Blog >> termosztát
Hétvégén (0125) észrevettem, hogy nem megy fel a mutató 60-70 fok fölé, olykor meg vissza is esik -útközben- 50-55-re is.. A termosztátra gyanakszom a jelenségért. De még bízok abban, hogy csak a nagy hideg okozza, hogy nem tud felmelegedni. Amint tehetem ellátogatok a szervizbe, hogy kiderítsék melyik okozza.
Nemrég észrevettem hogy a termosztátom rendetlenkedik. A víz hőfoka alig közelítette meg a 90 fokot, a termo máris átkapcsolt, és lehúzta 75 fok alá a hőmérsékletet. Egy-egy hosszabb út alkalmával ez a dolog folyamatosan ismétlődött.
Ma sor került a cserére. Az új termo teszi a dolgát és újra minden a régi lett! :-)
ismét ki kellett cserélnem a termosztátot, ez most elég hamar megadta magát még egy évet sem bírt ki :(
pedig ez is gyári minőség volt elvileg...
de most legalább olcsóbban jutottam hozzá: 6500Ft
csere után még kellet bele nem egész 3 liter fagyálló. így -20 fokig bírja majd...
121815km
Nem tetszett a dolog, hogy nincs rendes hőfok...cseréltetni kellett a termosztátot...és ha már nyár van egy klíma tisztítás is belefér...cserélve lett még a pollen szűrő.
Tiszta város, jópár "testdrive" haveroknak, barátoknak, családtagoknak és kutyáknak, az eredmény egy V6hoz illő fogyasztás, végre. 13.2. Elégedett vagyok.
Termosztátot cserélnem kell viszont, meg az ablakmosó folyadék is eltűnik valahol a rendszerben, lehet csak a kis szűrőjét kell kitisztítani. Ezeknek is örülök, egy olasz autónak legyenek ilyen apró nyűgjei:))
PS: ócsó a bengzin, Sanyi
Nos átestünk egy vezérlés (vizpumpával) és termosztát cserén. (128.014km) Valamint lecseréltem a hőgombát is a LMM előtt. (Az újabbakon már egyben van de nállam még külön...) Hideg motornál 2500-3000 alatt hol ment hol csak rángatóztunk, bár inkább alig akartunk menni, most végre jónak tűnik. A szerelő mester Bandi volt, akarom mondani András bácsi :o) THX!
Elfelejtettem a megfelelő időben feltölteni : március közepén megtörtént a szokásos, elkerülhetetlen termosztát csere. Lehet hogy kicsit későn, Prágát úgy jártuk meg vele, hogy alig mozdult a vízhőmérő mutatója a hírhedt cseh ugratós autópályán ... FACET lett bele, ettől nem félek úgy mint a Behrtől :). Egyszerűbb is mechanikailag. Megáll 90°C-nál mint a cövek, és hamar eléri az üzemi hőfokot is Tutti. Fél óra munkám ment rá,az após garázsában. Megérte.
..legalábbis így hangzott. Először csak egy-egy koppanás, gondoltam érik valamelyik szilent, majd a legközelebbi szervíznél orvosoljuk. Aztán egy nap egyre többször és ami a legnyugtalanítóbb: a kerék forgásának ritmusában. Ennek fele sem tréfa: telefon a szervízbe, időpont, addig ne is nagyon járjak vele. De hazafelé annyira zajos lett, hogy meg kellett állnom megnézni nem akar-e kiesni a kerék. Ki akart.. Az összes kerékcsavar laza volt, volt amelyiken egy fél, de olyan is, amelyiken három fordulatot tudtam húzni. A zaj megszűnt. Pfű..
Viszont a szervízidőpont megvolt, úgyhogy a rég gyengélkedő termosztát újnak adta át a helyét. Most már rendesen felmelegszik a hűtővíz.
Munkával ünnepeltem május elsejét: olajcsere (Selénia WRD 5W-40), összes szűrő csere, termosztát csere (végre 90 fokos a vizem!), EGR szelep takarítás (ocsmányul nézett ki). A vezérléshez is megvolt minden cucc de azt inkább rábíztam egy tapasztalt kollégára! Gyári vezérműszíj + görgők + vízpumpa cserélve! Km óra állás: 103000.
Ki kellett cserélnem a termosztátot, mert nem igazán akart felmelegedni 80 fokra a műszer.
csere után kb 3 liter hűtőfolyadékot igényelt még...
5
477