Motul 8100 X-cess 5W-40 olaj került a kocsiba, illetve Mann-Filter szűrő.
5+1 litert vettem, ami 13.190 Ft + 3.250 Ft = 16.440 Ft
Mann Filter olajszűrő: 4.400 Ft
Filtron pollenszűrőt is kapott: 3.540 Ft
Eljött az idei olajcsere ideje is. A kijárási korlátozásokra tekintettel, mivel az olaj- és szűrő cseréken kívül másra nem volt szükség, nem vittem le Várpalotára az autót. Ennyit a helyi Bosch szervizre is rá mertem bízni.
- olaj csere
- olajszűrő csere
- légszűrő csere
- pollenszűrő csere
Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
Km. : 9 526 km
Újabb 10 ezer kilométer telt el, érett a friss olaj is. Selenia 5W-30 WR és gyári szűrő került be. Az előző olajcserénél sajnos nem került nullázásra a szervízintervallum, most erre is sor került. Valamint az eredeti 30 ezer kilométeres intervallum át lett állítva 15 ezerre. Biztos, ami biztos.
Km: 187507
Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
Futómű is utána be lett állítva.
A sebváltó olaj is után lett töltve.
Km. : 147 315
Eltelt újból 15 ezer km, így elautóztam Várpalotára, a Csörgő szervizbe, hogy megejtsük az olajcserét a szűrőkkel együtt. Ilyenkor mindig összeszedem az egyéb apróságokat is, amiket meg kéne nézni, javítani kéne az autón.
Idén így nézett ki a lista:
-Motorolaj
-Olajszűrő
-Légszűrő
-Pollenszűrő
Ezen felül:
-Hátsó ajtóhatárolók: Mióta megvettem a kocsit, éktelenül kattogott mindkét hátsó ajtó nyitásnál. Nem akartam többet emiatt szégyenkezni, így hozzádobtam ezt is a listához.
-Bal hátsó lámpa a csomagtartó ajtón (1. kép): Szintén, mióta megvettem az autót, ez a lámpa beázott. Folyton párás volt. Ettől függetlenül hibátlanul működött, de azért elég zavaró volt a dolog. Rászántam magam erre a cserére is.
-Bal oldali sárvédő index (2. kép): Ha már lámpát cseréltettem, akkor körbenéztem az összeset és lám, ez is be volt ázva. Csere akkor ezt is.
-Csomagtartó ajtó teleszkópok: El voltak már fáradva, így ezek cseréjét is bevállaltam.
Ezen felül a vezető oldali ajtó kárpitom le volt szedve februárban, és szarul rakhatták össze, mert a kilincs nem úgy járt, ahogy kellett neki és valami zörgött az ajtóban. Megnézettem Csörivel, és kiderült, hogy elég szar munkát végeztek. Egy fém alkatrészt beejtettek az ajtóba, az volt, ami zörgött. Helyretette ezeket a dolgokat is, így ezeket is kihúzhatom a "to do" listáról.
Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
Km. : 133 718
Sokat gondolkodtam és kérdezősködtem, hogy milyen olajat tegyek a gépbe. Végül győzött a Selenia. Megrendelve 7 liter. Jövő hét közepén csere.
Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
Km. : 120 178
Eljött az első olajcsere ideje. Mióta megvettem, nem volt rendes szerelőnél (leszámítva a gumist meg egy xenon izzó cserét), ezért már én is kíváncsi voltam, hogy mit látnak, ha belenéznek. Csörihez vittem, aki egy óra alatt lecserélte a motorolajat, az olajszűrőt, üzemanyag-, pollen- és levegőszűrőt.
A szíjakra ránézve, azt mondta, hogy azok is cserések lesznek, a következő olajcserénél megejtjük ezeket is (vezérműszíj, hosszbordás szíj stb.).
Egyébként az autó rendben van :)