Blog >> 145

>> EgyébSomez // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2008-04-12

Nagyon jól sikerült az esztergomi találkozó, főleg mivel nekem ez volt az első. Laca barátommal volt szerencsénk a sok Brera, GTV mellett megtalálni a hátul eldugott Maseratikat, és még a Bazilikát is megmásztuk.

A legjobb mégis az Eurocentertől induló konvoj volt, mert csapatban menni sokkal élvezetesebb.

>> SzervizSomez // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2008-04-03

Ma meglátogattam Csörit Várpalotán, egy olaj, illetve vezérműszíj csere alkalmából. Mivel Alfa szakember még nem látta az autót amióta tavaly augusztusban megvettem, ezért Csöri megnézte minden szempontból a gépet.

Ami cserélve lett:
Olaj + szűrő
Pollenszűrő, légszűrő
Vezérműszíj, balansszíj
Klímatisztítás

Végre nem az 5W40-esMagnatec, hanem Selénia 20k van a motorban. Ennek eredményeképp a vezmód nem kerreg indításkor. Sajnos kiderült, hogy a lambdámnak vége, úgyhogy azt majd 1-2 hónapon belül kellene cserélni, illetve ősszel féktárcsák, fékbetétek, illetve jobb első gumiharang csere lesz, mert ez meg picikét folyik.

Csöri igazán remek munkát végzett, és a gyorsaságon kívül még beszélgetni is volt ideje velem. A műhelyét pedig érdemes egyszer megnézni, rend és tisztaság mindenhol. Mindenkinek csak ajánlani tudom őt!

>> EgyébSomez // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2008-01-29

Amióta nálam van az autó végig a MOL-nál tankoltam 95-öst. Télen azt tapasztaltam, hogy ha sokáig áll a hidegben az autó, akkor utána hidegen gyenge a motor, kb 2000-ig engedi pörgetni és a gázreakció is hosszabb. Persze hidegen 2500-ig sem szoktam pörgetni,és miután elért 85 fok körüli értékre, hirtelen meglódult és ment rendesen. Többen mondták, hogy felejtsem el a MOL kutakat. Megtettem, és úgy néz ki a Shell benzinnel tényleg megszűnt a fenti hibajelenség. Azért még próbálgatom, hogy miként viselkedik a gép.

>> Tuning és extraTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2008-01-28

Fekete autóhoz fehér oldalindex dukál, ezeket is kézhez vettem a napokban. 5400-ba fájt egy pár, de szerintem megérte és ez volt a legolcsóbb a piacon.
Ez nem a Haleszé volt, ezt zsír újan vettem :D

>> Tuning és extraTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2008-01-28

Megvalósítottam soron következő nagy álmom és megvettem Zekedanitól azokat a felniket, amikre mindig is vágytam. 17-es Alessio Monza felnik, 205/40-es Pirelli P Zero Nero gumikkal. Várom a tavaszt és elég türelmetlen vagyok :)
Mint minden cucc, amit eddig az autóimhoz vettem, ez is Halesztól érkezett, Dani autója előtt a szőkeússágosé (illetve az ő 145-öséé) voltak a gurulók. Fura...a toronymerevítőm is onnan van, meg a 146-ra a dupla sugárhajtómű is tőle van. Minden szarja nálam köt ki előbb-utóbb :DDD

>> Egyébcount M // Alfa 145 1.4 boxer // 2007-08-06

Párkapcsolatban éltünk. Szerettem. Szerelmes voltam belé, és ő viszontszeretett: boldogok voltunk. Ismertem kívül-belül, tudtam mit szeret és mit nem; hallottam a hangján, éreztem a mozdulatain ha baj volt. A kis hibáit is elfogadtam... de alig volt ilyen. Ha valaki bántotta, ölni tudtam volna. Ha véletlenül én bántottam, kínzó lelkiismeretfurdalásom volt, és mindent megtettem hogy kiengeszteljem.

Hűséges és megbízható volt: megkapott tőlem mindent, és én megkaptam tőle mindent. Büszkén közlekedtünk együtt, begyűjtöttük az elismerő pillanásokat, és sokat, nagyon sokat mókáztunk; néha elfogadtuk a kihívást, máskor fölényesen megmosolyogtuk a próbálkozókat... Imádtam ahogy a bemelegedett boxer harcosan, de finoman morog, és néha izgatottan meg-megrázza a karosszériát...

Mintha hús-vér ember, egy igazi nő lett volna... pedig ő csak egy autó. Hiányozni fog.

>> Tuning és extracount M // Alfa 145 1.4 boxer // 2007-06-12

Múltkor agyamenésem volt.

Szégyen, nem szégyen, megihletett a Golf GTI W12 650 (http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2007.05.18.&312804). Miért ne lehetne egy ugyanilyen koncepciójú 145-ös?

Fogj egy jól bevált arese-i 3.2-es V6-ost, a GTA-kból. Hegesz rá minden hengersorra egy kis turbót. Lefújószelep is kell, mert az jó. Persze a hajtókarokat és minden ilyen izét meg bigyót cserélj ki a blokkban.

A negyvenötből szedd ki a hátsó üléssort, meg a csomagtartó borítását. Tedd be a motort a helyére. Szükséged lesz még egy erős kuplungra, egy robosztus váltóra, egy erősen átalakított hátsó- vagy négykerék hajtásra keményített lengéscsillapítókkal, és persze jó nagy versenyfékekre. Az akksi és a tank mehet előre, a maradék helyre meg bepakolhatod a fogkefédet. Jól mutathat még belül egy tűzálló üvegfal.

A karosszériát csak úgy kell átalakítani, hogy kapjon levegőt az erőmű. Isten ments, hogy a 145 tökéletes vonalait a szükségesnél jobban elcsúfítsd.

Amikor giovanninak felvázoltam az elképzelésemet, annyit kért csak, hogy neki is adjak a cuccból amit szedek. Pedig...

>> SzervizTtK // Alfa 146 1.6 TS // 2007-05-16

A 146-nak ültetés nélkül is elég lenn van az orra, többször sikerült többé kevésbé fennakadni az első lökhárítóval. A képeken a legdurvább eset utáni állapot látható. Egy magas fűben megbújó fatörzs-csonkra akdatam fel egy ipszilon forduló közben..
Viszont ennek kapcsán már tudom hogyan kell fel-le szerelni az első lökhárítót. Így:
-Nyisd ki a motorházetőt. :)
-A zárhídon van két csavar, amik a hűtőmaszkot fogják. Vedd ki őket.
-Most jön a nyers erő: a maszkot alul patentok fogják (pirossal bekarikázva; vigyázz a faceliftesen nem pont így vannak!), erősen kell előre húzni és lejön. Óvatosan, mert ha feszíted, könnyen eltörik.
-A maszk alatt vannak a lökhárító felső csavarjai.
-Az alsó csavarokat alulról, két lyukon át lehet elérni (zöld nyíl mutatja hova mennek). Csőkulcs, vagy dugókulcs kell hozzá.
-Most már csak a sárvédőív műanyag bélésének a patentjeit kell kiszedni és előre lehúzható a lökhárító.
Oldalt van két excentrikus tartó (ezekről kell lehúzni, mikor leveszed; zölddel bekarikázva), ezek tekergetésével lehet beállítani, hogy hogyan álljon.
Jó szerelgetést. :-)

>> EseményHalesz // Alfa 145 1,6 TS // 2007-05-18

2006. szeptemberétől árultam, mert megtaláltam az új szerelmemet :) A GT mellett három hónapig még az enyém volt, sokat állt egy kereskedésben bizományban, míg végül átvittem a Csiki-Bege használtautó telepére. Aztán 2006. december 11. Koz nevű tagunk vette meg! Remélem sok öröme lesz benne!

A képen: közös kép az 145-ösöm új tulajával AlfaCityben! :)

>> Tuning és extraHalesz // Alfa 145 1,6 TS // 2007-05-14

2006. május 17-én beszerelték a napfénytetőt: itt a nyár :) Igazából úgy volt, hogy majdnem vettem magamnak egy Spidert a 145 helyett, csak végül az ésszerűség győzött. Első számú autónak nem lett volna praktikus. Így kénytelen voltam kárpótolni magam :)

A napfénytető márkája Webasto, teljesen automata volt, kulcskivételnél bezárta magát. De ha nyitva akartad hagyni, csak egy gombot kellett rajta megnyomni, és nyitott tetővel parkolhatott az autó a beélesített riasztó pedig vigyázott rá :)

Itt szerelték be: http://www.gima.hu/