Blog >> termosztát
Kész a kocsim, szívósor cserélve lett. Termosztátom még volt itthon, gondoltam berakatom, ha már egyszer megvettem tavaly drága pénzen. Amúgy computer szerint minden okés, csak nem jól mutat a mérőműszer az utastérben. Valahogy sejtettem, hogy nem lesz jó, hisz általában a hozzá való alkatrészek nagy százalékban nem passzolnak, lásd pl. váltókulissza amit többszöri próbálkozás után sem sikerült használhatót szerezni. Nos a termosztáttal az a gáz, hogy a csatlakozója nem passzol a kábelhez. :S
Fékcsöveket is cseréltettem volna, mert műszakin kötekedtek, de a szerelőm szerint semmi bajuk. :)
Ma két hét után végre megoldódott a termosztát csere:)Erhardtol vettem egy olasz termosztátot.Elvittem a szervizbe kicseréltetni.Sajnos elsőre nem sikerült ,mert letörtek berakáskor az alsó műanyag kivezetések.András bácsi mondta,hogy törékeny:)Szerelő törte el így rendeltek egy másikat.Az se lett jó mert valami érzékelő nem volt rajta.Jött a következő,ez se stimmelt:))Ma végre minden összejött,megjött a megfelelő és be is lett rakva.A huzavona miatt nem kellett fizetnem a cseréért,így csak némi időm költöttem rá!:)Haza felé már fel is kúszott a hőfokom 80ig ez alatt a 7km alatt:)

Egy egész évet kibírt. El sem hiszem, hogy milyen tartós alkatrészek készülnek manapság.
km: 93330
Ki lett cserélve a termosztát. Tettünk bele Behrt, mert a gyárit is ők gyártották. Bízom benne, hogy hat évet ez is ki fog bírni. Ami most furcsa, hogy másképpen működik, mint a japán konstrukció. Itt igen nagy a mutató ingadozása, de a téli mínuszokban valószínűleg nem fog bekapcsolni a ventilátor. Szóval 88-nál nyit, és 85 környékén stabilizálódik. Majd meglátjuk mit fog mutatni nyáron.
A szerelőm a víz leengedése után megkérdezte, hogy visszategye-e? Mondtam neki, hogy köszönöm, de inkább keverjünk bele újat. Jobb a békesség. Most legalább tudom, hogy mikor telik le a két éves csereperiódus.
PS.: Maradt egy három pólusú hőfokjeladóm, amivel nem tudok mit kezdeni (nekem 4 pólusú van benne). Akinek kell, viheti...



Nem tudom mi legyen... Ha valaki tud esetleg segítsen! A termosztát valószínűleg feladta a harcot. Az 50-et nehezen hagyja el, majd nem sokkal hetven felett aláhullik és nagy lassan mászik hetvenig és vissza és fel és vissza. A csere nagyjából húszezer forint lenne folyadékostól, mindenestől, de nem tudom, hogy ez normális működés vagy hibás? Kicseréltessem a nagy mínuszok előtt a hűtőfolyadékkal egyetemben vagy sem? ....?
Végre megtörtént a termosztát csere! Sokkal jobb lett! :)
2009.09.04-én átestünk az első közös nagyszervízünkön.
Ami cserélve lett:
Termosztát
Vízpumpa
Levegőszűrő
Olajszűrő
Pollenszűrő (carbon)
Teljes vezérlés (vezérműszíj + feszítő + vezető; generátorszíj + feszítő + vezető, fogaskerék)
Olaj - Selenia WR/5W-40
Hátsó ablaktörlő motor
Kartergázszűrő
Km: 86398
Múlt hét pénteken megvettem a GTV útodját ezt a fekete szépséget:))))
Olcsón vettem és mivel nem a MediaMark-ból ezért nem jót:(((
Tudtam hogy nem véletlenül olcsó. Próblémák: LMM, termosztát, fűtés ventillátor, rádió.
Megrendeltem a termosztátot és az LMM-et, és meg is jöttek pénteken. Akkor csere....
Ja persze:(((((
Lmm a régi csavarjai berohadtak majd az egyik beletört a házba.
Kicseréltem nagynehezen és pótoltam a csavarokat, erre nem müködik az új.
Oké, a mai sz..ás megvolt, gondoltam....
Visszaraktam a régit és lerendeztem a cserét gariba.
Átmentem az egyik kollégámhoz aki autószerelő, hogy kicseréljük a termosztátot.
Amikor szedte ki a régit már szólt hogy a hosszú csavar szétnyalta a menetet a házban, valószinüleg már korábban mert első pici mozdításra megindult. Kicseréltük a termo-t de nem akartuk megkockáztatni hogy csak két csavarral fogassuk le, ezért kb egy óra alatt végigtelefonáltuk az összes skót vagy magyar ismeröst hogy kinek van 8-as menetfúrója(az eredeti csavar 6-os) és egy hosszabb csavarja, a skót csoportvezetőm lett az áldozat és töle kaptuk mindkettőt.
Sikerült szépen megcsinálni, de a próbakörön kiderült hogy az új termosztát kinyít 75 fokon. Most egyelöre ez igy marad és ha már minden klappol akkor kicserélem egy normálisra, de ezt majd inkább otthon, Magyarországon:)))))
Még mindig megbocsátok neki mindent:))))))
Termosztátot kellett cserélni, mert ami benne volt már 70 foknál kinyitott, így nem melegedett fel üzemi hőmérsékletre... Miskolcról sikerült hozatni szerintem olcsó termosztátot... 9550Ft. A munkadíj mindössze 2000Ft volt... szerintem baráti :-) Az új pedig remekül működik ;-)