Blog >> termosztát
Ki kellett cserélnem a termosztátot, mert nem igazán akart felmelegedni 80 fokra a műszer.
csere után kb 3 liter hűtőfolyadékot igényelt még...
Termosztát csere.
Olaj utántöltés 2,5 liter. :))))
2007.12.27-én termosztát cserét kellett végrehajtani az autón. Fűtés volt ugyan, de a víz hőmérséklete - ha 50 km/h-val gurultam négyesben, vagy 110 km/h-val ötösben - 70-75 fok volt. Ez azt eredményezte, hogy városban a fogyasztás 14,5 liter lett. 130-140 km/h-ás sebességnél már fix 90 volt a hőmérséklet a rossz termosztáttal.
Ma végre elhoztam az általam favorizált szerelőtől a gépsárkányt. Lejárt a műszakija holnap :P
40 ropesz lett a vége nem is sok végül is volt benne termosztát csere, jobb első szilent csere fagyálló csere, diagnosztika, fékpad... Szal fájin lett most már 2009 mittoménmeddig jó :)
Sajnos le kellett szednem a b oszlop előtt fóliákat, így most ragacsos az ablak, de mind1 fityfene, mert kaptam remek ajánlatot a visszafóliázásra és egy szép műbizonylatra.. mert az nem volt.
Japropó: Köszönönet Ferkének az ő tudja miért!
1 lépéssel közelebb ismét a tökéletességhez :)
A víz nem tudott rendesen felmelegedni kivéve, ha nagy dugóban álltam. Úgyhogy így tél előtt aktuálissá vált a termosztát cseréje. Gyári került bele. 28e Ft volt :-O Az utángyártott 18 lett volna, de azokról csak rosszat hallottam, úgyhogy maradtam a drágább alkatrésznél.
Egyúttal lecseréltettem a hűtőfolyadékot is, meg az ablakmosót. Illetve volt még egy apróság. A légszűrő ház berezonált. Meg kellett keresni, hogy hol engedett el.
Ismét kicseréltem a termosztátot. Most gyárit vettem. Ezzel jó a vizem hőfoka, szépen 90-en áll a mutató. Végre, ideje volt, úgyhogy örülök neki. Másnap feltöltöttem fagyállóval a hűtőrendszert, természetesen Paraflu került bele.
Kicseréltem a jobb első lámpában a helyzetjelzőt, mert kiégett.
Az alkatrészeket Erhardtól vettem.
Ma Ferke barátunk jóvoltából bevásárlásra került a 8 db. gyertya, meg egy BEHR termosztát, már cserére ítéltettek. A héten be is szereltetem ezeket.
Na eddig bírta a gyári hűtő meg az előtétek, ja és az 1 éves termosztát. Az egész hazafele a horvát autópályán kezdődöt, még jó hogy haza hozot minket köszike.



2006. november 30.
Állandó vitatéma a 156-os Alfáknál a vízhőfok kérdése. Van, aki esküszik arra, hogy teljesen normális, ha nem megy a vízhőfok az óra szerint 70 fok fölé, és van, aki szerint ez baromság. Én az utóbbi tábort erősítem, mert a csere előtt az enyém is nagyon nehezen és ritkán melegedett be, a csere óta azonban inkább a 90 fok körül vagy a felett mocorog a mutató. Normál haladásnál városi és autópályás használatnál is szinte oda van szögezve a 90-hez, dugóban araszolgatva pedig egészen addig kúszik fel a mutató, amíg be nem kapcsol a ventillátor és szépen le nem hűti a 90 alá egy picivel.
A termosztát gyári beszállítója a BEHR-Italia, de a JTD motorokkal ellentétben itt nem kell a gyárihoz ragaszkodni. Az enyémbe VERNET gyártmányú került, amit bátran ajánlhatok, mivel egyelőre bevált.
A Láng üzleteiben kb. 10e Ft, a cikkszáma: 6506.88.

