Blog >> 145
Tegnap a tatabányai Gyémánt strandfürdő előtt találkoztam ezekkel az Alfákkal, illetve, kifelé még egy 156-ost láttam a parkolóban. Ahhoz képest, hogy mekkora a parkoló, és mekkora az Alfák aránya Magyarországon, feltűnően nagy számú tulaj tette autójának jelenlétével szebbé a helyszínt :)
Már elterveztem, hogy ehhez az autóhoz írva lesznek bejegyzések. Eddig egyéb dolgok miatt elmaradt, de most pótlom az e heti történésekkel.
Hétfőn megvolt az olajcsere: Castrol Magnatec 10W40 + olajszűrő+ levegőszűrő
Csütörtökön szélvédő csere volt: már úgy vettem, hogy középen függőlegesen végig volt repedve. Az utóbbi időben mintha vízszintesen is megindult volna. Nem nagyon hiányzik, hogy 30 akárhány fokban berobbanjon és az ölemben kössön ki. Ezért inkább Vácra elvittem egy cserére.
Mai napon (szombat) ültem volna a kocsiba és látom, hogy a bal első teljesen lapos. Egy ék alakú vastüske állt ki belőle. De ezt már tegnap délután felszedhettem, mert elégé csikorgott a gumi hazafelé. Azt hittem, hogy a nagy meleg és a téligumi, de valószínűleg már akkor laposabb volt. Úgy vettem az autót, hogy hátul szinte új 195/50 R15-ös nyárigumik voltak, elől pedig 195/60 R15 téligumik. Bele is ért a doblemezbe, mikor álltam ki a garázsból. Először még tervben volt ennek cseréje, de aztán úgy gondoltam, hogy télire a Sprintről leszedett 14-es kerekek mennek fel, akkor meg ezt nyugodtan lekoptathatom nyáron. De a sors máshogy hozta. A lyukas gumit felesleges lett volna megcsináltatni, de mivel a heti költekezés miatt újra már nem volt keret, így kénytelen voltam használtra vadászni. Szombati korán zárások miatt ez nem is volt egyszerű, de végülis találtam. 4000e ft/db áron, szereléssel, kaptam Cooper Zeon XTC gumikat. Persze már jó méretűt választottam. Még a jövő évi szezont is kibírják. A felnik is ütöttek, ezért felgörgőzték őket. De csak az elsőket.
Árak: -olaj+ szűrők ~10e
-szélvédő+ keret+ munkadíj 32e
-gumi+ görgőzés 14e
km óra állása: 181800
Következő (nem tervezett) munkák már kisebbek, de előbb azokat szeretném és utána jöhetnék az esztétikai dolgok. Cserélnem kell: féltengely gumiharang, jobb oldali e.ablak kapcsoló, hátsó ablaktörlő, olajbeöntő sapka. Aztán jöhet a hővédő fólia. Ezt most akartam, mert ebben a melegben meg lehet pusztulni a fekete autóban, de majd talán a következő hónapban.
A hosszú hétvégének, és a jó időnek hála meg tudtam csinálni a kocsin azokat, amiket szerettem volna. Szerencsére műszaki hiba nincs, úgyhogy csak csinosítgatásra volt szükség.
Tegnap:
Lemostam, kiporszívóztam a kocsit (ráfért már nagyon). Most olyan mint egy új kocsi. :D
Bekerült az új fejegység is. Mégpedig egy LG LCF600-as. Tetszik, jobban szól mint az előző Blaupunkt.
Ma:
Még télen rendeltem innen az oldalról rendszámtartó keretet, matricákat, viszont akkor nagyon hideg volt, nem akartam kint a hidegben küzdeni vele. :) Most viszont jó idő van szerencsére, úgyhogy felkerült a kocsira az új rendszámtartó keret (Igaz ehhez meg kellett fúrni a lökhárítókat, mert nem jó helyen voltak a hézagok a kereten. Sebaj, fent van.)
Felkerült oldalra a kígyó is, és hátra egy Bella Macchina matrica.
Azt az elején leszögezném, hogy mostantól kezdem vezetni a blogot, de kicsit visszatekintenék a Pirivel eddig töltött időre. Az egész ugye a vásárlással kezdődött, 2009 májusban. Indítottunk egy olaj/olajszűrő/levegőszűrő cserével. Ez után egy elég hosszú békés időszak következett, lényegében semmit nem kellet csinálni az autón (egye fene, elöl kapott új betéteket), csak tankolni és olajat cserélni (tiszta népvágenes szöveg:). Lett még egy olajcsere, már 2010 elején.
Elérkeztünk az érdekes részhez, májushoz. Március körül elkezdett csúszni a kuplung és a vezérlés is megérett a cserére, én földi halandó gondoltam egy nagyot, nosza rajta, csináljuk meg. Legurultam a garázsba, és szétszedtük. Kicseréltük a kuplungot, vezérlést, meg ami még akadt közben. Mondanom sem kell, hogy először szedtünk szét boxer alfát, akkorát szívtunk vele, mint ide Honolulu. Kiszedtük belőle a motort, nem a váltót, mert az tűnt egyszerűbbnek. Összeraktuk, új kuplung, új vezérlés, de volt egy kis bibi. Én hülye barom, nem vettem új szerkezetet, mert a régi jónak tűnt, csak tárcsát és kinyomócsapágyat. Összeraktuk, majd eljutottunk odáig, h indítsuk be. Próbáljuk, egyszer csak egy hatalmas durranást hallunk, az autó nem indult. Mi lehet a baj? Hát az lett a baj, h figyelmetlenek voltunk és siettünk az összerakással (alfacity a nyakunkon volt) és egy testelést elfelejtettün a helyére tenni, aminek egyenes következménye volt a trafó örök és mély álomba szenderülése. Végül lett trafó is, és nagy öröm. Alfacitybe mégse jutott el a dög, pont emiatt. No de visszakanyarodva mégsem vagyok olyan hülye barom, mint azt az előbb írtam: azt nem vettük észre, hogy a kinyomóvilla sz@rul ül a stiften (vagy mégis barom vagyok?), és ha a rohadék nincs a helyén, akkor bizony nagyon át tudja rendezni a dolgokat. Történt ugyanis, hogy a villa lötyögött, zörgött is, nem emelt ki rendesen a kuplung, aminek az egyik rövidtávú következménye (100 km alatt) az lett, h a szerkezet beszakadt, a kinyomó meg sok darabban jött ki. a hirtelen szétszedésnél. A problémát egy héten belül megoldottuk, immár a váltó leszedéses módszert választottuk. El kell, hogy mondjam, ez se sokkal kisebb szopás, mint kivenni a motort.
Újabb problémamentes időszak következett, bár az autó még mindig nem volt tökéletes, mivel a vétel óta csattogott a motor. Júliusban ki is derült, h mi a probléma, elszállt az egyik henger és ezzel együtt a ménes nagyrésze is elment szabadságra. Mivel a csattogás a jobb oldali hengerek felől jött, ezért kevésbé józan, ám eléggé paraszti eszünkkel kitaláltuk, hogy ott lesz a baj, nosza rajta, szedjük szét megint. Szétszedtük, és kicsit elcsodálkoztunk azon amit találtunk: a vezérműtengelyről az egyik bütyök lekopott, ami kalapálta a hidrotőkét, aminek a teteje átszakadt (a közepén kb 1 cm átmérőjű lyuk lett). A tőke közepéből hiányzó részt nem is találtuk meg, még később sem, mikor leszedtem az olajteknőt, pontosabban ott volt az, csak apró reszelék formájában. Gyorsan hajtottam fel új veztengelyt, hidrotőkét, összeraktuk, pöccre indult, és ilyen simán még sosem járt, amióta megvan. Öröm, bódottá, az erő is visszajött.
Na ez tartott szeptemberig, amikor kapcsolatunkban keletkezett egy töréspont; pontosabban nem is a kapcsolatunkban, hanem Piri orrában. A lényeg röviden, tömören annyi, hogy kivételesen a szabályokat betartva, idilli hangulatban autóztam, amikor egy buszmegállóból elém fordultak. (megfordulni akart a mammer, nem a trolival, hanem a 206os peugeottal). Adrenalin, agyvíz és a hasonló dolgok az egekben. A dolog rendőrségre került, azóta azt hazudták, hogy a bíróságra, de még nem küldtek semmilyen papírt. (majd fognak, várjak türelemmel...) No sebaj, az autó kell, pénz nincs a javításra, hát járjunk vele törötten, aztán majd lassan gatyába rázzuk. Decemberig elmászkáltam vele, különösebb gond nélkül (ha nem lett volna törött, akkor azt mondanám, h hibamentes időszakunk volt, de na...) Eljött a december, egy kis dolgom adódott a belvárosban. Menjünk autóval, hideg van, nincs kedvem tömegközlekedni. Igen ám, de mások is úgy gondolkoztak ahogy én, és az Andrássy úton a dugóban ez fel is tűnt, no meg az is, hogy egyre megy föl a vizem hőmérséklete. Amire sikerült a legközelebbi kis utcán lefordulni, már elég termetes gőzfelhő alatt közlekedtem, szerencsére lett parkolóhely is. Kapott gyorsan vizet, de már hiába, hengerfejesek lettünk. Becsületére váljon, hogy hazahozott lábon. Ekkor döntöttem úgy, hogy megint eltöltünk pár meghitt órát a garázsban. Előtte természetesen a terv az volt, hogy majd két ünnep között megjavítom, be is vásároltam pár cuccot, többek között egy új bölcsőt és pár apróságot. Megint egy hosszabb szétszedés következet, aminek során orvosoltuk a hengerfej problémát, megkapta az új bölcsőt, hátulra tárcsafékeket és elöl is sikerült rendbe tenni a futóművet. December 20-án hajnali fél négykor jöttünk föl a garázsból, immár együtt. Próbakör, az autó remek, a fékek harapnak, előttünk az országút. Igen ám, és a kedd is, amikor nekem dolgozni kell menni, egész nap kell az autó. Majd leteszteljük, ha bírja, akkor jók vagyunk:D Az autó bírta, de az önindító estére megmurdelt, az utolsó helyen ahol voltam, beindításkor egy fémes csattanást hallottam, előtte már szórakozott párszor az nap. Hazaéréskor leállítottam, megnéztem, az alu öntvény le volt törve róla. Sebaj, sikerült szerezni másnap önindítót, amit még aznap este be is raktam. (megint hajnali 3ig szereltem)
És ide rakok egy kis csavart a történetbe: vettem még egy autót, no nem használni, csak elbontani. Mivel piros elemekre vadásztam a javításhoz, ezért nem vettem decemberben a kasznihoz semmit. Nem is baj, mert igaz, hogy ez az autó nem piros volt, de legalább az elemek kijöttek belőle. A december eltelt és vészesen kezdünk közelíteni a jelenhez.
Ugorjunk hát át 2011 januárjába, amikor végre sikerült előkészíteni és lefújni az elemeket színre, amik a múlthét pénteken, vagyis 21-én kerültek fel. Sárvédő, motorháztető és lökhárító. Valamint még fel fog kerülni egy balos ajtó is és mivel az első lökhárító teljesen piros lett, ezért a hátsót is átfújjuk és a küszöböket is, de ez már egy februári sztori lesz:)
A költségeket a meglévő, illetve a fejemben lévő számlákból írtam össze, minden benne van, a legkisebb műanyag bizbasztól a komplett hátsó hídig. Én úgy gondolom, hogy a két év alatt, szervízköltségnek ez nem sok. Azért ennyi, mivel az autósboltban kedvezménnyel vásárolok és az autón mindent én javítok. Ahogy nézem, eddig még a vételár felét sem költöttem szervizelésre:) A műszaki vizsga, zöldkártya, természetesen nincs benne, de én azt nem is venném ezekhez a költségekhez.
És miért én javítom? Több oka is van, az egyik, hogy szeretem ezt csinálni, bár néha unalmas és ugye itt a pénzügyi része a dolognak:)
Röviden ennyi a mi kis történetünk, bővülni fog, természetesen vannak dolgok amiket nem írtam be, mert nem annyira lényegesek (majdnem becsúsztam a garázsba vele, a motorkiszedésnél csigát használtunk, az egyik oldalon a motor, a másikon Gasparl cartárs ült:). Ennek a bejegyzésnek célja nincs, unatkoztam éppen:)
Múlt hétvégén lecseréltem a kerekeket télire, viszont az utolsó kerékőrrel történt egy kis "baleset". A kerékőrös toldatról letört egy darab. Valahogy kibicsaklott a helyéről, és letört.
Voltam gumisnál, de csak annyit tudott mondani, hogy menjek alfa szervizbe. Egy másik gumis azt mondta, hogy megpróbálhatja azt, hogy odahegeszt egy csavart, és azzal kicsavarja, viszont valószínűleg a felni is megégett volna, így ez nem igazán tűnt jó megoldásnak. Ezt meghagytam végső megoldásnak (szerencsére nem volt rá szükség).
A megoldás az lett, hogy kifúrtuk a csavart a helyéről. Mivel az a kerékőrös csavar úgyis kuka, így mindegy volt, hogy mi lesz vele. Ráadásul így a felninek sem lett semmi baja! :)
Hozzávalók a művelethez:
- 1 db Alfa Romeo 145
- 1 db törött kerékőrös csavar
- 1 db vídiás fúró
- Keresztapám :)
+némi idő
A héten vettem egy sportdobot a kocsira, el is vittem a szerelőhöz, hogy dobja fel a kocsira, viszont azt mondta, hogy érdemes lenne lecserélni a katalizátor után mindent a végéig, mert elég rossz állapotban van a rendszer. Így a direkt 145-öshöz való utángyártott rendszert kapott. (A hátsó dob kivételével felkerült az egész - így a végdob eladó ;) )
Már majdnem ki voltak lyukadva 1-2 helyen a dobok, meg a középdobban zörgött is valami. :D
A képeken látszik az előtte-utána állapot. Azt hiszem magáért beszélnek a képek. :D
Az eredmény: szebb hang a kocsinak, sokkal tisztább hangzás. És szerencsére nem lett túl hangos sem, utazó sebességen teljesen normális hangja van, nem süketülök meg bent. :) Vagy csak jó a hangszigetelés a kocsiban... :P
Update: Ilyen lett a hangja.
Szeptember 15-én valami véget ért és valami teljesen más kezdődött el. Bár Fonzi még megvan és fáradtságot nem ismerve keresem új gazdáját, nem tudtam tovább várni és elindultam egy másik úton.
Ezt az utat egy Fiat Barchetta jelenti, aki a Massimo névre hallgat. Kicsi, számomra is fenntartható, és kicsivel nagyobb élményautó, mint Alfonz volt. Pont olyan autó, amilyet kerestem. Joggal merül fel a kérdés, miért nem Spider, vagy GTV? Egyáltalán, miért nem Alfa? Egyrészt azért, mert a Spidert nem kabriónak tervezték, hanem egy lecsapott tetejű GTV, az autó egy tank, a 2literes TS motor nem viszi, V6TB-vel ha lenne se vennék, a 3 literes pedig számomra nem megfizethető. Másrészt a Barchetta nekem sokkal jobban tetszik. Így inkább a hűtlenség mellett döntöttem, legalább is egy időre. És hogy miért nem Alfa? Mert az Alfának nincs olyan, számomra megfizethető modellje, amilyet kerestem. "Shit" happens...
Azonban csak a ruha változott meg, és, mint tudjuk, nem a ruha teszi az embert. Ott, bent még mindig alfás vagyok és az is maradok.
Elég slendrián volt már a klíma. Most megint 8 fokos levegőt fúj ki. Újratöltés, nyomáspróba, minden frankó.
És egy kis mellékes: Konrád Péternél csináltattam Budafokon, 200 százalékig meg voltam elégedve vele, no1 szakember. Én önnek csak ajánlani tudom :)
Az Ofi által küldött cuccok ma végre bekerültek a kocsiba. Köszi még egyszer. :)
Selénia 20K Alfa Romeo 10W40-es olaj került bele. Az olajszűrő pedig gyári Alfa Romeo. :)
Ezenkívül cserélve lett a légmennyiségmérő is (Bosch). Ahogy ki lett cserélve a régivel, már az első próbaúton látszott, hogy teljesen más a kocsi. Szebb hang, jobban húz, és ha minden igaz gazdaságosabb is lesz. :)
Update:
A nap végére kapott még egy mosást is a kocsi.
Elkoptak a régiek, kellett az új.
Pirelli P Zero Nerók kerültek újra Alfonzra, 205/40 ZR 17-es méretben.
A felniket a felniklinikán kigörgőzték.