Ezt a blogbejegyzésem Murphynak szentelem. És persze a Magyar Colornak és az AutoGlymnek! :)
Még valamikor a télen sikerült meghúznom a jobb hátsó sárvédőmet a garázsomba való beálláskor. Pont annyira, hogy ne csak a fényezés sérüljön, hanem lakatosmunkára is szükség legyen (1. kép). Sokáig húztam, halasztottam a javítását, végül AlfaCity előtt már nagyon érett a dolog, nem akartam sérült autóval megjelenni. Rohodi Misi ajánlása alapján a diósdi Magyar Colornál kötöttem ki. Gyönyörű munkát végeztek, azt hiszem bárhogy nézem, nagyon eltalálták a színt. A jobb első ajtót is újrafényezték, azt még valamikor a tél elején végigkarcolta valaki kulccsal a belvárosban... (no comment..) Gyönyörűen elködölték az élnél, én egyszerűen nem látom más színünek sehogy.
A fényezőtől az autóm első útja az AutoGlym garázsába vezetett. Itt már egy régóta tervezett fullos autóápolás várt rá (polír, wax, bőrápolás, műanyagápolás, motortér tiszítás, stb.). Két napra rábíztam Attilára az autómat, aki fáradtságos munkával újat varázsolt belőle. Eltűntek a karcok, a fenekén lévő rozsdapöttyök (2. kép!), a kátránypöttyök, a waxolás után pedig szinte leesik a víz a karosszériáról (11. kép) Meglepetés volt, hogy a motortér is teljes tisztítást kapott, olyan lett, mintha most jött volna ki a szalonból (10. kép). Érdemes megnézni a fotókat. (Olyan szép lett, hogy AlfaCityben a GT-m volt az AutoGlym bemutatóautója :)
Nos, vasárnap este boldogan hoztam el a GT-t az AutoGlymtől. Az örömöm kb fél óráig tartott, míg Újpestről a Krisztina térre értünk, ahol parkolás közben sikerült megtalánom egy virágágyás korlátját... a jobb oldali küszöbbel...! Szépen benyomódott, pont az ajtó alatt, és persze az élnél... Káromkodni sem tudtam, annyira szerencsétlennek éreztem magam...
Úgyhogy az AlfaCity előtti héten az autóm újabb 3 napig visszakerült Diósdra, ahol szerintem kiérdemeltem a leggyorsabban visszaérkező törzsvendég címét. Magyar Zsolti rendes volt, rengeteg munkájuk volt, de pont befért még AlfaCity előtt. Csütörtök délután hoztam el, pénteken már mentünk le Komáromba :) Csak ajánlani tudom őket, profik, alaposak, és gyorsak! Köszönöm!
Külön köszönet Ritának, Nikinek, Bazsinak, Csabinak, Misinek. Ők mindannyian segítettek valamit a 3 x 3 napnyi GT-nélküliségben :)
Egyelőre ennyi. Hazahoztuk (0312) az autót Ignáctól. Hétvégén teszünk vele pár kört, aztán megy vissza, az apróságokat még befejezi rajta a X. Esztergomi Alfa Romeo Tali előtt. Nagyon lelkiismeretes, szép munkát végeztek, csak dícsérni lehet őket.
Összegzésül, ami elkészült: hátsó lökhárító toldat felhelyezése, hátsó lökhárítón lévő horpadás javítása, stb., fényezés. feliratok eltávolítása a csomagtér ajtóról és a két sárvédő elemről, ezek helyének javítása, apró horpadás és karcolások korrigálása a csomitetőn, fényezés. hátsó szárny két színre való fényezése, felrakása. hátsó lámpák alatti részek újrafényezése a feliratok leszedése után keletkezett hibák miatt, több rétegű teli polír az egész autón. küszöb spoileren lévő hibák minimális javítása. bal oldali ajtókon lévő lakk lepattogzás helyrehozása. első lökhárítóban lévő rács és a mögötte lévő ezüst színű tartó feketére fújása. matricák eltávolítása mindenhonnan.
És ami még elkészül ha visszaviszem: visszapillantó tükrök házának fényezése ezüst színre. küszöb spoiler további korrigálása. belső műanyag dísz küszöbök matt feketére fújása. további apró hibák javítása azokon a részeken, ahol nem lett újrafényezve és kell szükséges. pl. kőfelverődések, stb. csomagtér ajtó kárpit visszarakása, kétoldalú ragasztóval történő rögzítése a mélyláda áldásos hatása ellen:) első vonószemtakaró beszerzése és fényezése, hátsó 'diffúzor' lemez felrakása, stb.
[Költségeim eddig: fényező munkák 115 (hátsó toldat 40, szárny 35, csomagtérfedél 40 (a polír meg a stb 'ingyen' volt. de mi számít ingyennek ilyen árak mellett?:) lakatos munkák 7eFt, borravaló a fényezőnek 5eFt]