Blog >> termosztát
Mai nap (0130) erre is sor került, mivel napok óta nem akart felmenni a mutató 60-70 fok fölé, ezért rendeltem egy termosztátot Gerissimo-éknál, aki ma ki is cserélte nekem.
A szerviz előtt azért kapott egy kiadós mosást és porszívózást, hogy ne érezze magát olyan rosszul a 'doktor bácsinál' :)
Odafelé úton megemberelte magát még utoljára a termosztát, mert Pesten úgy állt a mutató, ahogy kellene - köszönhető ez a dugónak. Az új termosztát BEHR típusú, többektől hallottam, hogy ez jó féle, úgyh ilyen lett belé rakva.
Tegnap ystuc cartárs segítségével találtam és vettem egy ablakmodult a vaterán, ami azt a célt szolgálja, hogy nyáron a lehúzva felejtett ablakokat is felhúzza, mikor bezárom/beriasztom az autót, azaz csak szolgálná, mert nem sikerült még beépíteni, ugyanis mindig kicsapta vmelyik biztosítékot :\ Ezzel azt hiszem vmi elektromos szakit keresek meg majd.
A bal első övfeszítőm kicsit gyengélkedett az utóbbi időben, így azt is kicseréltük arra, amit nem régiben András bácsitól vettem. Mostmár szuperul visszahúzza, úgy, ahogy az a nagykönyvben meg van írva.
A tetőkárpitom a hátsó ablak vonalában egy kicsit lógott - istentudjamitől.. és ahhoz is kapott a kicsike új patentokat, mostmár az is szép:)
[Költségeim: 11500Ft BEHR termosztát, 4500Ft ablakmodul, 9500Ft = fagyálló hűtő folyadék, bilincs, tetőkárpit patentok, munkadíj (6óra), stb. ]




Hétvégén (0125) észrevettem, hogy nem megy fel a mutató 60-70 fok fölé, olykor meg vissza is esik -útközben- 50-55-re is.. A termosztátra gyanakszom a jelenségért. De még bízok abban, hogy csak a nagy hideg okozza, hogy nem tud felmelegedni. Amint tehetem ellátogatok a szervizbe, hogy kiderítsék melyik okozza.
Nemrég észrevettem hogy a termosztátom rendetlenkedik. A víz hőfoka alig közelítette meg a 90 fokot, a termo máris átkapcsolt, és lehúzta 75 fok alá a hőmérsékletet. Egy-egy hosszabb út alkalmával ez a dolog folyamatosan ismétlődött.
Ma sor került a cserére. Az új termo teszi a dolgát és újra minden a régi lett! :-)



ismét ki kellett cserélnem a termosztátot, ez most elég hamar megadta magát még egy évet sem bírt ki :(
pedig ez is gyári minőség volt elvileg...
de most legalább olcsóbban jutottam hozzá: 6500Ft
csere után még kellet bele nem egész 3 liter fagyálló. így -20 fokig bírja majd...



121815km
Nem tetszett a dolog, hogy nincs rendes hőfok...cseréltetni kellett a termosztátot...és ha már nyár van egy klíma tisztítás is belefér...cserélve lett még a pollen szűrő.
Tiszta város, jópár "testdrive" haveroknak, barátoknak, családtagoknak és kutyáknak, az eredmény egy V6hoz illő fogyasztás, végre. 13.2. Elégedett vagyok.
Termosztátot cserélnem kell viszont, meg az ablakmosó folyadék is eltűnik valahol a rendszerben, lehet csak a kis szűrőjét kell kitisztítani. Ezeknek is örülök, egy olasz autónak legyenek ilyen apró nyűgjei:))
PS: ócsó a bengzin, Sanyi




Nos átestünk egy vezérlés (vizpumpával) és termosztát cserén. (128.014km) Valamint lecseréltem a hőgombát is a LMM előtt. (Az újabbakon már egyben van de nállam még külön...) Hideg motornál 2500-3000 alatt hol ment hol csak rángatóztunk, bár inkább alig akartunk menni, most végre jónak tűnik. A szerelő mester Bandi volt, akarom mondani András bácsi :o) THX!
Elfelejtettem a megfelelő időben feltölteni : március közepén megtörtént a szokásos, elkerülhetetlen termosztát csere. Lehet hogy kicsit későn, Prágát úgy jártuk meg vele, hogy alig mozdult a vízhőmérő mutatója a hírhedt cseh ugratós autópályán ... FACET lett bele, ettől nem félek úgy mint a Behrtől :). Egyszerűbb is mechanikailag. Megáll 90°C-nál mint a cövek, és hamar eléri az üzemi hőfokot is Tutti. Fél óra munkám ment rá,az após garázsában. Megérte.


..legalábbis így hangzott. Először csak egy-egy koppanás, gondoltam érik valamelyik szilent, majd a legközelebbi szervíznél orvosoljuk. Aztán egy nap egyre többször és ami a legnyugtalanítóbb: a kerék forgásának ritmusában. Ennek fele sem tréfa: telefon a szervízbe, időpont, addig ne is nagyon járjak vele. De hazafelé annyira zajos lett, hogy meg kellett állnom megnézni nem akar-e kiesni a kerék. Ki akart.. Az összes kerékcsavar laza volt, volt amelyiken egy fél, de olyan is, amelyiken három fordulatot tudtam húzni. A zaj megszűnt. Pfű..
Viszont a szervízidőpont megvolt, úgyhogy a rég gyengélkedő termosztát újnak adta át a helyét. Most már rendesen felmelegszik a hűtővíz.
Munkával ünnepeltem május elsejét: olajcsere (Selénia WRD 5W-40), összes szűrő csere, termosztát csere (végre 90 fokos a vizem!), EGR szelep takarítás (ocsmányul nézett ki). A vezérléshez is megvolt minden cucc de azt inkább rábíztam egy tapasztalt kollégára! Gyári vezérműszíj + görgők + vízpumpa cserélve! Km óra állás: 103000.
