Hétfőn vittem el az autót a fényezőhöz, az iskola járatot addig Zen teljesítette nyárigumikon. Szerencsénk volt az időjárással, és úgy az egész üggyel. Nem hiányzott persze, de egyszerűen, gyorsan túlestünk rajta. Chili újra tökéletes formában, karcmentesen, teljesen új gyári küszöbbel ma haza is jött. A műhelynek ahol javították nem véletlenül ennyire jó a híre. Tökéletes munkát végeztek, tényleg olyan lett az autó, mint volt. Választhattam volna a küszöb kijavítását is, ugyanis avultatták az alkatrészt. Inkább kifizettem a biztosítás által nem fedezett összeget. Nekem így kerek a dolog.
Egy városi szaladgálós autónál könnyen gyűlnek a plezúrok. A TD is szerzett egyet. a jobb hátsó sárvédőívnél. Az egész autó "fellelt" állapotú, sok apró karc, ajtórányitások, apró puklik, ahogy egy 20 éves gyári fényezésű autó kinéz. Szóval szóba se jöhetett hogy fényezőhöz rohanjak vele. Majd egyszer kap egy teljes fényezést.
Most csak gyorsan le akartam fedni a "sebet", nehogy elkezdje enni a rozsda. Úgyhogy 1k javító spray-vel én magam vettem kezelésbe. A szokásos amatőr hibákat mind elkövettem. Van megfolyás, látszik a maszkolás vonala, és nem is lett túl magasfényű az eredmény, de így is jobb lett mint volt. Persze semmi komoly cél eszközöm nem volt itthon, se kitöltő kitt, se csiszolópapírok, úgyhogy kész csoda, hogy egyáltalán néz ki valahogy.
Az utolsó kép az a festés után készült, azóta még dolgoztam kicsit rajta. Gravírgépbe fogott pici filckoronggal és Prevent pasztával szépen elkezdtem eldolgozni az átmenetet. Már a jtd-nél bevált ez a módszer, egy elég erősnek tűnő karcot kivettem így. A polrozás így hihetetlen lassan halad, de halad. MAjd ha lesz időm és keményedett még picit a festék, akkor rámegyek megint. Alul a megfolyást is megpróbálom szépen ledolgozni. Tökéletes nem lesz, de legalább nagyon feltűnő sem.
A küszöb jobb hátsó sárvédőívén előjött az Alfa 156 típushiba. Felpúposodott a fém a fényezés latt, így műtétre került sor. De mielőtt megejthettük volna ezt, egy kollégám bele nyitotta a parkolóban az autóját a kerékívbe :'(.
Így a 'kellemest' összekötve a muszájjal, egyszerre lett kész mind a két munka. Lakatolás (25e) és fényezés (22e) igen profi lett! Sem külső küszöb, sem hátsó sárvédő ív nem kapható, az egészet a lakatosra kell bízni. A küszöb fényezés után ki lett fújva szintetikus viasszal.
Utána kapott az autó egy full polírozást, de azt már a szaki haverommal együtt csináltuk reggel 9-től délután ötig. Most csillog-villog az öreglány, mintha bálba készülne. Na majd, Alfacitybe mutogathatja magát! :)
Kifelejtettem, hogy a tetejére ráesett vmi, aztán lett egy kis huppli, azt fogom elvileg a jövő héten javíttatni. Meg ha már ott van akkor, lökhárítót is, plusz egy kis polír. Nagyon szép lesz...
Sajnos a lakkozás nem erőssége a kocsinak, így két éves korára szépen kipöttyöződött az orra, de még az első sárvédő is. Ezek már nagyon zavartak, így hibajavítózásra ment, amíg én vakációztam.
Eredmény szép, de még csak félkész. Hiányzik a lakkozás egybepolírozása.