper. Próbáltam fényképezni az izzót, mielőtt kidobtam, nem tudom mennyire látszik.
Nekiestem a váltógombnak Droberto infói alapján. A probléma az volt, hogy a váltógomb lötyögött, illetve a kupak is elég csúnyácska volt. A csavar meghúzva. Nekiestem a kupaknak, alkohollal szépen meg lehetett tisztítani, mondhatni újszerű lett. Ismét egy ciripelő hanggal kevesebb!
Piritunak hála lőttem ebayen egy új kulcsházat. Köszi innen is a linkért! Olaszországból három nap alatt meg is érkezett. Gyorsan át is pakoltam a cuccokat bele. Sajnos a régi kulcs emblémája teljesen elkopott, így az nem újrahasznosítható. A szerelés menete végtelenül egyszerű, minden adja magát. Semmi speciális dolog nem kell hozzá. Így most lett két vállalható kinézetű kulcsom az autóhoz, és pótalkatrészek hozzá, ha gond lenne.
Update:
Megérkeztek Olaszországból az emblémák is. Nem matrica, eredeti fémlapra készített.
Hiányzott egy tartófület rögzítő csavar. Szerencsére akad szinte minden méret készleten, így hamar orvosolva lett a hiba. Lassan minden rejtélyes ciripelésnek lesz gazdája.
Kicseréltem a lambdaszondát, mely kisebb anomáliákat okozott már. 1. hengersor 1. szonda, ami az összes közül a legjobb helyre került. Egy élmény visszafűzni a vezetékét a vezetőibe. Önbeállító paramétereket nulláztam a biztonság kedvéért. Most helyreállt a rend. Egy kipufogó rögzítő volt törött, az csörgött. Még szerezni kell egyet.
A jobb felső lengőkar kopogott. Janitól kaptam egy újat, ma beszerelésre került. Áldom a futómű tervezőjét! Nem kell lebontani a fél autót egy lengőkar cseréjéhez, mint az elődöknél, minden hozzáférhető, nagyjából 10 perc alatt cserélhető.
Az elektromosan behajló tükrök úton-útfélen elakadtak. Egy takarítás, és némi WD40 után hibátlanul teszik a dolgukat. Valószínű nem sokszor voltak használva.
Az ablakok elég nehézkesen mozogtak fel és le is. Szilikonnal átfújtam a csúszkákat, így most szinte suhannak, és azt is hangtalanul teszik. Az emelőmotor sem erőlködik többé!