Blog >> ventilátor
Egy ideje nem működött a ventilátor... mesteremmel nekiálltunk... kicsit fura csatlakozásokat találtunk... átnéztük, felújítottuk... de úgy néz ki, az előtét ellenállás is bibis...
folyt.köv.
A kánikula beköszöntére az autó a hűtőventilátor működésének beszüntetésével reagált, nem nagy örömömre. A klíma dolgozott, a motortérben a klímacsövek jéghidegek voltak, de ebből semmit sem fújt be a ventilátor.
Szerelőm soron kívül fogadott és megállapította, hogy szerencsére nem a ventilátor hibásodott meg, hanem a hűtőventilátor vezérlőjébe bemenő csatlakozó megolvadt, illetve a vezérlő nyomtatott áramköre is kissé. Némi forrasztás és bütykölés a nyákon és a vezetéken, kapott egy új csatlakozót, és a ventilátor ismét üzemel, fújja a hideget (is).
A ventilátor probléma folytatása nem várt problémákat hozott. Kiderült, hogy a hűtő szivárog, a csere mellett döntöttem. A klíma pedig megint nem működik, az átmeneti magára találsá mellett. Nyomáskapcsoló lehet a ludas, vagy valami dugulás talán. Ezt javítani majd egy következő alkalommal tudjuk, nem tudtam tovább ott hagyni az autót. A ventilátor viszont már jó, mindkét fokozat szépen működik.
A lötyögő jobb első lámpára rögzítő fül került, és tartóelem a kocsira. Most jó.
Megnézettem a ventilátor első fokozatot is, egyelőre a szétégett ellenállást cserélték ki, de ettől még nem javult meg, valami szakadás lehet valahol. Ezt kicsit hosszabb idő lesz felderíteni és javítani; nemsokára meglesz. Viszont a klíma most már megy legalább. Tök jó.
Olaj és szűrő cseréje. 179.560 km (Selenia 20K 10W40)
Jobb első kerékcsapágy is ki lett cserélve.
A belső ventilátorom is működik. Valami gond van a csatlakozóval. Most megint jó. Át kell nézni. Majd jó időben átnézem az ülésfűtéssel és a zenével együtt.
Amit keresni kell a kesztyűtartó alatt!
Két 5,5-es (7/32) 6 lap fejű csavar tartja. Kurva nehéz hozzáférni!
ePer 4-es szám
Csapágy 15.900 HUF
Többit már nem tudom.
60.000 km van a felső lengőkben. Csere érett. Kopog is.
Két szerelő után egy biztosíték kicserélésev megoldottam a ventilátor problémámat...
-Turbó (gyári új): 216.000.-
-bak: 9.200.-
-légszűrő: 2.200.-
-olajszűrő: 1.500.-
-olaj (selénia WR 5W-40) 5 liter+1liter : 15.000.-
-szervóolaj: 2.200.-
-pollenszűrő
-Klíma ventilátor javítása (bal old belülről): 13.000.-
-munkadíj: 30.000.-
Ventilátor fordulat szabályzó csere.
Nem fújta az oxigént a kocsiba bele. A kesztyűtartó alatt van egy ilyen kütyüke, ami meghalt. Bontva, ha jól emlékszem 10 pénz volt.
Régen volt, csak gondoltam leírom. Ezután a klíma is eltünt. Akkoriban feltöltettem egy 10esért, de ép, hogy kibírta a nyarat. De már ennek is megvan a hibája. Egy csövet kell javítani majd.
Kis hibákat csinálgattam ami pénzbe nem kerül de annál bosszantóbb.
Az ablakmosó spricnim csak épp hogy pisilt, mert az Y-on elosztó szelepe megadta magát, kibeleztem most jó :-). A fűtő motorom komutátora felrakódott és ezért nagy áramot vett fel és szétégette az ellenállás híd egyik ellenállását. Motor szétszed kitakarít megolajoz mert az olaj fél műszerész :-), ellenállást cekász drótból újra tekertem, most jobb mint új korában. Szívargyújtót átkötöttem fix 12V-ra mert ki idegelt hogy csak gyújtáson van benne delej, ha meg már a középső konzolnál jártam kicseréltem az izzókat. Kis délutáni bütyizés :-)
Üdv.: Sztavros
Ventillátor fordulat szabályzó csere. Nem működött a ventilátorom. Levegőt nem fújt. ekkor ment el a klímagáz is.
10ezer volt a bontott alkatrész meg a munkadíj 3000 Ft.