Blog >> termosztát
Kicsit elmaradtam a blog írással. Elég sok mindent történt mostanában.
Ahogy a fórumos társak már értesültek róla eltörött a kormányszervóm, hiába töltöttem újra a folyadékot (ami egyébként az automata váltó folyadék), nagy cicergések közepette kb 10 perc múlva már nem is volt a helyén. Mint utóbb kiderült a belső padlókárpit alá folyt be...a holland szerelő állítása szerint. Ám legyen.
2 hétig parkoltatni kellett az Alfát a szerviz előtt, mire megjött az alkatrész és megtörtént a beszerelés. Azóta szépen forog, bár a jobbra még mindig kevesebbet fordul, mint balra...
Pár hétre rá megint jött egy meglepi: a "hőcserélő" megadta magát (ennek gondolom van valami rendes magyar neve is, talán termosztát). Itt is hiába töltögettem újra a hűtővizet, először csak kicsit kellett, aztán már 5 percenként. Pár napig megint parkolászott a szerviz előtt, csere megtörtént, bár még kicsit levegős a rendszer (annyira nem értem, hogy egy normálisnak tűnő holland szerelő-ember nem levegőtlenít hűtőfolyadék cserénél, na mind1.) Legalább ez is megvan.
Hogy valami jó is történjen, beszereltem egy Sony fejegységet, ami nagyon szépen szól, ill szólna, ha kicseréltetném a gyári hangszórókat is. Ennek nemsokára neki is fogok esni. Sok jót hallottam a Fusion zöld szörnyetegekről, hamarosan be is szerzem őket.
Mivel egy rövid hazaút is tervbe került, átnézettem a vasat 2 szerelőnél is. Igazából nem így akartam, de így sikerült. A második szervizben került bele egy új vezérműszíj a hozzá való alkatrészekkel, valamint egy esedékes olajcserét és egy légszűrő cserét is végrehajtottak.
Mondhatom nagyon érdekes, mivel nem kaptam a motorháztérbe semmiféle cserét jelző matricát, vagy legalább egy alkoholos filccel történő odafirkantást. Marad a számla a bizonyításra... Ezek a holland szerelők tényleg ennyire trehányak, persze a jó kis 49EUR+19% áfa /óra munkadíjat rendesen elteszik... Hol vannak a jó magyar Alfa szerelők!!!!! :)
A haza és visszafelé vezető út nagyon élvezetes volt, nagyon szépen ment a járgány, továbbra is nagyon szeretem :)
Költségeim:
Kormányszervó + szerelés: 750 EUR
Vezérműszíj, olaj, olajszűrő és levegőszűrő csere: 550 EUR
Termosztát csere + szerelés: 220 EUR
A vicces dolog, azért még megemlítem így a végére: mindkét szerelő megállapította, hogy a szilentjeim rossz állapotban vannak és a légkondim megdöglött... Rá sem akarok gondolni, hogy ez majd milyen anyagi költségekkel fog járni...
Megvétel után cserére szorult a termosztát, nem ment 80 fok fölé a víz, most már 88 fok körül áll. Facet márkájú került bele, abból is a drágább kellett, mert a motorkód ezt indokolta.
A mai napon termosztát valamint pollenszűrő csere lett végrehajtva az autón. Behr került bele; már ami a termosztátot illeti.
Plusz sikerült megjavítani a csomagtartó ajtó jobb hátsó teleszkópjának bemenetét. Most már nem lötyög.
Régen írtam, de nem is nagyon volt mit, mert a válság óta nemigen autózunk. Így viszont HuNCutka a hétköznapi autóból előlépett élményautóvá. Már ami a használat gyakoriságát illeti. Lehet, hogy bérelek mostmár neki egy garázst. Akkómá. Meg az alábbiak nagy részét is el tudnám kerülni...
Nyáron volt egy kis gubanc. Elvittem kicseréltetni a termosztátot, meg az olajat (10K km, 1,5 év). A hőfok jó is lett, de párszáz km után elinduláskor azt vettem észre, hogy a több, mint négy liter 5w40 Agip oil ott figyel az úton, és elkezdett világítani a lámpája. Motor gyorsan leállít, alánéz... Leeresztő csavar helyett valami menetes akármi van kiszakadva a teknőből. Remek. Pont az autóklub mellett történt, bementem, hogy nézzünk már alá, vagy valami. Erre kiderült, hogy az csak vizsgaállomás, és hagyjam őket békén. WTF? Nooormális? Úgyhogy letámasztottuk a helyszínen, másnap vitettem el a szerelővel. Asszem érdemes lenne mostmár megcsinálni a menetet a vonószem helyén, mert sűrűn van rá szükség. :) Majd még egy nyilat is ragasztok a lökösre, mint a rally autókon szokás.
A szerelőnél kiderült, hogy nem tudták rendesen becsavarni a leeresztő csavart, mert állítólag még a Béla megrepesztette a menetet a karteren. Erre a baromállatja (valamelyik embere) beletekert egy menetes ízét, ami vagy három centire kilógott. Egy ültetett autón. Nem tudom, kinek a kurva anyját, de valakinek biztos. Leírom ezt a másik nevet is, mert megérdemli: Márton Albert. Vagy valamelyik embere, de ez nem kéne, hogy kifogás legyen. Karterhegesztés. Valami nemtom milyen olajat rakott bele, de párszáz km-nél többet nem akartam várni, hogy lecseréljem. Persze rendes leeresztőt akkor sem bírt belerakni a köcsög. Na ennek a rendbetétele következik most, délelőtt vitte el a szerelő. A következő jelölt. Bélát meg sem próbáltam, a januári műszakiig nem férnék be hozzá, Csöri meg sajnos messze van. Legalábbis rossz fékkel messze. Merthogy azt is rendbe kell tenni. A kézifékkötél kuka, a többi meg majd kiderül. (betét, tárcsa, abs, ?) Meg majd az árak függvényében végigmegyünk a listán. Ajtóhatároló, bal ablakemelő, lökös (vs. betonszegély...), ilyesmik. A végén meg felkerül majd a télikerék is, amit tegnap rakattam össze, ugyanis felújítottam a felnit. (sohatöbbet!) Homokszórás, csiszolás, alapozó, festék, új szelepek. Lakkot nem raktam rá, nem is nevezném a Sema show-ra, de fasza lett. Óaranyszínűre akartam, mint a régi Alfa pályagépeken, de nem találtam elég sötét aranyat, ezért ezüst lett. Van a városban egy sárga 145, ezüst a téli acélfelnije, azon jól néz ki, de szerintem (és a Photoshop szerint is) jó a rossohoz is. Möglássuk. Már nagyon várom, hogy patent legyen a gép. Fájó szívvel beáldoztam a berényi talit is, de mostmár annyira meg akarom csináltatni, amennyire csak lehetséges. Meg rátaláltam álmaim felnijére is (Lenso CX), de az már nemigen fog beleférni.
Az olaj valami új német cucc, Divinol, vagy mi. 5w40. Nagy trágya nem lehet, teljesíti az előírtakat, megpróbáljuk.
177900 körül járunk. Folyt. köv. hamarosan.
Ma kicserélték a szélvédőt és a termosztátot is egy helyen. Keretet is cserélni kellett sajnos így megdobta a végösszeget kicsit. :S
Jah és most úgy áll 90fokon a mutató mint a cövek! :)
Hideg-meleg....
Termosztát. minden Alfás kedvence. Régen mérte Csöri, azt monta szerinte nem olyan rossz. Legutóbb azt mondta már rossz. Hallgattam rá.
Na meg ugye Bp-n közlekedünk. Itta sima út is tiszta luk. Be is költöztek a nyöszörgő manók. Mostanáig mert hangsebeséggel esett ki a futómű, és vele együt a két nyüszítő felső lengőkar.
Hurrá! Mutató ideális helyen, nyikorgás sehol, sőt fura mód az autó is talán stabilabb lett?!
Ma megrendeltem ErHard 242(DarkSide)-tól az új termosztátot. Amint megérkezik már dobom is be a helyére.
Az első komolyabb havazás alkalmával kapásból két dolog is megadta magát. A szélvédő megrepedt, gondolom a kavicsfelverődés meggyengítette a hideg ónos eső meg a forró levegő amit fújattam a szélvédőre pedig megtették a hatásukat. Bebizonyosodott az is, hogy a termosztát cserét sem halogathatom tovább. Alig akar megmozdulni a hőfokmérő....
Elérkezett a hideg idő és egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy a termosztátom kampó. Sehogyse akart felmelegedni a motor, bekómázott mindig 50 foknál, esetleg jobb kedvében 60-70. Fütésem persze pedig szinte a nullával volt egyenlő. Nincs mese, ez bizony termosztát hiba lesz.
Nem sokat gondolkodtam a dolgon, körbejártam az autós üzleteket és egyik helyen berendeltem egy VERNET márkájút (volt facet, de az nekem nem csengett megbízhatóan). Szerencsémre még aznap meg is érkezett, vásároltam még pár bilincset.
Ma neki is kezdtem...munkamenet a következő:
- Légcső ECU-rol le, kompletben félre
- Bilincsek meglazítása
- Hőfokszenzor ki, így könyebb hozzáférni a csavarokhoz
- Felső visszavezető cső le
- Nagy, első, vastag cső le, ilyenkor patak módjára ömlik ki a víz, de no problem, utánna lehet tölteni :)
- Tartócsavarok ki, és így könyebben leválasztható a hátsó cső is
Először felhuzgáltam a csőcsonkokra az új bilincseket, majd az előbb leírtakat fordított sorrendben, szépen lassan és nyugodtan (!) mindent visszaraktam, meghúzgáltam. Rendszert újratöltöttem és nini, lassan emelkedik a motorhő :P Az első vastag cső pedig még mindig hideg, yesss :P Fütésem is lett :) Voltam próbaúton is, úgy áll 90 fokon a mutató, mintha odaragasztották volna :)
Nem bántam meg, hogy egyedül végeztem el ezt a cserét, jó móka volt :)
És basszus még 140.000km után is a gyári termosztát volt benne :D Illet már a csere szerintem... :)









Több mint három hónap használat után közelebbi ismeretség alakult ki. Megfigyeltem, hogy nehezen melegszik fel és az ideális 90 fokot szinte sosem éri el a motor, emellé párosult a hideg állapotban lévő "köhögése", illetve a kissé magas fogyasztás (8,5-12,5). A fórumok hozzászólásaiból előzetesen kiderült, hogy a lambda-LMM-gyertya hármasság körül lehet a probléma. Az első szervíz körben kiderült, hogy a termosztát OFF. A héten megvolt a csere, és azóta gyönyörűen 90 fok körül tartja a hőmérsékletet. Másnap elvitték egy diagnosztikára ott pedig a diagnózis a lambdaszonda hibája (mellesleg az előző tulaj is utal erre egy amore-s csevejben). Ugyanis a hideg állapotban való rakoncátlankodás megmaradt. Úgyhogy karácsony után lambda+gyertya csere.