Egyik reggel indulni akartam, s pár száz méterig, gázadásra nyikorgó hang jött a kocsi elejéből, na gondoltam valami szíj lesz ez. Gyorsan el is gurultam a szerelőmhöz, ahol kiderült, hogy a kipufogósor tömítéssel van gond. Nosza cseréljük. Aztán még aznap szólt a szerelő, hogy észre vettem-e, hogy gyengébb a kocsi ereje. Mivel akkortájt jobbára városban közlekedtem nem tűnt fel, de aztán mutatta, hogy a felső turbócsövemen egy hosszirányú repedés van. Mindjárt mondtak rá egy 30 ezres összeget, na mondom ez sok lesz, keresek majd olcsóbbat. Végül két hét alatt majd féláron lett is, kiszedni nem bonyolult, úgyhogy azt már magam cseréltem is és visszatért a ménes :)
km: 158000
Kipufogósor tömítés: 3400 Ft.
Felső turbócső: 17000 Ft.
Tömlőbilincsek 2db: 270 Ft.
Jó magyar utak hozták a formájukat. Ropogásszerű hang jött a bal elejéről, kiderült, hogy a felső lengőkar a hibás, de az alsó is kotyogott ezért az is cserélve lett, s lőn csend van.
De tényleg. Remélem nem vagyok egyedül, de ma (is) kimentem csak úgy gyönyörködni.
Kifelejtettem, hogy a tetejére ráesett vmi, aztán lett egy kis huppli, azt fogom elvileg a jövő héten javíttatni. Meg ha már ott van akkor, lökhárítót is, plusz egy kis polír. Nagyon szép lesz...
Vásárlás utáni javítások cserék. Kronológia itt nincs, mivel szinte egy időben történt meg mind. Na jó nem kb 2 hét alatt:)
Szóval:
- vásárlás után rögtön vezérlés+olajcsere
- ablaktörlő javítás (az első két szakasz nem működött)
- téli felni le, nyári fel + új gumik
- futóműállítás
km most: 150520
Hát az úgy volt...:)
Valamikor az év elején vagy már lehet, hogy a 2009-es év végén, belém nyilallt a gondolat: nekem saját autóra van szükségem. Persze eddig is volt autó egy 97-es Bravo, de azt jóformán testvérem hajtotta, mert munkába járáshoz elengedhetetlen volt. Nehezen sikerült összeegyeztetni a programjainkat, mindig akkor akart menni a másik, mikor az egyik is. Egyszóval: ide autó kell! Egy dologban voltam biztos, hogy olyat veszek, amilyet én akarok, nem hagyom magam le vagy rábeszélni szívem választottjáról. Ekkor még az Alfa sehol sem volt, nézegettem germán kocsikat, aztán japán társait is, de olyan érzésem volt, hogy: jó, jó, de valami nem stimmel, valami hiányzik. Hanem aztán túrtam a netet, mígnem valamilyen weboldal oldalsávjában láttam egy Alfa Romeo-t. Nem mondhatnám, hogy szerelem első látásra, megnéztem. Aztán előadtam ötletemet mindenkinek, különösen autószerelőknek, hogy mire készülök és közöltem, hogy van egy Alfa is a jelöltek között. Igen, jól gondoljátok :), jöttek ám a válaszok: hú azt ne vedd, mert ilyen, meg olyan stb. Úgy éreztem, mint a kisgyerek, hogy ha valamit minél inkább tiltanak, az csakazértis annál jobban kell neki, ráadásul minél többet néztem, annál jobban tetszett. Gondolatokat tettek követték, elkezdtem keresni a nekem megfelelőt. Több emberrel is beszéltem, s sajnos nem lettem jobb véleménnyel a kereskedőkről. Csak egy szösszenet: nem tudom tudjátok-e, egy időben ezena weboldalon meg lehetett nézni az elkészült környezetvédelmi tanúsítványokat, s voltak kocsik, melyekben az idő előre haladtával csökkent a kilométer.Érdekes és erről ennyit is. Többször úgy voltam én nem veszek autót, mindenki át akar ..szni, elegem van. Persze kimérgelődtem magam és csak kerestem tovább. Az eredmény nem maradt el. Felhívtam egy kedves hölgyet, hogy megnézném az autóját, meg is egyeztünk az időpontban, s szóltam autószerelőmnek (aki finoman szólva nincs oda az alfákért, ami egy vásárlásnál nem baj, legalább a hibáit kíméletlenül megmondja nekem) s már nyargaltunk is. A helyszínen miután megláttam az autót, szememet elborította a köd, tudtam, hogy előbb utóbb hazajön velem. Szerencsémre baja nem volt, lefoglalóztam, s megegyeztünk, hogy mikor lesz a tényleges adás-vétel. A kocsin még hitel volt, így egy budapesti út még várt ránk, ahol hitelmentes lett és át is írtuk a nevemre. Megvan!!!! Nem tudtam lemosni a vigyort a képemről, az emberek közül sokan megbámultak, s amikor az első sorstárs villantott... nagyon boldog voltam.
Hát ennyi a történet.