Blog >> 145
Hosszú történet, kicsit szomorú is, de elmesélem.
2010 karácsony szenteste anyukám agyvérzést kapott.
Sajnos nem voltam ott, így mikor a telefont kaptam, hogy mi történt, padlógázzal indultam a frissen esett 30 cm-es hóban, és sajnos az árokban kötöttem ki.
Megúsztam, sőt, a kis Alfi is csak egy bal lámpa töréssel átvészelte, de mivel utána, napokig csak a kórházban voltam, 29-én anyum elment, így utána meg a temetést intéztem, plusz akkor kerültem új munkahelyre, így az autóm az árokban várta, hogy történjen vele valami.
Egy terepjárós barátom, kb. január közepe felé kihúzott az árokból (még mindig szép nagy hó volt), és nagy nehezen haza húzott, a mozdulatlan hátsó kerekek ellenére.
Sajnos a kézifék és a hátsó fékek totál beálltak.
Időm nem lévén, nem foglalkoztam vele. Majd március elején a műszakim is lejárt.
Szegény Alfi, ott állt a fedett kocsibejárón, és csak várta, csak várta, hogy történjen valami.
Évek múltak el, és mivel céges autóm volt, így volt mivel járnom, a kedvesemnek meg saját autója, pénz meg egyben sosem volt annyi, így csak múltak a napok, hetek, hónapok, évek.
Aztán elkezdtem kicsit átnézni a gépet, hogy ha már ennyit állt, mit kell majd cserélni benne.
Sokat gondolkodtam, hogy adjam el így fillérekért (nem indul, lejárt forgalmi, nem mai autó, stb.), vagy költsek rá és támasszam fel fiatalkori nagy szerelmem, és még ha nincs is szükség rá, de legyen újra egy kis méregzsák.
Végül a szívemre hallgattam, és elkezdtem összeírni, hogy mi kell hozzá, milyen munka vár rá.
Elkezdtem részletekben megvásárolni az alkatrészeket.
Bontottakat Paulovicséktól, új dolgokat az Alba Autótól (Erhard 242 cartárstól).
2014.09.26.-án eljött a nagy nap, és egy Nagymarosi karosszériás/autószállítós haverral, elvittük az Alfit Német Mihályhoz Dunakeszire, aki egy olasz autó mániás szerelő.
Nagy melónak indult, de végül is elég simán ment minden.
2014.10.08.-án elkészült a kis drágaság. Kijavítva, levizsgáztatva két évre, ott várt rám a szerviz előtti parkolóban.
Olyan izgalom volt rajtam, mint amikor kilenc évesen megkaptam az első bringámat.
Amik ki lettek cserélve:
Bontott:
Bal első lámpa
Bal sárvédő
Hűtőrács
Új:
Kipufogó (három dob egyben) + gumik, bilincsek
Első komplett fékrendszer
Hátsó komplett fékrendszer
Hátsó fékhengerek
Kézifék, komplett
Gyertyák (Champion) + 2db gyertyakábel
Vezérműszíj szett + felújító szett
Felső holtponti jeladó
Alsó lengőkarok
Stab gumik
Két első szimering
Kürtök
Benzinszűrő
Pollenszűrő
Motorolaj (Selenia)
Olajszűrő
Váltóolaj
Fékolaj
Szervo olaj
Hűtővíz (fagyállóval)
Akkumulátor (60Ah)
Egyéb költségek:
Elszállítás
Vizsgáztatás
Munkadíj
Összességében nem volt olcsó, és valószínűleg, ha most el akarnám adni, így, friss vizsgával, szinte új gumikkal, felújítva, annyit sem kapnék érte, mint amennyit most összesen költöttem rá, de nem ez számít.
Én szeretem ezt az autót.
Nem ez a világ legtutibb autója, sőt, az Alfák között is az egyik legegyszerűbb típus.
De nekem ez volt az álmom anno, mikor az elsőt megláttam 1995-ben, ahogy leparkolt a Visegrádi palota előtt.
Gyönyörű volt, és a hangjától még ma is feláll a szőr a tarkómon.
Hogy akkor pontosan mennyibe is került ez a felújítás?
Hát eleve részletekben lett minden megvéve, így nem egyszerre kellett kiadni mindenre.
De a teljes összeg, mindennel együtt 404.600,-
Persze volt még tankolás, biztosítás, stb., de hát ez van.
Ha szerelmes vagy, nem érdekel mibe kerül, csak élvezed a szerelmet!
Nem számít más, csak a Cuore Sportivo!
Km óra: 157.521km
Tegnap érkezett a házhoz, Melcsi-éktől vettük át.
Minden porcikáját ismerem a 145/146-nak, egyik kedvenc típusom, de as 1998-ban 1 hónapot birtokolt 146 1,6ts-emen kívül még nem sikerült ebből olyan példányt találnom, amit megtartanék...persze a 156-osok mellett annyira nem is kerestem, de mivel most valószínűleg mindkét 156-os megy a háztól, és együtt cserélődnek egy újabb verdára, így kellett egy kis fogyasztású, olcsón fenntartható autó, ami egyértelmű, hogy nem lehetett más, csakis a 145...
Szépészeti, és motorjavítási beavatkozásokra egyaránt szükség lesz, ezeken 1 hamarosan át is esik a kicsike, blogolva...
Akkor kezdjünk bele..2014 Februárjában megvettem éltem első Alfa Romeo-ját egy 145 1.4 TS személyében..Áron alul,de melegen néha leálló motorral.
Első Teendőim:Főtengely jeladó csere (10000Ft)
Lambda Szonda +Diagnosztika (20000Ft)
Olaj csere:Castrol Edge FST 10W-60 (12000Ft)+szűrők
A kocsi üzembiztos,de sajna erőteljesen megszólalt a vezérlésmódosító..
Km állás:193000
Ha már Alfacity és Monostori Erőd, akkor kattintottam pár képet a verdáról.
Régi ismerős:
Két év után újra láttam Vale7 barátom régi autóját. Az "új" tulaj Noisia szépen gondját viseli. Jó volt látni, hogy még mindig milyen szép is ez a 145 QV.
2013.01.29-én reggel fél 9kor elvitték:( Egy fiatal csaj vette meg első autónak, remélem vigyáz majd rá.
Siker, fény, csillogás:)
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, benzinszűrő, fagyálló. 184400on állt az óra.
Köszönet Zé.-nek a szükséges anyagok beszerzéséért, az aknáért, a közreműködésért!
Azalatt a cirka három hónap alatt, amíg nem volt nálam az autó, kicsit felgyűltek rajta azok a dolgok, amiket rendbe kell tenni. Sajnos vannak olyan emberek, akik telibe szarják az autó apró nyűgjeit, csak hajtani tudják, de ha már minimálisan is törődni kell vele, akkor az már nem tudják és nem is akarják megcsinálni.
Szerintem ennek az autónak lelke van, akiket nem szeret, azokat megpróbálja kinyírni. Így történt ez "nagyonkorrekt" kisbarátommal is. Kb egy hónapja eldurrant az egyik fém fékcső. Persze én lettem riasztva. A cső ki lett cserélve, csak a bh nyereg légtelenítője tört le. Került rá egy jó féknyereg, amit szintén felújítottam: kapott fasza dugattyút és porvédőket, ezek nálam voltak itthon. (Egy darab "kösz" sem hangzott el érte. Nemhogy a nyereg felújításáért, de még azért se, hogy ránéztem az autóra. Sajnos vannak ilyen "barátok". Elvárják, hogy legyél korrekt, azonnal ugorj, ha kell valami, de ha bajod van, akkor le vagy szarva.) Szarul lett légtelenítve, ezt szombaton sikerült orvosolni, most megint csodálatos a fék.
Tegnap előtt lemerült az akksi is. Szerencsére volt egy másik, 62AH-s Banner, ez került bele. Gyönyörűen indít.
Ezenkívül Salat kollégával csereberéltünk egy piros (ok, proteo, de jobban áll mint a szürke) hűtőrácsot:)
A következő felvonás remélhetőleg hétfőn lesz: olaj, olajszűrő, levegőszűrő, fagyálló csere lesz a program.
Az akksiért, fék légtelenítésért és mert megint kisegített HATALMAS KÖSZÖNET Zé.-nek!
újra szól a 6lövetű, avagy hogyan hörög a boxer.)