Blog >> gyári
Pontosan két évvel ezelőtt hallottam utoljára a rémisztő hangot. Gondoltam az első részben legyőztük a gonoszt, de a 21.sz. minőségi autóalkatrész gyártása megírta a folytatást. A főtengely szíjtárcsa 50e km elteltével ismét rettenetes csörömpölésbe kezdett. Napra pontosan 2 év telt el a cseréje óta. A hang ugyanaz, a szétszakadt gumiágy már nem fogta össze a tárcsa külső és belső felét, fém a fémen csattogott. A számlán lévő termékkód szerint Akron tárcsa volt (visszakerestem), de az alkatrészen semmiféle jelölést nem találtunk. Hívjuk tehát noname-nek inkább.
A csere alkatrészt az Autómérytől (Fiat szalon) szereztem be, gyári alkatrész.
Az alkatrészeket megvizsgálva lett egy teóriám. A hibás tárcsán 4 mély súlyozó furat van közvetlen egymás mellett, míg a gyárin 2 sekély pötty. Vajh miért? A noname vajon mennyire lehetett kiegyensúlyozatlan, ha majdnem át kellett 4-szer fúrni, annyi anyagot ki kellet venni? A gumi anyaga is gyenge minőség lehetett, de szerintem kiegyensúlyozási gondok is hozzájárultak a gyors széteséshez. A korrekció nélkül ennyire ütő alkatrész nyomaték alatt is megtartja a kiegyensúlyozott állapotát? Szerintem nem feltétlen. Emiatt is zakatolt olyan rettenetes módon mikor a gumiágy már végigrepedt. Leszerelése előtt láthatóan kóválygott. Összefoglalva, szerintem a folyamatos kis ütések szétszaggatták az amúgy sem túl minőségi gumit.
Tehát szíjtárcsa vételekor én nem annyira a márkára helyezném a hangsúlyt, hanem megnézném, hogy mennyi kiegyensúlyozási korrekciót kellett végezni rajta, vagyis hány és milyen mély furat van hátul a külső gyűrűn. Ugyanis oké, hogy a külső gyűrűből anyagot vesznek ki, ezzel egyensúlyoznak, de senki nem állítja, hogy a külső gyűrű miatt üt az alkatrész...



Időjárásilag ugyan még ráértem volna, de nov.1-től Ausztriában erősen ajánlott a téligumi, és időnként mennem kell arra, így átszereltem.
Háát, megnyertem a háborút, de kemény csaták voltak. Először is qrva nehezek a kerekek, aztán nagyon lent van az autó alja, alig fért alá a krokodil emelő, ráadásul mivel füvön szereltem, még alá is kellett tennem egy bútorlap darabot, mert besüllyedt a földbe. A 3. keréknél megadta magát a bútorlap, az emelő kereke egyszerűen belesüllyedt, nehéz a vas. A gyári 17-es felni és a féknyereg között nagyon kevés hely van, elöl pedig max. pár milliméter. Igaza volt az előző tulajnak, nagyon kell figyelni télen, mert ezzel a kerékkel lejjebb van az autó, így ott is leér az alja ahol eddig nem. A téli kerekeket a kocsihoz kaptam, így "nem kerültek semmibe", 225/50R17 Vredestein Wintrac Extreme








Az előző tulajnál vagy már előtte tönkrementek/eltűntek a csomagtérajtó teleszkópok, és Ő vett 1 db unixosat, nem is értem miért csak egyet...
Ezt az állapotot szüntettem meg, Trencsiktől jött a cucc
Mivel két verzió létezett a kocsi vásárlásakor, elvileg tavaszra a munkahely ígért ismét céges kocsit, amiből a válságra és üzemanyagárra hivatkozva nem lett semmi. Sanszos lett, hogy marad az Alfa. Lassan pedig jön a tavasz, ideje kerekeket nézni. Az előző tulajt kérdeztem, hogy neki esetleg nincs-e hozzá nyári 16"os garnitúrája, azt mondta nincs, „de erre úgyis min. 17" illik” gondoltam szuper nemrég cseréltem kuplungot, már csak ez hiányzott. de a Vaterán leütöttem 40-ért a gyári 17-eseket. Ennyit már megér, hozattam rá jó kis UAE-be gyártott gumikat, de nekem beváltak. A régi Dunlop Sp Sport mintáját és keverékét vették meg az arabok és árulják fele annyiért.
Sziasztok!
Mi a helyzet a gyári navival, érdemes vele foglalkozni? Én nem kaptam hozzá semmit.
Belehet szerzni hozzá mindent?
utángyártott Marelli teleszkópok voltak a csomagtérajtón, de sajnos csillapítás nélkül, így teljes erővel felvágódott az ajtó. Trencsikről szereztem be egy pár gyári bontott teleszkópot. Ezek ugyan jóval gyengébbek, de csillapítottak.
Sikeresen beszereltem a gyári légszűrőházat a helyére.
De ahogy az lenni szokott, akadt egy kis probléma, mégpedig az hogy mivel ez az AFM sokkal nagyobb mint a 2.5 AFM-je, és a 3.0 motor szívócsonkja is szélesebb, túl közel kerültek egymáshoz. Lehetetlen közelségbe és szögben..
Ráadásul a galvanizálás sincs még meg, sőt hogy fokozzuk az élvezeteket a nikkelezést sem vállalják, mert nem tudják megcsinálni ilyen felületre.
Aztán az egyik krómozó is visszaadta mondván nem tudja garantálni hogy fél év múlva nem-e fog elszíneződni a hőtől.. Ezek.. :SS




Nem nagyon bírja a futómű a 17-es kerekeket a stabszilentek után beadták az unalmast a tavaly tavasszal felújított (beszilentezett) felső lengőkarok: főleg alászedett kormánynál kopogással, nyekergéssel tudatták velem ideje valamit tenni! Mivel az utángyártott lengőkarokról nem sok jót hallottam ezért gyárik váltották a rajtalévő dátumbélyeg(2004. 08.) szerint az autóval egyidős eredetiket!
A csere nem nagy meló az egyedüli szükséges "célszerszám" egy gömbfejprés 2 óra alatt megvolt mind a két oldal! Alkatrész by Erhard!
Km óra állás: 121000



